  • 1. Data: 2004-11-22 17:05:55
    Temat: PILNE - wykup auta z leasingu, a stluczka i ubezpieczenie
    Od: "kasia" <k...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow!

    Bardzo prosze o pomoc w pewnej nietypowes sprawie - otoz zdarzylo mi sie
    niestety spowodowac stluczke, samochodem, bedacymw w trakcie wypupu z
    leasingu - szczegoly ponizej:

    - auto bylo w leasingu (raiffeisen)
    - po 2 latach zostałoa wykupione - a dokladnie niecaly miesiac wczesniej niz
    trzeba bylo zostala zaplacona fa za ostatni czynsz i wykupowa (bo akurat
    byla kasa)
    - auto mialo byc ubezpieczone juz na firme (nowego wlasciciela) i
    zarejestrowane ale w miedzyczasie nastapila stluczka
    - PZU zarzadalo zgody wlasciciela na wyplate odzszkodowania - w dowodzie i
    na polisie jako wlasciciel widnieje raiffeisen
    - reiffeisen odmowil wystaiwenia stosownego pisma, poniewaz w ich bazie auto
    figuruje jako sprzedane wiec takiej zgodny wystawic nie moga
    - w PZU bez tej zgody nic nie ruszy, a czas leci bo w PZU jest okreslony
    termin dostarczenia wszystkich dokumentow - w tym pisma od raiffesiena
    (tylko jego brakuje) - zeby wyplacili odszkodowanie

    juz pomijam fakt, ze 28 listopada konczy sie ubezpieczenie i trzeba
    przerejestrowac auto bo bedzie kara :-(

    czy ktos wie co mozna zrobic w takiej sytuacji ? Czy PZU moze dokonac
    naprawy na polise Raiffeisen? Czy Raiffeisen mozna jakos 'przymusic' do
    wystawienia takiej zgody?

    Bede wdzieczna za wszelkie sugestie...

    pozdrawiam
    kasia

  • 2. Data: 2004-11-22 18:11:29
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kasia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Bank nie wystawi takiej zgody bo nie jest właścicielem pojazdu.
    Trzeba przerejestrowac samochod na siebie i wystąpić do PZU jako właściciel
    samochodu.

    Aga

  • 3. Data: 2004-11-22 18:26:01
    Od: "kasia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aga" napisał

    > Bank nie wystawi takiej zgody bo nie jest właścicielem pojazdu.
    > Trzeba przerejestrowac samochod na siebie i wystąpić do PZU jako
    > właściciel
    > samochodu.

    No tu sie wlasnie pojawia problem - zeby przejerestrowac auto, musze je
    ubezpieczyc, a nie moge ubezpieczyc rozbitego auta :-(
    I jestem w kropce.

    pozdrawiam
    kasia

  • 4. Data: 2004-11-22 18:53:26
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > No tu sie wlasnie pojawia problem - zeby przejerestrowac auto, musze je
    > ubezpieczyc, a nie moge ubezpieczyc rozbitego auta :-(

    nie masz możliwości naprawdzić samochodu za swoje i po przerejestrowaniu
    wystąpić o odszkodowanie?

    Aga

  • 5. Data: 2004-11-22 19:08:18
    Od: "kasia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aga" napisał

    > nie masz możliwości naprawdzić samochodu za swoje i po przerejestrowaniu
    > wystąpić o odszkodowanie?

    Hmm, nawet nie wiedzialam, ze mozna w taki sposob domagac sie w PZU
    odszkodowania, ale poza tym koszt naprawy to ok. 10 tys. i niestety nie mam
    tyle zeby zalozyc.

    ale i tak wielkie dzieki za pomoc

    pozdrawiam
    kasia

  • 6. Data: 2004-11-22 19:42:42
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > czy ktos wie co mozna zrobic w takiej sytuacji ? Czy PZU moze dokonac
    > naprawy na polise Raiffeisen? Czy Raiffeisen mozna jakos 'przymusic' do
    > wystawienia takiej zgody?

    Popros leasingodawce o zaswiadczonko, ze splacilas auto i jestes jego
    faktycznym wlascicielem. Musza ci to dac, badz co badz to tylko
    potwierdzenie stanu faktycznego. To pismo przedkladasz w PZU .... i w
    tym momencie dane rejestracyjne tracą znaczenie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-11-22 22:08:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No tu sie wlasnie pojawia problem - zeby przejerestrowac auto, musze je
    > ubezpieczyc, a nie moge ubezpieczyc rozbitego auta :-(
    > I jestem w kropce.

    A z czego wynika konieczność ubezpieczenia samochodu w chwili
    przerejestrowania? Robisz tak. Na podstawie faktury sprzedaży
    przerejestrowujesz samochód na siebie. Następnie jako jego właściciel cofasz
    cesję ubezpieczenia i żądasz wypłaty odszkodowania.

    Zamiennie, niech Ci bank wystawi zaświadczenie, ze się owej cesji zrzekają
    na Twoja rzecz. i to chyba najprostsze.