  • 1. Data: 2012-10-02 12:30:50
    Temat: sad pracy
    Od: "D.P." <d...@g...com>

    Witam,

    Czy ktos wie jakie sa kolejne kroki. Po pozytywnym roztrzygnieciu dla
    mnie w sadzie pracy o odszkodowanie z tytulu niezgodnego z prawem
    zwolnienia z mnie z pracy podczas choroby. Sad orzekl "natychmiastowa
    wykonalnosc" i wyrok nieprawomocny i ze ja moge sie odwolac. Ale nie
    wiem od czego mam sie odwolywac jak orzeczenie i wyrok byl takie jak w
    pozwie chcialem. I tyle zasadzil odszkodowania co chcialem czyli 3
    miesieczne wynagrodzenie.
    Powiedzial coś czego nie zrozumialem o miesiecznym wynagrodzeniu na
    poczatek nawet jeżeli nie bedzie jeszcze uprawomocienia? Czy ktoś mial
    coś takiego lub wie ?
    Czy mam czekac na list z sadu z potwierdzeniem wyroku czy czekac na
    urpawomocnienie sie ? czy pracodawca przeleje mi srodki jakie zasadzilem
    mu i kiedy ma na to czas ? Kto wie jak to wyglada ? Prosze o wskazówki,

    Dzieki

    Daniel

  • 2. Data: 2012-10-02 13:14:41
    Temat: Re: sad pracy
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Oct 2012 12:30:50 +0200, D.P. napisał(a):

> [...]
    > i wyrok byl takie jak w pozwie chcialem. I tyle zasadzil odszkodowania
    > co chcialem czyli 3 miesieczne wynagrodzenie.

    Skoro jesteś zadowolony, to się nie odwołuj.
    Ale odwołać może się Twój pracodawca, który sprawę przegrał.

    > Powiedzial coś czego nie zrozumialem o miesiecznym wynagrodzeniu na
    > poczatek nawet jeżeli nie bedzie jeszcze uprawomocienia? Czy ktoś mial
    > coś takiego lub wie ?

    Tzw. rygor natychmiastowej wykonalności, w tej części pracodawca powinien
    Tobie wypłacić kasę od razu, nawet jeśli się odwoła.

    > Czy mam czekac na list z sadu z potwierdzeniem wyroku czy czekac na
    > urpawomocnienie sie ?

    Listu nie dostaniesz, natomiast jeśli pracodawca nie przyśle Ci tej 1
    pensji, to powinieneś zwrócić się od odpis z klauzulą w części dotyczącej
    rygoru natychmiastowej wykonalności -- i z tym możesz iść do komornika.

    Reszta po uprawomocnieniu się wyroku w całości (czyli np. po apelacji).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 3. Data: 2012-10-02 23:57:56
    Od: d...@g...com

    W dniu wtorek, 2 października 2012 13:14:42 UTC+2 użytkownik olgierd napisał:

> [...]
    >
    > rygoru natychmiastowej wykonalności -- i z tym możesz iść do komornika.
    >

    > Reszta po uprawomocnieniu się wyroku w całości (czyli np. po apelacji).

    Rozumiem i dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz.

    Proszę tylko powiedzieć czy ja mam coś wysyłać pracodawcy czy on już bedzie wiedział
    na jakie konto ma przesłać czy otrzyma on coś z sądu ?

    Daniel