  • 11. Data: 2005-10-29 09:31:34
    Temat: Re: Prawo autorskie. Nagrywanie.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał
    > IMHO oczywiście można zabronić fotografowania przeźroczy natomiast co do
    > nagrywania wykładu... chyba nie...

    Dlaczego akurat przezroczy?

  • 12. Data: 2005-10-29 22:07:29
    Od: "allbi" <a...@e...net>

    > Hmmm... Kiedyś twierdziłem, że ma do tego prawo. Teraz bardziej przychylam
    > się do tezy, że on ma prawo prosić, a odbiorca ma prawo nie posłuchać.
    >
    > Ale z praktycznego punktu widzenia, to Ty bedziesz zdawał egzamin u
    > profesora, a nie odwrotnie.

    To oczywiste, ale chodzi o kwestię prawa, którym się zasłaniał. Nie lubię
    jak jakiś bufon wymądrza się przed grupą studentów mając ich za matołów. Tym
    bardziej, że często wykłady schodzą na tory polityki, sytuacji w Polsce i
    kończą się na samochwalstwie wyżej wspomnianego profesora (czego to on nie
    wymyślił?), a od studenta wymaga się cudów na egzaminach. Zapewniam, że nie
    studiuję politologii, a bardziej techniczny kierunek.

  • 13. Data: 2005-11-03 12:46:07
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Po raz 665 ;-)
    >
    > Nie ma zakazu rejestracji dźwięku/obrazu (za wyjątkiem paru szczegółów
    > wskazanych w ustawach).
    To chyba nie o to chodzi. Art. 17: Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    twórcy przysługuje wyłączne prawo do korzystania z utworu i
    rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do
    wynagrodzenia za korzystanie z utworu.

    Ma miejsce zatem korzystanie z utworu (koncert, wykład).

    > Nie można natomiast takich nagrań
    > rozpowszechniać bez zgody zainteresowanego lub innych osób.

    To już coś innego. Nie ma tu mowy o udostępnieniu publicznym, czy
    rozpowszechnianiu, bo koncert i wykład mogą być przeznaczone tylko dla
    zamkniętego grona odbiorców, którzy opłacili bilety, czesne itp.

    > To samo dotyczy się np. nagrywania rozmowy telefonicznej, ale tylko
    > wtedy, kiedy bierze się w niej udział.

    Chyba jednak nie to samo. Rozmowa telefoniczna musiałaby być przedmiotem
    prawa autorskiego.

    Fonon

  • 14. Data: 2005-11-04 10:06:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dkd0qd$5kp$1@h1.uw.edu.pl>, Piotr Fonon wrote:
> [...]
    > wynagrodzenia za korzystanie z utworu.
    > Ma miejsce zatem korzystanie z utworu (koncert, wykład).

    Rejestracja utworu nie jest korzystaniem z utworu. Co najwyżej można się
    spierać czy późniejsze odtwarzanie w znanych warunkach jest dozwolonym
    użytkiem.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2005-11-04 12:13:26
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Rejestracja utworu nie jest korzystaniem z utworu.
    A czym jest? Jeśliby nawet przyjąć, że nie, to pozostaje kwestia
    rozporządzania utworem.

    > Co najwyżej można się
    > spierać czy późniejsze odtwarzanie w znanych warunkach jest dozwolonym
    > użytkiem.

    A kto określa, jaki użytek jest dozwolony - jeśli ustawa nie stanowi
    inaczej - twórca.
    Fonon

  • 16. Data: 2005-11-04 12:45:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dkfj94$n6k$1@h1.uw.edu.pl>, Piotr Fonon wrote:
    > A czym jest? Jeśliby nawet przyjąć, że nie, to pozostaje kwestia
    > rozporządzania utworem.

    Nagrywanie? Pewnie niczym szczególnym w świetle ustawy (nie definiuje).

    > A kto określa, jaki użytek jest dozwolony - jeśli ustawa nie stanowi
    > inaczej - twórca.

    Ustawa stanowi: Art. 23. u.1 + art. 6. u. 3.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2005-11-07 12:29:44
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Nagrywanie? Pewnie niczym szczególnym w świetle ustawy (nie definiuje).
    Jednak definiuje. Jest to sporządzenie fonogramu - Art. 94.

    > Ustawa stanowi: Art. 23. u.1 + art. 6. u. 3.
    Tyle, że w tym przypadku utwór nie został udostepniony publicznie.
    Fonon

  • 18. Data: 2005-11-07 22:44:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dknhbl$jgm$1@h1.uw.edu.pl>, Piotr Fonon wrote:
    > Jednak definiuje. Jest to sporządzenie fonogramu - Art. 94.
    > Tyle, że w tym przypadku utwór nie został udostepniony publicznie.

    Koncert, taki na który może pójść sobie każdy to nie jest udostępnienie
    publiczne?

    --
    Marcin