  • 1. Data: 2004-11-22 18:24:53
    Temat: podział majątku a kredyt
    Od: "Teresa Brodzińska" <s...@N...gazeta.pl>

    mam pytanie: jak wygląda sprawa kredytu mieszkaniowego po rozwodzie. Czy sąd
    może nakazać sprzedaż mieszkania i spłatyę kredytu czy sprawa podziału
    majątku będzie się ciągnęła do czasu spłaty calości kredytu? Moja sytuacja
    polega na tym, że mój mąż mieszka w naszym mieszkaniu a ja spłacam kredyt.
    Sprawa rozwodowa z orzekaniem o jego winie jest w toku a on żąda ode mnie
    wycofania orzekania. Nie wiem juz co mam zrobić z tym wszystkim. Prosze o
    pomoc.

  • 2. Data: 2004-11-23 08:34:26
    Temat: Re: podział majątku a kredyt
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Teresa Brodzińska pisze:

> [...]
    > wycofania orzekania. Nie wiem juz co mam zrobić z tym wszystkim. Prosze o

    Generalnie sprawa rozwodowa, a podzial majatku pwpolnego to DWIE ROZNE
    sprawy i jesli chesz rozwodu, to nie dyskutuj z mezem w sprawie
    ew. wycofania.

    POWINNICIE (we wlasnym interesie) podzielic sie majatkiem
    "sprawiedliwie" nie zapominajac, ze dlug to tez "skladnik majatku".

    Sadowny podzial majatku na pewno bedzie WAS kosztowal wiecej niz zgoda.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-11-23 17:27:39
    Od: "Teresa Brodzińska" <s...@g...pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedź Panie Bogusławie.
    Mój mąż żądał abym wycofala orzekanie o jego winie a nie cały pozew.Nie
    zgodziłam się. Dzisiaj sprawa troszkę sie skomplikowała, ponieważ mąż tak jak
    mnie "ostrzegał" porzucił pracę i nie wiem co jeszcze jest w stanie wymyslić
    aby mi dokuczyć. Teraz oprócz tego, ze już spłacam kredyt (600 zł/mies.)
    pewnie zadłuży mieszkanie na czynszu i innych opłatach. Czy naprawdę nie ma
    żadnego sposobu na takiego naciągacza i muszę czekać aż po rozwodzie będę
    mogła założyc sprawę o podział majątku? przecież do tej pory utonę w długach:
    (( Przyznam, że jestem zdesperowana i nie wiem co dalej robić.

  • 4. Data: 2004-11-26 02:33:13
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Teresa Brodzińska" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cnvrub$og8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    długach:
    > (( Przyznam, że jestem zdesperowana i nie wiem co dalej robić.

    art.58 kro na wniosek jednego z małżonkow sąd może w wyroku orzekającym
    rozwód dokonać podziału majątku, jeżeli przeprowadzenie tego podziału nie
    spowoduje zwłoki w postępowaniu

    Sandra

  • 5. Data: 2004-11-26 08:56:38
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    sandra pisze:

> [...]
    >
    > art.58 kro na wniosek jednego z małżonkow sąd może w wyroku orzekającym
    > rozwód dokonać podziału majątku, jeżeli przeprowadzenie tego podziału nie

    Tak nie negowalem tego..
    Chodzi jednak o to, ze postepowanie drugiej strony wskazuje,
    ze jednak proba przeprowadzenia podzialu majatku SPOWODUJE
    zwloke. Wiec zasadne jest pytanie - co robic..
    Czy Pani Teresa ma jakies szanse zablokowac narastanie
    "wspolnego dlugu".
    Wlasciwie nie wiadomo czyje jest owo mieszkanie.
    Sprawa rozwodowa moze troche potrwac, bo strona
    nie chcaca rozwodu moze probowac udowodnic,
    ze nie ma do tego przeslanae i "sa to przejsciowe problemy".

    Mozejakis wniosek o ustanowienia rozdzielczosci majatkowej by tu
    pomogl ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-11-30 18:51:02
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > sandra pisze:

    > Mozejakis wniosek o ustanowienia rozdzielczosci majatkowej by tu
    > pomogl ?

    zniesienie wspolnosci nawet z data wsteczna

    Sandra