  • 1. Data: 2006-08-10 07:03:48
    Temat: Pozew - ile wpisu i jak sie go placi?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Dzien dobry

    Mam pozew o zaplate dlugu 15.000 zl.
    Wpis od tego bedzie 5%? Sa jeszcze jakies koszty przy skladaniu pozwu?
    Jak sie to technicznie placi?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 2. Data: 2006-08-10 07:48:36
    Temat: Re: Pozew - ile wpisu i jak sie go placi?
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:ebelmu$65s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dzien dobry
    >
    > Mam pozew o zaplate dlugu 15.000 zl.
    > Wpis od tego bedzie 5%? Sa jeszcze jakies koszty przy skladaniu pozwu?
    > Jak sie to technicznie placi?

    Przy skladaniu pozwu inych kosztow nie ma. Moga pojawic ie pozniej w
    zaleznosci od podjmowanych czynnosci.

    Wplata na konto albo znaczkami sądowymi. Przy takiej kwocie znaczkmi bedzie
    troszki trudno :)

    jak chcesz to zobacz
    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

    z dnia 31 stycznia 2006 r.

    w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych

    (Dz. U. z dnia 21 lutego 2006 r.)

  • 3. Data: 2006-08-10 08:05:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Lookasik napisał(a):
> [...]
    > zaleznosci od podjmowanych czynnosci.
    >
    > Wplata na konto albo znaczkami sądowymi. Przy takiej kwocie znaczkmi bedzie

    Dlaczego trudno? To tylko 750zł. Chyba łatwiej kupić znaczki, niż
    bawić się w przelewy i ich potwierdzenia?

    L.

  • 4. Data: 2006-08-10 09:53:28
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:ebep9a$9nl$1@news.onet.pl
    użytkownik *Liwiusz* napisał(a):

    > Dlaczego trudno? To tylko 750zł. Chyba łatwiej kupić znaczki, niż
    > bawić się w przelewy i ich potwierdzenia?

    Niekoniecznie. Przelew można zrobić w kapciuszkach w domowym zaciszu i
    nie trzeba go potwierdzać.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-08-10 10:50:11
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > Przy skladaniu pozwu inych kosztow nie ma. Moga pojawic ie pozniej w
    > zaleznosci od podjmowanych czynnosci.
    >
    > Wplata na konto albo znaczkami sądowymi. Przy takiej kwocie znaczkmi bedzie
    > troszki trudno :)

    Dzieki za wskazowki. Nie jestem na biezaco - rozumiem ze dobrze
    odczytelam w ustawie o kosztach sadowych, ze od marca 2006 teraz jest 5%
    wpisu i maks 100 kzl (nie 8% i maleje)

    Znalazalem, dzieki

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 6. Data: 2006-08-13 07:48:28
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    kauzyperda napisał(a):
    > Dzien dobry
    >
    > Mam pozew o zaplate dlugu 15.000 zl.
    > Wpis od tego bedzie 5%? Sa jeszcze jakies koszty przy skladaniu pozwu?
    > Jak sie to technicznie placi?
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

    wpis bedzie 1/4 z tych 5%, bo pewnie pojdzie w upominawczym - powinno
    przynajmniej.

  • 7. Data: 2006-08-13 08:35:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    vel konrad napisał(a):

    > wpis bedzie 1/4 z tych 5%, bo pewnie pojdzie w upominawczym - powinno
    > przynajmniej.

    Ale nic nie szkodzi wpłacić całości - jak pójdzie w upominawczym, to
    i tak zwrot będzie za faktycznie poniesione koszty, a jak nie pójdzie,
    to nie trzeba już będzie dopłacać. Chyba że komuś nie zależy na czasie.

    Choć miałem sytuację kiedyś, że zapłaciłem jak za nakazowe, a sprawa
    poszła na wokandę i sąd nie upominał się o resztę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2006-08-13 12:47:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
    > Choć miałem sytuację kiedyś, że zapłaciłem jak za nakazowe, a sprawa
    > poszła na wokandę i sąd nie upominał się o resztę.

    przy nakazowym opłacone powinny być zarzuty, więc powód nie dopłaca

    KG

  • 9. Data: 2006-08-14 10:10:16
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    >
    > Choć miałem sytuację kiedyś, że zapłaciłem jak za nakazowe, a sprawa
    > poszła na wokandę i sąd nie upominał się o resztę.

    hehe..tak, to dosc czesto sie zdarza. tzn. moze sie zdarza, choc w ogole
    nie powinno.