  • 21. Data: 2014-09-16 20:13:11
    Temat: Re: Pozew - na który adres.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Jak nie podała, skoro podała.

    -----

  • 22. Data: 2014-09-16 20:21:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 20:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak nie podała, skoro podała.

    Czytaj ze zrozumieniem:

    Zaskarżonym zarządzeniem Przewodniczący zwrócił pozew z uwagi na to, że
    powódka nie usunęła w zakreślonym terminie braków formalnych pozwu, tj. nie
    wskazała adresu zamieszkania pozwanej ani treści przeprosin, których
    złożenia się domaga. Sąd Okręgowy podkreślił, że podanie przez powódkę
    adresu zakładu pracy pozwanej nie czyniło zadość wymaganiom formalnym
    pozwu,
    *w związku z czym takie działanie powódki nie stanowiło usunięcia braków
    formalnych pozwu*.

    Z tego wniosek, że:

    1. Nie podała żadnego adresu
    2. Na żądanie uzupełnienia podała adres pracy.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2014-09-17 00:52:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 20:21:05 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > 1. Nie podała żadnego adresu
    > 2. Na żądanie uzupełnienia podała adres pracy.

    Jak legalnie ustala się adres pozwanego w takich przypadkach?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-09-17 06:42:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-17 00:52, Marek pisze:

    > Jak legalnie ustala się adres pozwanego w takich przypadkach?

    Adres zamieszkania może ustalić detektyw. Adres zameldowania - z MSWiA
    (http://www.remitent.pl/adres-dluznika-zamieszkanie-
    zameldowanie-ustalanie-czyli-dylematy-poczatkujacego
    -powoda/7088)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2014-09-17 10:03:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 06:42:42 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    (http://www.remitent.pl/adres-dluznika-zamieszkanie-
    zameldowanie-ustala
    nie-czyli-dylematy-poczatkujacego-powoda/7088)

    No ale trzeba znać id pozwanego (nip, pesel), jak on nie prowadzi
    dzial. gosp. ani nie jest w krs to tez tylko przez detektywa?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2014-09-17 15:29:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-17 10:03, Marek pisze:
> [...]
    >
    > No ale trzeba znać id pozwanego (nip, pesel), jak on nie prowadzi dzial.
    > gosp. ani nie jest w krs to tez tylko przez detektywa?

    No, trzeba też znać imię i nazwisko. Im mniej dbasz o swoje interesy,
    tym bardziej dostajesz po dupie, w tym nie ma nic dziwnego.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-09-18 13:45:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2014, Liwiusz wrote:

    > No, trzeba też znać imię i nazwisko. Im mniej dbasz o swoje interesy,
    > tym bardziej dostajesz po dupie, w tym nie ma nic dziwnego.

    Problem w tym, że miejsce zamieszkania może "się zmienić".
    I akurat tu jest miejsce, aby państwo wypełniało swoją rolę pilnowacza
    porządku (prawnego). A nawet sobie narzędzia do tego (spisania adresu
    zamieszkania) nie zorganizowało (poza urzędami, które mają odrębne
    spisy, np. skarbówka).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2014-09-25 21:37:55
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Niewskazanie przez powoda w pozwie miejsca i adresu zamieszkania pozwanego
    będącego osobą fizyczną

    Uchwała Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z 2014-07-17, III CZP 43/14

    Teza:

    Niewskazanie przez powoda w pozwie miejsca i adresu zamieszkania pozwanego
    będącego osobą fizyczną jest brakiem formalnym pozwu uniemożliwiającym
    nadanie mu prawidłowego biegu.

    Skład sądu: SSN Jacek Gudowski (przewodniczący, sprawozdawca), SSN Dariusz
    Dończyk, SSN Hubert Wrzeszcz

    Sentencja:

    Sąd Najwyższy w sprawie z powództwa K. M. przeciwko A. W. i Skarbowi
    Państwa - Sądowi Okręgowemu w O. o ochronę dóbr osobistych, po
    rozstrzygnięciu w Izbie Cywilnej na posiedzeniu jawnym, w dniu 17 lipca 2014
    r. zagadnienia prawnego przedstawionego przez Sąd Apelacyjny postanowieniem
    z dnia 30 stycznia 2014 r.
    "Czy niewskazanie przez powoda w pozwie miejsca zamieszkania pozwanego,
    będącego osobą fizyczną - przy jednoczesnym wskazaniu miejsca jego pracy, w
    sposób umożliwiający doręczanie pism procesowych - stanowi brak formalny
    pozwu uzasadniający zarządzenie zwrotu pozwu?"
    podjął uchwałę:
    Niewskazanie przez powoda w pozwie miejsca i adresu zamieszkania pozwanego
    będącego osobą fizyczną jest brakiem formalnym pozwu uniemożliwiającym
    nadanie mu prawidłowego biegu.

    Uzasadnienie:

    Powód K. M. pozwał Skarb Państwa - Sąd Okręgowy w O. oraz A. W., pracownicę
    tego Sądu, m.in. o zapłatę kwoty 150.000 zł tytułem zadośćuczynienia za
    krzywdę doznaną w związku z czynnościami sędziów i pracowników Sądu
    Okręgowego w O.

    Powód nie wskazał w pozwie adresu zamieszkania pozwanej A. W., w związku z
    czym Przewodniczący w Sądzie Okręgowym wezwał go o podanie tego adresu, w
    terminie siedmiu dni pod rygorem zwrotu pozwu.

    [...]

    -----

  • 29. Data: 2014-09-25 21:43:30
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Zawieszenie postępowania przed doręczeniem pozwu i rozpoczęciem rozprawy na
    skutek niewskazania przez powoda danych pozwalających na identyfikację
    pozwanego w urzędowych rejestrach

    Uchwała Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z 2014-02-26, III CZP 137/13

    Teza:

    Przed doręczeniem pozwu i rozpoczęciem rozprawy sąd nie może zawiesić
    postępowania na podstawie art. 177 § 1 pkt 6 KPC na skutek niewskazania
    przez powoda danych pozwalających na ustalenie numerów, o których mowa w
    art. 208(1) KPC.

    Po rozpoczęciu rozprawy zawieszenie postępowania na tej podstawie może
    nastąpić tylko wtedy, gdy uzyskanie danych umożliwiających ustalenie
    wskazanych numerów nie jest możliwe.

    Skład sądu: SSN Jacek Gudowski (przewodniczący, sprawozdawca), SSN Anna
    Kozłowska , SSN Bogumiła Ustjanicz

    Sentencja:

    Sąd Najwyższy w sprawie z powództwa Z. D. przeciwko Mi. I. i Ma. I. o
    zapłatę, po rozstrzygnięciu w Izbie Cywilnej na posiedzeniu jawnym w dniu 26
    lutego 2014 r. zagadnienia prawnego przedstawionego przez Sąd Okręgowy w T.
    postanowieniem z dnia 5 grudnia 2013 r., "Czy w wypadku niewskazania przez
    powoda przed rozprawą na wezwanie sądu danych pozwalających sądowi na
    ustalenie numeru PESEL pozwanego, postępowanie może podlegać zawieszeniu?"
    podjął uchwałę:

  • 30. Data: 2014-09-26 07:58:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Panie ą, ę, - czytaj ze zrozumieniem - w twoim bezsensownym kopiuj-wklej
    z orzeczeniami dotyczyło to niepodania adresu, a nie podania adresu,
    który potem okazał się nieaktualny.

    --
    Liwiusz