  • 1. Data: 2004-11-22 17:12:54
    Temat: Pytanie o BHP
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    Witam Grupowiczów.

    Zródło Dziennik Ustaw z 2004 r. nr 246; poz. 2468

    Moje pytania dotyczy § 4.5 który brzmi:
    "Pracownik zatrudniony przy innej pracy, któremu pracodawca może
    powierzyć wykonywanie zadań służby bhp zgodnie z art.237 §1 Kodeksu
    pracy, powinien spełniać wymagania określone w ust. 2."

    wymagania o których mowa: inspektorem ds. BHP może być osoba
    posiazdająca zawód technika BHP ...

    a brzmią ono nastepująco:

    - czy będąc zatrudniony na innym stanowisku, pełniąc również (od ponad 3
    lat) obowiązki inspektora BHP, będę *zobowiązany* dokształcać się aby
    zdobyć zawód technika/specjalisty BHP?

    - czy pracodawca powinien opłacić mi tą szkołę/studia?

    - czy jeśli nie zechce opłacić, to mogę odmówić dokształcaniu się placąc
    z to z własnej kieszeni (dodam ze wraz z nowymi obowiązkami moje
    wynagrodzenie niestety nie wzrosło)?

    Proszę o odpowiedź.
    --
    Pozdrawiam MaREK
    GaduGadu: 4086323

  • 2. Data: 2004-11-24 10:02:56
    Temat: Re: Pytanie o BHP
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > - czy będąc zatrudniony na innym stanowisku, pełniąc również (od ponad 3
    > lat) obowiązki inspektora BHP, będę *zobowiązany* dokształcać się aby

    Moim zdaniem powierzenie Tobie takich obowiązków bez posiadania wymienionych
    przez Ciebie kwalifikacji jest mozliwe, o ile spełniasz inne kryteria.
    O tym, jakie wymagania kwalifikacyjne muszą spełniać pracownicy służby bhp,
    mówi paragraf 4 ustęp 2 Rozporządzenia z dnia 2 września 1997 r. w sprawie
    służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 109 poz. 704). Zgodnie z tym
    inspektorem do spraw bhp może być osoba posiadająca:
    a) wyższe wykształcenie i co njmniej 2-letni staż zawodowy,
    b) zawód technika bhp
    c) średnie wykształcenie i co najmniej 4-letni staż zawodowy.
    A więc, jeśli spełniasz wymagania a) lub b), pracodawca może powierzyć Ci
    wykonywanie zadań służby bhp.
    Jako behapowiec powinieneś dobrze znać przepis, na który się powołuję.
    Małgorzata Leszczyńska