    From: "Bax" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Date: Tue, 11 Jun 2002 08:55:23 +0200

    news:1546.00001b3e.3d00c81f@newsgate.onet.pl...

    > Zobacz tutaj:
    > http://forum.sow.pl/viewthread.php?FID=1&TID=33

    Dziękuję, choć wiele to nie wyjaśnia.
    Ja mam następujące pytania, które pomogą skanałować dyskusję. Chwilowo
    pomijam kwestię ochrony danych osobowych oraz odpowiedzialności za
    publikowane treści.

    1. Czy wypowiedź na newsach jest utworem w rozumieniu Ustawy o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych?
    <cytat>
    Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
    </cytat>

    Jeśli NIE -> koniec dyskusji.

    2. Czy autor wysyłając post na grupę dyskusyjną godzi się jednocześnie
    na przetwarzanie i udostępnianie publiczne jego wypowiedzi przez
    wyszukiwarki i inne zwyczajowo przyjęte sposoby udostepniania wiadomości
    z grup dyskusyjnych? Czy można w tym wypadku powołać się na zgodę
    dorozumianą?

    3. Czy naruszeniem prawa autorskiego będzie upublicznienie wypowiedzi z
    grup dyskusyjnych w formie innej niż zwyczajowo przyjęta (bez uzyskania
    wyrazonej wprost zgody autorów)? Jak to się ma do:
    - prawa autora do nadzoru nad sposobem wykorzystania utworu
    - pojęcia pola eksploatacji utworu (art.50)

    Proszę o wypowiedzi (może za wyjatkiem imić Jacka).

    Krzysztof