  • 11. Data: 2005-01-06 16:17:40
    Temat: Re: Prawo do legitymowania
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > jesli jezdzisz na gape, tez nie masz obowiazku, ale wtedy po wezwaniu
    > policji bedziesz musial pokazac te dokumenty
    > (i zaplacic kare bo po wejsciu do pojazdu akceptuejsz jego regulamin)

    a regulamin jest w srodku

    zyga

  • 12. Data: 2005-01-06 19:14:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mnie bardzo interesuje ta Straz Ochrony Kolei - dlaczego mam miec
    obowiazek
    > wylegitymowania sie wobec pracownika firmy, ktora akurat w tym przypadku
    > poki co jest jeszcze panstwowa, ale to mimo wszystko taka sama firma jak
    > kazda inna?

    Bo tak stanowi ustawa. Zauważ, ze pracownicy firm ochroniarskich również na
    terenie ochranianego obiektu mają prawo sprawdzania czy masz prawo na nim
    przebywać, co w zasadzie sprowadza się do tego samego. Po za tym SOK jest o
    tyle dziwną instytucją, że bodaj jako jedyna niepaństwowa organizacja ma
    prawo nakładania mandatów.

  • 13. Data: 2005-01-06 21:34:42
    Od: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>

    > mnie bardzo interesuje ta Straz Ochrony Kolei - dlaczego
    > mam miec obowiazek wylegitymowania sie

    Odpowiedz znajdziesz w art. 60 ustawy o transporcie kolejowym.

    sjs

  • 14. Data: 2005-01-07 13:30:58
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > nie nie musisz im okazywac dokumentow, chyba ze korzystasz ze znizki i masz
    > na to dokument potwierdzajacy to w Twoim interesie aby taki dokument im
    > przedstawic inaczej mozesz sobie kupic caly bilet i jezdzic bez pokazywnaia
    > dokumentow ;P
    >
    > jesli jezdzisz na gape, tez nie masz obowiazku, ale wtedy po wezwaniu
    > policji bedziesz musial pokazac te dokumenty
    > (i zaplacic kare bo po wejsciu do pojazdu akceptuejsz jego regulamin)

    a to szanowny panie niby jakim prawem? jakim prawem konduktor moze mnie w
    autobusie zatrzymac? co mówi art. 41 Konstytucji? proszę podać podstawę prawną,
    gdzie ustawa?
    a poza tym, jakim to niby prawem policjant przekazuje mu moje dane? to tak
    jakbym ja zatrzymał kogoś i od policjanta żądał danych tegoż... przypominam, że
    wymuszenie przejazdu nie jest nawet wykroczeniem /zgodnie z K.w. jest ale za
    trzecim razem, jeśli nie uiszcze nałożonej kary/.

    no to zamianiam sie we wzrok - podstawy prosze, a nie wprowadzać w błąd
    pytającego. /pomijam tu oczywiście tzw. prawne odczucia społeczne - że skoro
    jet w regulaminie to tak ma być, ten reg. można sobie w ... /

    pozdr.

  • 15. Data: 2005-01-07 15:05:36
    Od: lanfaust<x...@y...zz>

    nie bardzo mi się chce ( i mam czas) grzebać w ustawach i innych
    aktach prawnych, ale prawo do zatrzymania do momentu przyjazdu
    policji można wyinterpretować z przytoczonego przez Ciebie art121 par
    1 k.w. pamiętaj, ze karane jest nie tylko dokonanie, ale także
    usiłowanie. poprzez odmowę podania danych uniemożliwiasz nałożenie
    na Ciebie kary pieniężnej, a co za tym idzie usiłujesz popełnić
    wykroczenie. poza tym przepis oprócz wykładni gramatycznej ma także
    wykładnie celowościową

    Pozdrawiam
    Lanfaust

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-01-07 16:08:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pawel Kozik napisał(a):
    > a poza tym, jakim to niby prawem policjant przekazuje mu moje dane?

    bo miałeś obowiązek okazać kontrolerowi dokumenty

    KG

  • 17. Data: 2005-01-07 19:10:39
    Od: p...@n...pl

> [...]
    > na Ciebie kary pieniężnej, a co za tym idzie usiłujesz popełnić
    > wykroczenie. poza tym przepis oprócz wykładni gramatycznej ma także

    ale usiłowanie miałoby miejsce wóczas, gdybym w momencie tegoż przejazdu
    dwukrotnie nie opłacił nałożonej kary

  • 18. Data: 2005-01-07 22:19:56
    Od: lanfaust<x...@y...zz>

    > ale usiłowanie miałoby miejsce wóczas, gdybym w momencie tegoż
    przejazdu
    > dwukrotnie nie opłacił nałożonej kary

    Nie, jak już powiedziałem powinno się stosować wykładnie celowościową
    a więc jaka była intencja wprowadzenia tego przepisu, inaczej trzeba
    by przyjąć, iż nie uiszczenie nałożonej kary (opłaty) było by karalne a
    uniemożliwienie nałożenia nie, to abstrakcja!

    -> http://usenet.pomocprawna.info