  • Data: 2002-06-13 16:18:22
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    news:24-1023836371@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    > Brawo BaLab
    Dolaczam sie. Usenet=Tablica na korytarzu. Kazdy moze przeczytac.
    Nie znaczy ze mozna kserowac, czy w inny NIE_ZAMIERZONY przez autora
    sposob wykorzystywac.

    > Dokladnie taka wykladnia obowiazuje w stanach
    > i opiera sie na prostej zasadzie, ze piszacy do usenetu tworza
    > wartosci intelektualne, a lurkerzy je wykradaja.
    A to to juz bzdura. Chyba ze lurker to dla Ciebie nie jest osoba
    biernie przegladajaca newsy sama nie piszaca lub piszaca b.zadko.
    Ja tam u BaLaba teo nie wyczytalem. Zle czytalem?
    [...]

    > nich wartosci intelektualne przez kradzieza przez lurkerow.
    Czyli jezeli odpowiem na post: "No nie jestem pewien co mysle"
    to juz tworze wartosci intelektualne i nie naleze do kradziejow?
    Od jakiej ilosci postow zalezy uznanie(lub nie) za lurkera?
    Czy Instytut Bezpieczenstwa Internetowego podejmie sie zaszczytnej
    roli oceny wartosci intelektualnej prezentowanej w postach?
    Czy jezeli wykorzystam komercyjnie rady jednego aktywnie
    udzielajacego sie na niektorych grupach tworcy dorobku
    intelektualnego ludzkosci to dokonuje kradziezy wlasnosci
    intelektualnej?
    Co w przypadku gdy wiadomosci te znajduja sie w powszecnie dostepnych
    innych zrodlach (helpy, poradniki, podreczniki uniwersyteckie-
    "Przytrzymaj klawisz Ctrl przy przeciaganiu mysza")?
    Co bedzie jezeli zastosuje sie do porad na news i zrobie sobie
    krzywde?
    Z niecierpliwoscia oczekuje Twojego stanowiska w powyzszych
    kwestiach, widac ze problemy te sa Ci znane.
    [ciach, ciach]
    wszedles juz na wlasciwe dla siebie obroty jak widze, niestety

    Aha, wyjasnij mi jeszcze prosze co oznaza obco brzmiace dla mnie
    (przynajmniej po polsku) slowko:
    "i reklamuje tak swoja strone, generujac duzy traffic"
    Chodzi Ci o trafike-taki sklepik z tytoniem? Tak?
    "Mialem znajomego Dzeka z firmy, ktora wlasnie wydawala kontent z
    usenetu na CD."
    Czyzby chodzilo Ci o wydawanie jakiegos zadowolenia,
    usatysfakcjonowania? Tego juz zupelnie nie rozumiem. Nie powinno byc:
    "wydala kontentna"?
    pozdro
    poreba