  • 11. Data: 2004-12-23 16:06:35
    Temat: Re: Pozbyć się lokatora
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Thu, 23 Dec 2004 07:00:27 +0100, Mieczysław <m...@U...pl> wrote:

    > Trzeba było się zastanowić przed kupnem.
    > Teraz zostaje chyba tylko sąd.

    Mądy Polak po szkodzie ;)

    Ale mam jeszcze pytanie: postępowanie eksmisyjne będzie pewnie
    długo trwało ( tym bardziej, że teraz jest okres ochronny, w którym
    eksmisji się nie wykonuje ), czy mogę w czasie w jakim lokator będzie
    zamieszkiwał w mieszkaniu naliczać mu czynsz ? Jeśli tak, to w jakiej
    wysokości ?

    I jeszcze jendo: czy muszę zapewnić lokatorowi dostęp do luksusów typu
    bieżąca woda, prąd, gaz ?

    Pozdrawiam,

    Sendy

  • 12. Data: 2004-12-23 16:20:44
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > a co z: "Nie można samowolnie naruszać posiadania, choćby posiadacz
    > był w złej wierze"? Ja raczej doradzałbym eksmisję za pośrednictwem
    > komornika w oparciu o postanowienie o przysądzeniu własności.

    W sumie fakt. Jednak w praktyce... sam wiesz jak jest z eksmisjami.
    Gość musiałby udowadniać, że bezprawnie zajmował (posiadał)
    mieszkanie...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2004-12-23 17:15:44
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 16:20:44 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl> napisał:

    > W sumie fakt. Jednak w praktyce... sam wiesz jak jest z eksmisjami.
    > Gość musiałby udowadniać, że bezprawnie zajmował (posiadał)
    > mieszkanie...

    Postanowienie o przysądzeniu własności stanowi tytuł egzekucyjny dla
    wprowadzernia nabywcy w posiadanie nabytej nieruchomości.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 14. Data: 2004-12-24 00:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, Marcin wrote:

    >+ Może sobie być zameldowany, to nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o podstawy
    >+ prawne zamieszkiwania w lokalu.

    ...ale problemem jest że on tam *przebywa*. I nie "włamał się" - ale
    "był" (IMHO co inengo jakby *był* "wyprowadzony przez komornika"
    a następnie się włamał :]).
    Jak to w KC ujęto... "Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby
    posiadacz był w złej wierze" - jak coś ukradnie albo mieszka właśnie
    bez prawnej podstawy to do artykułu pasuje jak ulał :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-12-24 02:40:34
    Temat: Re: Pozby=E6 si=EA lokatora
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sendy wrote:

    > Tak właśnie sądziłam kupując mieszkanie. Ale teraz mam wątpliwości. Czy
    > jeśli zrobie tak jak piszesz, to za chwile nie pojawi mi się ten osobnik
    > w asyscie policji i na podstawie wpisu w dowód osobisty będzie się
    > domagał wpuszczenia do lokalu w którym jest legalnie zameldowany ?

    Po raz kolejny i dobitnie: meldunek nie daje prawa do przebywania w
    lokalu. To tylko poinformowanie tzw. administracji państwowej, gdzie się
    rzekomo przebywa.