  • 11. Data: 2012-10-02 18:21:14
    Temat: Re: Prawo do renty po mężu ZUS
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-02 15:17, witek pisze:

    > dokładnie tak.oni prosili o oświadczenie
    > wiec im napisz, ze niniejszym oswiadczasz ze nie jestes i nie bylas w
    > separacji z xyz oraz ze pozostajesz z xyz w ustawowej wspolnocie
    > malzenskiej.

    Po śmierci xyz też?

    --
    spp

  • 12. Data: 2012-10-02 19:17:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po śmierci xyz też?

    Znam takie przypadki, tym nie mniej w tym wypadku to pewnie było
    przejęzyczenie.

  • 13. Data: 2012-10-02 19:39:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Po śmierci xyz też?

    no pewnie, bo inaczej proboszcz nie zatwierdzi i decyzja zus bedzie odmowna.

  • 14. Data: 2012-10-03 16:56:26
    Od: p47 <k...@w...pl>

    A ja mam zbliżone pytanie,- czy jeśli np. jeden z małżonków rozwiedzie
    się z po osiągnięciu wieku emerytalnego i kilkudziesięciu latach
    małżeństwa, to drugi z małżonków, mimo tego długoletniego stażu
    małżeńskiego i osiągnięciu przez siebie wieku emerytytalnego (albo
    ewntualnie tuż przedemerytalnego) pozbawiany jest wszelkich świadczeń
    zusowskich związanych z pobieraniem emerytury przez b. małżonka (tj.
    ubezpieczenie zdrowotne, a po śmierci b. współmałżonka także renty po nim)?

  • 15. Data: 2012-10-03 19:19:38
    Od: Tana <t...@w...pl>

    W dniu 2012-10-03 16:56, p47 pisze:

> [...]
    > zusowskich związanych z pobieraniem emerytury przez b. małżonka (tj.
    > ubezpieczenie zdrowotne, a po śmierci b. współmałżonka także renty po nim)?

    tutaj znalazłam ciekawy tekst:

    http://www.dygas.com.pl/artykuly/Prawo-pracy/ZUS-mo%
    C5%BCe-obali%C4%87-domniemanie-istnienia-wsp%C3%B3ln
    o%C5%9Bci-ma%C5%82%C5%BCe%C5%84skiej

    te przepisy są chore, wg ZUS trzeba prowadzić wspólne gospodarstwo
    domowe żeby istniała wspólność małżeńska

    czyli można 40 lat chłopu dupę podcierać a na rok przed śmiercią ten się
    wyprowadzi i zamieszka w innym mieszkaniu to renta się nie należy