  • 11. Data: 2014-09-12 21:02:51
    Temat: Re: Pozew - na kt?ry adres.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Sep 2014 19:33:52 +0200, " ?????????" <???@???.???> wrote:
    > Kolesie sędziowie uj...ą i zwrócą Ci pismo z przyczyny rzekomego
    > niespełnienia warunków formalnych.

    Albo spełnia albo nie. Jako nie spełnia nie można poprawić?
    Sugerujesz, że ktoś jest poza prawem?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-09-13 08:43:18
    Temat: Re: Pozew - na który adres.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Popraw.
    Masz 7 dni.
    Będziesz jeździł za pozwanym, by ustalić jego adres?
    W jakim świecie Ty żyjesz?

    -----

  • 13. Data: 2014-09-13 11:08:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Sep 2014 08:43:18 +0200, " ?????????" <???@???.???> wrote:
    > Popraw.
    > Masz 7 dni.
    > Będziesz jeździł za pozwanym, by ustalić jego adres?
    > W jakim świecie Ty żyjesz?

    Albo Ci zależy i jesteś zdeterminowany (jeździć) albo nie. Śmieszy
    mnie, gdy ktoś stwierdza, że czegoś "się nie da" a po bliższym
    przyjrzeniu się sprawy okazuje się, że "się nie da" wynika jedynie
    z braku determinacji lub uporu a porażka jest często
    usprawiedliwiana pseudoprawami "świata w którym żyjemy".
    Wczoraj w tv pokazywali, że można ganiać ulicami sędziego. Można?
    Można!

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-09-14 09:37:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 08:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Popraw.
    > Masz 7 dni.

    Pod rygorem zawieszenia, więc masz rok czasu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2014-09-14 14:40:11
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Bla, bla - zwrotu!

    -----

  • 16. Data: 2014-09-14 18:50:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 14:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bla, bla - zwrotu!

    Bla bla bla - nieaktualny adres w pozwie uzupełnia się pod rygorem
    zawieszenia. (przecież jest adres w pozwie, więc nie ma braku formalnego
    uzasadniającego zwrot).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-09-14 23:12:53
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Ty piszesz o nieaktualnym, ja piszę o braku adresu zamieszkania (i podaniu
    adresu miejsca pracy).
    A poza tym prawo prawem, a sądy sądami i co im Pan zrobisz?

    -----

  • 18. Data: 2014-09-15 00:12:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 23:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ty piszesz o nieaktualnym, ja piszę o braku adresu zamieszkania (i podaniu
    > adresu miejsca pracy).

    Podanie adresu miejsca pracy też powoduje "nieaktualność" adresu.

    > A poza tym prawo prawem, a sądy sądami i co im Pan zrobisz?

    Są środki zaskarżenia. Ale rozumiem - jak się nie wie, to wygodnie jest
    zwalać na "korupcję".

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-09-16 10:37:12
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Sygn. akt I ACz 1164/13

    POSTANOWIENIE

    Dnia 21 czerwca 2013 r.

    Sąd Apelacyjny we Wrocławiu - Wydział I Cywilny w składzie: Przewodniczący
    Sędzia SA: Tadeusz Nowakowski (spr.) Sędzia SA: Beata Wolfke - Kobzar Sędzia
    SA: Franciszek Marcinowski po rozpoznaniu w dniu 21 czerwca 2013 r. na
    posiedzeniu niejawnym we Wrocławiu sprawy z powództwa: G. W. przeciwko: B.
    M. o ochronę dóbr osobistych i zapłatę na skutek zażalenia powódki na
    zarządzenie Przewodniczącego w Sądzie Okręgowym w Legnicy z dnia 26 kwietnia
    2013 r., sygn. akt I C 92/13

    p o s t a n a w i a: oddalić zażalenie.

    UZASADNIENIE

    Zaskarżonym zarządzeniem Przewodniczący zwrócił pozew z uwagi na to, że
    powódka nie usunęła w zakreślonym terminie braków formalnych pozwu, tj. nie
    wskazała adresu zamieszkania pozwanej ani treści przeprosin, których
    złożenia się domaga. Sąd Okręgowy podkreślił, że podanie przez powódkę
    adresu zakładu pracy pozwanej nie czyniło zadość wymaganiom formalnym pozwu,
    w związku z czym takie działanie powódki nie stanowiło usunięcia braków
    formalnych pozwu.

    Na powyższe zarządzenie zażalenie złożyła powódka (k. 25), podnosząc, że
    usunęła brak formalny pozwu, podając adres zakładu pracy pozwanej, czerpiąc
    o nim informację bezpośrednio od pracodawcy pozwanej. W oparciu o powyższy
    zarzut powódka wniosła o uchylenie zaskarżonego zarządzenia.

    Sąd Apelacyjny zważył, co następuje:

    Zażalenie podlegało oddaleniu jako pozbawione uzasadnionych podstaw.

    Jakkolwiek Przewodniczący w Sądzie Okręgowym nie miał racji, uznając, że
    powódka nie usunęła braków formalnych pozwu przez wskazanie treści żądanych
    przeprosin (vide: k. 10), to jednak trafnie ocenił, że wskazanie przez
    powódkę adresu urzędu, w którym pozwana świadczy pracę, nie jest tożsame z
    podaniem miejsca zamieszkania pozwanej, co musiało skutkować zwrotem pozwu
    na podstawie przepisu art. 130 § 2 k.p.c. Niewskazanie miejsca zamieszkania
    pozwanej uniemożliwia bowiem nadanie sprawie biegu, a Sąd nie ma obowiązku
    poszukiwania adresu, wyręczając tym samym powódkę w jej obowiązkach
    procesowych. W sytuacji, gdy pozwaną w sprawie jest urzędnik (nie zaś
    lekarz, jak błędnie wskazano w uzasadnieniu zaskarżonego zarządzenia), a
    powódce nie było wiadome, jaki jest adres zamieszkania przeciwnika
    procesowego, musiała liczyć się ze zwrotem pozwu z powodu nieusunięcia
    braków formalnych. Nie miała przy tym racji skarżąca, twierdząc, że
    uzupełniła brak formalny pozwu, podając adres zakładu pracy (urzędu), w
    którym pozwana jest zatrudniona, gdyż czynność taka nie stanowiła spełnienia
    wymogu formalnego pozwu, o którym mowa w przepisie art. 126 § 2 k.p.c. w zw.
    z art. 187 § 1 k.p.c. Wymóg podania siedziby pozwanego odnosi się bowiem
    jedynie do osób prawnych, a w sytuacji, gdy powódka pozwała osobę fizyczną,
    powinna ona podać jej miejsce zamieszkania - bez względu na zawód wykonywany
    przez pozwaną, a także miejsce zdarzenia, w którym powódka obecnie
    upatrywała źródła swojej krzywdy.

    Mając na uwadze powyższe okoliczności, Sąd Apelacyjny oddalił zażalenie jako
    bezzasadne (art. 385 k.p.c. w zw. z art. 397 § 2 zd. 1 k.p.c. w zw. z art.
    398 k.p.c.).

    Z.:

    (...) (...) (...)

    bp

    -----

  • 20. Data: 2014-09-16 15:30:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 10:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Sygn. akt I ACz 1164/13

    I co chciałeś tym przekazać?
    Tu powódka adresu w ogóle nie podała (brak formalny), po wezwaniu adresu
    zamieszkania też nie podała, stąd zwrot pozwu.

    --
    Liwiusz