  • 1. Data: 2006-08-29 17:08:19
    Temat: Prawa konsumenta - zwrot towaru
    Od: Baobam <b...@o...pl>

    Witam

    Tydzień temu kupiłem buty. W sklepie wydawały się pasować, niestety jak
    przyjechałem do domu okazało się, że mnie uwierają. Nie były noszone, brak
    jakichkolwiek śladów użytkowania. Sprzedawca twierdzi, że nie przyjmuje
    zwrotów. Czy ma podstawę, żeby tak twierdzić, czy ma jednak obowiązek
    przyjąć zwrot takiego towaru? Prosiłbym o jakąś podstawę prawną.
    Słyszałem, że podobno można zwrócić zakupione rzeczy, jeżeli nie ma na nich
    śladów użytkowania do 10 dni bez podania przyczyny. Czy ten przepis nadal
    funkcjonuje?

    Dziękuję za pomoc.
    --
    Pozdrawiam,
    Baobam

  • 2. Data: 2006-08-29 17:24:07
    Temat: Re: Prawa konsumenta - zwrot towaru
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Baobam" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nich
    > śladów użytkowania do 10 dni bez podania przyczyny. Czy ten przepis nadal

    Przy zakupach na odleglosc .
    Jezeli sprzedawca jest normalny to bez problemu wymieni na inne w takiej
    samej cenie albo doplacisz z 20 PLN i wezmiesz sobie inne .

    Jacek

  • 3. Data: 2006-08-29 17:28:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baobam" <b...@o...pl> napisał

    > Sprzedawca twierdzi, że nie przyjmuje zwrotów.

    To był sklep czy wypożyczalnia?

  • 4. Data: 2006-08-30 01:46:42
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Baobam" <b...@o...pl> napisał
    >
    > To był sklep czy wypożyczalnia?

    Akurat twoja wypowiedź świadczy o ignorancji.
    Tylko w Polsce jest tak restrykcyjne prawo, że nie można niczego oddać.
    W innych krajach możesz towar zwrócić nawet po 3 miesiącach.
    W Polsce nie.

  • 5. Data: 2006-08-30 05:49:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał

    > Akurat twoja wypowiedź świadczy o ignorancji.

    Czyżby?

    > Tylko w Polsce jest tak restrykcyjne prawo, że nie można niczego oddać.
    ^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    No widzisz, sam sobie to wyjaśniłeś.
    Piszemy na polskiej grupie o sytuacji w Polsce.

    > W innych krajach możesz towar zwrócić nawet po 3 miesiącach.

    W jakich krajach? Jakie towary?

    > W Polsce nie.

    I dobrze. Chciałbyś kupić w sklepie rzecz, którą wcześniej pięciu klientów
    używało po trzy miesiące?
    A może chciałbyś prowadzić sklep na takich warunkach?

  • 6. Data: 2006-08-30 08:22:38
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > W jakich krajach? Jakie towary?

    na całym świecie - firma Avis sie nazywa ;)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-08-30 08:25:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ed38v7$684$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > na całym świecie - firma Avis sie nazywa ;)

    Mylisz zasadę panującą w danej firmie (dobrowolną) z przepisem prawa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2006-08-30 08:37:19
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ed2qm3$pq2$2@inews.gazeta.pl...

    > Tylko w Polsce jest tak restrykcyjne prawo, że nie można niczego oddać.

    Uściśle, bo własnie jestem po wielkich zakupach w IKEI. Tam można oddać
    towar do 60 dni pod warunkiem, ze nie nosi on śladów użytkowania [Towar
    powinien mieć oryginalne opakowanie i nie nosić śladu używania i montażu.}.
    Wylaczone jest kilka towarów np tkaniny cięte na miare.
    W AVON mozesz do 3 mcy zwrocic towar, nawet uzywany, jesli jego zuzycie jest
    mniejsze niz 25%, tez oczywiscie z wykluczeniem pewnych towarow.

    W Castoramie mozesz oddac rzeczy, ktorych nie wykorzystales w remoncie - pod
    warunkiem oczywiscie ze sa nieodpakowane.

    Jak widac w Polsce tez mozna oddac:)

    Angie

  • 9. Data: 2006-08-30 13:50:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Angie wrote:

> [...]
    > powinien mieć oryginalne opakowanie i nie nosić śladu używania i montażu.}.

    Ale to jest tylko i wyłącznie dobra wola danej firmy.

    Przyjąć z powrotem mogą ale nie muszą.