  • Data: 2002-06-11 22:11:33
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak już mówiłem, nie chcę kategorycznie obstawać przy tej wersji - otwarty
    > jestem na argumenty. Dla mnie lepiej oddaje ideę usenetu właśnie ogólna
    > dostępność postów, szczególnie ze względu na ich "wieloautorowość".
    > Ewentualne zgranie i udostępnienie na nośniku jest dla mnie OK - co za
    > róznica, czy ktoś zgra sobie sam ( a przecie na tym polega sciąganie
    > postów ), czy kupi to od kogoś? Ktos podał analogie z ISP - dla mnie
    trafną.
    > Jest to jednak tylko moja opinia. Prawo expressis verbis o tym milczy a
    > orzecznictwa nie ma, czyli kwestia jest otwarta.

    Pozwole sobie odniesc sie do porownania z ISP - moim zdaniem nietrafnego.
    IMHO mozna przyjac, ze autorzy postow znaja zasady funkcjonowania Internetu
    i wysylajac post na grupe zgadzaja sie, ze ich wiadomosc zostanie
    umieszczona na serwerze, rozpropagowana na inne serwery i zindeksowana przez
    wyszukiwarki. Natomiast wszystkie pozostale sposoby wykorzystania tych
    wiadomosci - cytowanie w ksiazkach, publikowanie na CD (niewazne czy darmowo
    czy odplatnie) to juz IMHO przekroczenie tych ogolnie przyjetych zasad. To
    tak jak z prawem do wykladu - to, ze uczestniczymy w jakims wykladzie nie
    oznacza, ze mozemy ten wyklad nagrywac i dowolnie rozpowszechniac. Autor
    chcial sie wypowiedziec na wykladzie i kropka. Nie mozna przyjmowac, ze od
    teraz - poniewaz powiedzial to publicznie - mozna to wykorzystywac w dowolny
    sposob, jaki przyjdzie nam do glowy.

    BaLab

    Znajac zasady funkcjonowania in