    From: JanuszHr <h...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do spadku
    Date: Tue, 23 Nov 2004 18:50:22 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@217.197.74.227

    Dnia Mon, 22 Nov 2004 19:17:32 +0100, daimon napisał(a):

    > Witam,
    >
    > dostałem wezwanie do sądu o stwierdzenie praw do spadku. Mój tato nie żyje,
    > a wniosek ten wystawiła jego siostra. Czy muszę na takiej sprawie stawić się
    > osobiście i jakie są konsekwencje niestawienia się (sąd znajduje się 400 km
    > od mojego miejsca zamieszkania, a ze względu na pracę nie mam możliwości
    > wyjazdu)? Co trzeba zrobić aby sprawa ta odbyła się w mojej miejscowości??

    Przeczytaj to uważnie i przemyśl a później podejmiesz decyzję

    http://www.adwokat.com/html/spadkowe-3.shtml

    "W prawie polskim, podobnie jak w wielu innych systemach prawnych
    dziedziczenie ustawowe następuje tylko wtedy, gdy spadkodawca nie
    sporządził testamentu i nie powołał spadkobiercy, albo gdy żadna z osób,
    które powołał nie chce lub nie może być spadkobierca.
    Krąg osób powołanych do dziedziczenia z ustawy jest wyznaczony przez
    związki rodzinne takie jak pokrewienstwo, małżeństwo lub przysposobienie.
    Kodeks cywilny zalicza do spadkobierców ustawowych: zstępnych, małżonka,
    rodziców, rodzenstwo i zstępnych rodzeństwa spadkodawcy.

    Polskie prawo spadkowe dzieli spadkobierców ustawowych na dwie grupy
    kolejno powoływane do spadku.

    Do pierwszej grupy należą zstępni i małżonek spadkodawcy /art. 931kc/, do
    drugiej grupy należą natomiast małżonek, rodzice, rodzeństwo i zstępni
    rodzeństwa spadkodawcy / art. 932-934 oraz 935 kc/.".......

    a tak swoją drogą dlaczego ta twoja ciotka tak mocno jest zinteresowana tym
    spadkiem
    --
    2004-11-23 18:46:48

    JanuszHr