  • 1. Data: 2012-10-01 17:25:39
    Temat: Prawo do renty po mężu ZUS
    Od: Tana <t...@w...pl>

    Złożyłam wniosek do ZUS o rentę po mężu ponieważ jego emerytura była
    nieco wyższa od mojej, w odpowiedzi otrzymałam pismo w której ta cudowna
    instytucja domaga się wyjaśnień oraz oświadczenia o istnieniu wspólności
    małżeńskiej ponieważ nasze adresy zamieszkania były różne.

    Czy to tylko formalność czy można się spodziewać dalszych komplikacji ze
    strony ZUS ?

    Mam II grupe inwalidztwa i dla mnie to jest uwłaczające że muszę się
    tłumaczyć, celem renty jest zaspokajanie potrzeb pieniężnych a jak
    wiadomo dzisiaj leczenie kosztuje.

    pozdrawiam Bożena

  • 2. Data: 2012-10-01 17:59:34
    Temat: Re: Prawo do renty po mężu ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tana" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam II grupe inwalidztwa i dla mnie to jest uwłaczające że muszę się
    > tłumaczyć, celem renty jest zaspokajanie potrzeb pieniężnych a jak

    Skoro nie mieszkaliście razem, to chyba obawa o to, czy mieliście wspólność
    małżeńską nie jest jakoś szczególnie nieuzasadnione.

  • 3. Data: 2012-10-01 18:24:53
    Od: Tana <t...@w...pl>

    > Skoro nie mieszkaliście razem, to chyba obawa o to, czy mieliście
    > wspólność małżeńską nie jest jakoś szczególnie nieuzasadnione.

    ale zameldowani byliśmy pod jednym adresem a mieszkaliśmy różnie, mąż
    jako zapalony wędkarz większość czasu na wsi wynajmował dom nad jeziorem
    a ja jako niania dla wnuków głownie w mieście i to pod różnymi adresami,
    czasem u córki czasem u brata jednego drugiego, co to ma do rzeczy? 40
    lat małżeństwa to chyba nie muszę udowadniać że każdą minutę spędzaliśmy
    razem!

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-10-01 22:34:03
    Od: Maciek <m...@e...nospam.pl>

    begin o nicku Tana napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > instytucja domaga się wyjaśnień oraz oświadczenia o istnieniu wspólności
    > małżeńskiej ponieważ nasze adresy zamieszkania były różne.
    A skąd ta instytucja wie? Musieliście mieć inne meldunki, z jakich powodów
    to nieważne, ale ZUS robi tylko to, co do nich w tym wypadku należy.
    Mogliście być w separacji, w jakimś stadium rozwodu...
    To nie są szykany.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 5. Data: 2012-10-02 00:26:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > czasem u córki czasem u brata jednego drugiego, co to ma do rzeczy? 40
    > lat małżeństwa to chyba nie muszę udowadniać że każdą minutę spędzaliśmy

    Oni oczekują tylko Twojego oświadczenia.

  • 6. Data: 2012-10-02 08:16:36
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to nieważne, ale ZUS robi tylko to, co do nich w tym wypadku należy.
    > Mogliście być w separacji, w jakimś stadium rozwodu...

    Dokładnie tak.
    Jeżeli żyliście w separacji dłużej niż rok renta rodzinna nie przysługuje.

    pozdr

  • 7. Data: 2012-10-02 08:30:42
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Musieliście mieć inne meldunki,

    nonsens "ale zameldowani byliśmy pod jednym adresem"

    //To nie są szykany.

    no to poprosze podstawe prawna :-)

    P.

  • 8. Data: 2012-10-02 08:33:41
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Oni oczekują tylko Twojego oświadczenia.

    na podstawie ...?

    a) widzimisie jakiegos matolka za biurkiem ?
    b) konkretnego przepisu, ktorego oczywiscie "zapomniano" podac w
    korespondencji ?

    P.

  • 9. Data: 2012-10-02 15:07:41
    Od: Tana <t...@w...pl>

    W dniu 2012-10-01 22:34, Maciek pisze:

> [...]
    > to nieważne, ale ZUS robi tylko to, co do nich w tym wypadku należy.
    > Mogliście być w separacji, w jakimś stadium rozwodu...

    te same meldunki ale inne adresy zamieszkania, instytucja wie na pewno
    z naszych wniosków o emeryturę, mąż na emeryturze był 4 lata ja jestem
    od 3 lat

    czyli mam odpisać instytucji że nie byliśmy w separacji i pozostajemy we
    wspólności małżeńskiej?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-10-02 15:17:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tana wrote:

    > czyli mam odpisać instytucji że nie byliśmy w separacji i pozostajemy we
    > wspólności małżeńskiej?

    dokładnie tak.oni prosili o oświadczenie
    wiec im napisz, ze niniejszym oswiadczasz ze nie jestes i nie bylas w
    separacji z xyz oraz ze pozostajesz z xyz w ustawowej wspolnocie
    malzenskiej.
    data i podpis.