  • 1. Data: 2004-12-22 19:04:42
    Temat: odstapienie od umowy /towar niezgodny z umowa/ - relacja firma - firma (bez umowy)
    Od: "Rafal Doroszkiewicz" <r...@v...net.pl>

    Witam Grupowiczow,

    Na poczatek historia, wlasciwe pytanie jest pod koniec.
    W zwiazku z prowadzona przeze mnie dzialalnoscia, musialem zakupic pewien
    sprzet komputerowy.
    Traf chcial, ze w firmie (nazwijmy ją Z), gdzie kupowalem komputer, nie
    moglem zamowic odpowiadajacej moim potrzebom
    plyty glownej, wiec kupilem wszystko, oprocz plyty, ktora zakupilem w innym
    sklepie (nazwijmy go S). I to byl moj blad.

    Sprzet zostal zlozony i nie dzialal jak nalezy. Zawiozlem ow sprzet do firmy
    S (gdyz myslalem, ze to problemy z plyta glowna),
    po tygodniu 'testowania' mojego sprzetu, powiedzieli, ze to procesor.
    Zawiozlem procesor do Z, gdzie czekalem 2,5 tyg., az
    procesor pojedzie do dystrybucji i zostanie przetestowany. Wrocil, okazalo
    sie, ze jest sprawny. Wracam do domu - dalej istnieje
    problem. Zawiozlem sprzet (po 2,5 tyg.) do firmy S, gdzie przedstawilem
    problem, ktory nadal wystepuje. Czekalem tydzien, po
    tygodniu otrzymalem wiadomosc, ze cytuje "faktycznie plyta glowna jest
    niesprawna, wyslalismy ja do producenta". Czekalem 1,5 tyg.
    az producent naprawi i odesle plyte glowna (2,5+1+1,5=5tyg). Odeslal,
    zadowolony odebralem sprzet (minal juz miesiac od zakupu plyty, ktora de
    facto nie
    byla sprawna I czego nie potwierdzili w firmie S przy pierwszej
    konfrontacji). Wrocilem do domu - zdziwienie - znow jest to samo - wystepuja
    problemy, ktore przed NIBY-naprawa, takze wystepowaly. Zawiozlem z powrotem
    sprzet. Czekalem 1,5 godziny na miejscu, az dojda do tego, ze jest
    zepsuta (sic!). Znow wyslali do producenta z odpowiednia notka, ze chcieliby
    nowa mi oddac. To byl piatek, w poniedzialek, gora wtorek mialem
    odebrac plyte. Dzisiaj (sroda) zajechalem i dowiedzialem sie, ze w PRZYSZLYM
    tygodniu, beda wiedzieli CZY W OGOLE jest podstawa, aby
    dac mi nowa, czy naprawic i ile to potrwa. Nie no... nie dosyc, ze sprzet,
    ktory kupilem w innym sklepie 2 miesiace nie jest uzywany (a gwarancja
    leci...),
    to koszt, ktory ponioslem przy zakupie tych czesci 2 miesiace temu jest
    wyzszy, od tego, ktory ponioslbym teraz. Nie wspominajac o tym, ze przez to
    wszystko
    nie moge zrealizowac uslug, ktore klientom oferowalem 2 miesiace temu.

    A teraz czesc pytan, ktore mnie interesuja:
    Sprzet oczywiscie wzialem na firme (f-vat). Nie podpisywalem zadnych umow,
    ktore regulowalyby ewentualna gwarancje/rekojme/zwrot kosztow transp. itp.
    Nie moge skorzystac z rekojmi (uzyskac zwrot gotowki), z tego co czytalem na
    federacja-konsumentow.org.pl, rowniez nie moge odstapic od umowy ze wzgledu
    na towar niezgodny z umowa. No wlasnie. Co moge?!

    Prosze o jakas podpowiedz, do kogo sie z tym problemem zglosic, albo jakies
    linki, gdzie moge wyczytac co poczac. :(

    P.S. przepraszam za OE i format mojej wiadomosci, pisze na szybkiego i nie
    mojego komputera, prosze o wyrozumialosc, nastepnym razem wszystko zalatwie
    jak trzeba :)

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 2. Data: 2004-12-22 21:19:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rafal Doroszkiewicz wrote:
    > Sprzet oczywiscie wzialem na firme (f-vat). Nie podpisywalem zadnych umow,
    > ktore regulowalyby ewentualna gwarancje/rekojme/zwrot kosztow transp. itp.
    > Nie moge skorzystac z rekojmi (uzyskac zwrot gotowki)

    dlaczego nie?

    KG

  • 3. Data: 2004-12-23 01:55:43
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Rafal Doroszkiewicz napisał:
> [...]

    > federacja-konsumentow.org.pl, rowniez nie moge odstapic od umowy ze wzgledu
    > na towar niezgodny z umowa. No wlasnie. Co moge?!

    skorzystac wlasnie z rekojmi bo przysluguje Ci to prawo skoro masz
    sprzet na firme. Oczywiscie powinienes zrobic tak na poczatku :) nie
    bylo by wiecej klopotow :)

  • 4. Data: 2004-12-23 11:41:28
    Od: "Rafal Doroszkiewicz" <r...@v...net.pl>

    > skorzystac wlasnie z rekojmi bo przysluguje Ci to prawo skoro masz sprzet
    > na firme. Oczywiscie powinienes zrobic tak na poczatku :) nie bylo by
    > wiecej klopotow :)

    Zdawalo mi sie, ze w relacji firma - firma, kiedy firma jest kupujacym, a
    druga sprzedajacym,
    warunki rekojmi itp. okresla stosowna umowa zawarta miedzy kupujacym, a
    sprzedajacym,
    ktorej to nie spisalismy. Hm.. przyznam szczerze, ze juz sie zgubilem! ;)

    Dziekuje Wam za odpowiedz, -sprobuje- skorzystac z rekojmi ;) Moze znacie
    stosowny artykul
    to regulujacy?

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 5. Data: 2004-12-23 15:23:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rafal Doroszkiewicz wrote:
> [...]
    > sprzedajacym,
    > ktorej to nie spisalismy. Hm.. przyznam szczerze, ze juz sie zgubilem! ;)

    rękojmia obowiązuje 'domyslnie', może być jednak modyfikowana lub
    wyłączona przez umowę

    > Dziekuje Wam za odpowiedz, -sprobuje- skorzystac z rekojmi ;) Moze znacie
    > stosowny artykul
    > to regulujacy?

    556 i następne kodeksu cywilnego

    KG