  • 1. Data: 2005-10-28 16:26:48
    Temat: Opieka na żoną po szpitalu
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Witam, moja żona miała operacje i dostałem opiekę na nią na okres dwuch
    tygodni. Mamy dwoje dzieci. Czy taka opieka jest płatna 100%, czy tak jak w
    przypadku L4 80%?
    Jeszcze bym prosił namiary na podstawę prawną. Nie umiem się dogadać z
    szefem, więc zwracam się do Was.:)

    Piotr
    2005-10-28 18:24:12
    **************************

  • 2. Data: 2005-10-28 17:41:10
    Temat: Re: Opieka na ĹźonÄ? po szpitalu
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    nad chorą osobą dorosłą zasiłek opiekuńczy można pobierać przez 14 dni
    w roku. Wynosi 80% przeciętnego wynagrodzenia z ostatnich 12 miesięcy,
    w całości jest finansowany przez ZUS z ubezpieczenia chorobowego.
    Podstawa prawna to obszerna ustawa o ubezpieczeniach społecznych.
    Na chore dziecko zasiłek opiekuńczy przysługuje do 60 dni rocznie,
    przy czym jest to górny limit okresu pobierania zasiłku opiekuńczego
    przez pracownika.
    Do szefa przynosisz zwolnienie lekarskie na opiekę nad chorą żoną
    (dzieckiem), otrzymujesz od niego do wypełnienia druk wniosku o
    zasiłek opiekuńczy i resztę załatwia szef lub dział kadr. Jeżeli szef
    nie wie, jak się takie sprawy załatwia, to może uzyskać informację w
    ZUS.

    wa

  • 3. Data: 2005-10-29 14:16:17
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Fri, 28 Oct 2005 19:41:10 +0200, wektor napisał(a):

> [...]
    > zasiłek opiekuńczy i resztę załatwia szef lub dział kadr. Jeżeli szef
    > nie wie, jak się takie sprawy załatwia, to może uzyskać informację w

    Bardzo uprzejmie dziękuję.:)

    Piotr
    2005-10-29 16:15:31