  • 11. Data: 2004-08-09 21:17:16
    Temat: Re: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:cf8p1v$ndg$1@fargo.cgs.pl...
    > nie ma
    > rozwiazanie
    > to samo
    >
    > Oczywiście że to nie to samo
    > Np. przyczyny nie dotyczące pracowników mogą też nie leżeć po stronie
    > zakładu pracy, a zatem podana przez Ciebie wersja jako obecnie
    > obowiązująca wygląda na korzystniejszą dla pracowników
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    > -> http://usenet.pomocprawna.info

    to co prawisz wydaje sie jak najbardziej logiczne i jest to najczesciej
    spotykany argument - jednakze podaj mi chociaz jeden przyklad, który przy
    uwzglednieniu orzecznictwa SN i literatury przedmiotu nie daloby sie
    podpiac pod przyczyny lezace po stronie zakladu pracy - bo chociazby sile
    wyzsza sie da i tak tez robiono

  • 12. Data: 2004-08-09 21:19:40
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > uwzglednieniu orzecznictwa SN i literatury przedmiotu nie daloby sie
    > podpiac pod przyczyny lezace po stronie zakladu pracy - bo

    To co piszesz też jest godne uwagi, choć warto pamiętać, że
    korzystniejsze sformułowanie ustawowe jest bez wątpienia cenniejsze
    niż kilogramy nawet dorobku judykatury i doktryny (nawet wówczas
    kiedy owo korzystniejsze ujęcie ustawowe jest wynikiem rozważań
    zawartych w publikowanych wcześniej orzeczeniach sądów i poglądach
    literatury przedmiotu)
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2004-08-09 21:24:46
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "koyot" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > :-) i brak przeslanki zmniejszenia zatrudnienia.
    > Pytanie czy zachodzi wogole zwolnienie grupowe - jak byly pracodawca nie
    > informuje czy procedura ma miejsce - to telefon do panstwowej inspekcji
    > pracy powinien zalatwic sprawe - ma bowiem obowiazek informacji a pozniej
    > notyfikacji takiego zwolnienia - ale z tymi kwestiami najlepiej zapoznac
    sie
    > samemu - http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html i sciagnac:
    > Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    > pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. - art

    czasami napisze zanim pomysle - pracodawca "wspolpracuje" z powiatowa
    inspekcja pracy a nie panstwowa (nie ten szczebel)

  • 14. Data: 2004-08-09 21:29:38
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > kiedy owo korzystniejsze ujęcie ustawowe jest wynikiem rozważań
    > zawartych w publikowanych wcześniej orzeczeniach sądów i poglądach

    hehe tak naprawde to te sformulowanie pojawilo sie bo nasi "masterzy" lubia
    przepisywac na zywca (z Dyrektywy zle przetlumaczonej w dodatku - prof
    Florek ladnie tlumaczy - Europejskie prawo pracy) - zreszta co do tej ustawy
    moglbym sie rozwodzic dlugo :-) moge dac glowe ze da sie zaskarzyc
    skutecznie pewne zapisy ustawy do ets i ktos to napewno zrobi

    ja lubie kilogramy ksiazek i orzeczen wiec bede sie trzymal swojego
    stanowiska :]

    Pozdro Dredd

  • 15. Data: 2004-08-09 21:35:04
    Od: Dredd<...@...pl>

    > ja lubie kilogramy ksiazek i orzeczen wiec bede sie trzymal swojego
    > stanowiska :]

    Wcale nie było moim zamiarem kwestionowanie Twoich upodobań ;)
    Co do Twoich wywodów na poruszany tu temat też nie jestem Ci
    wrogiem :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2004-08-10 05:46:09
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Olgierd napisał(a):

    > I tu niestety jesteś w mylnym błędzie. Sądy NOTORYCZNIE badają przyczynę
    > wypowiedzenia także w przypadku umów o pracę na czas określony i to
    > również zawartych na stosunkowo krótki okres czasu (1-3 lata).

    Nie, to nie ja jestem w błędzie, lecz co najwyżej sądy które to robią. Wskazać
    przyczynę wypowiedzenia trzeba tylko w przypadku umowy o pracę na czas
    nieokreślony - art. 30 paragraf 4 kp.
    Zresztą nie wierzę w tę notoryczność.

    --
    JOHNSON :)

  • 17. Data: 2004-08-10 16:28:27
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    > czasami napisze zanim pomysle - pracodawca "wspolpracuje" z powiatowa
    > inspekcja pracy a nie panstwowa (nie ten szczebel)

    dzis rano jak wstalem z lozka uswiadomilem sobie ze znowu walnalem gafe -
    wspolpracuje z powiatowym urzedem pracy co ja z ta inspekcja i art 52 heh -
    to sie wiecej nie powtorzy :D