  • 1. Data: 2004-08-23 06:14:53
    Temat: Powstrzymanie czynności komornika
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Moja historia jest taka:
    Mam dług w banku. Należność główna została już uregulowana, zostały do spłaty
    odsetki. Ciąży na mnie nakaz komorniczy ściągnięcia długu. W zeszłym tygodniu
    byłam w banku i złożyłam prośbę o ugodę. Na odpowiedź bank ma 14 dni. A na
    przyszły czwartek zapowiedział się u mnie komornik w celu wykonania swoich
    czynności. Tak więc nawet jak będę miała pozytywną odpowiedź z banku (w co
    mocno wierzę) to i tak będzie ona później niż komornik u mnie. Mam do Was w
    związku z tym pytanie czy znacie jakieś sposoby żeby powstrzymać komornika
    przed przyjściem do mnie do mieszkania? Co prawda jeszcze u niego nie byłam ale
    po moich wcześniejszych doświadczeniach podejrzewam że rozmowa z nim będzie
    mało owocna.
    Pozdrawiam licząc na pomoc!
    Aga

  • 2. Data: 2004-08-23 06:28:03
    Temat: Re: Powstrzymanie czynności komornika
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Aga pisze:

    > Mam do Was w
    > związku z tym pytanie czy znacie jakieś sposoby żeby powstrzymać komornika
    > przed przyjściem do mnie do mieszkania?
    Możesz napisać podanie do banku o zawieszenie egzekucji do momentu
    podjęcia decyzji w sprawie ugody.

  • 3. Data: 2004-08-23 10:27:18
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    > Możesz napisać podanie do banku o zawieszenie egzekucji do momentu
    > podjęcia decyzji w sprawie ugody.

    No tak, ale miła Pani w banku kazała mi czekać na ich decyzję w sprawie ugody a
    jak ją pytałam czy jest w stanie mi pomóc w tym żeby jednak komornik nie
    przychodził do mnie do mieszkania to odpowiedziała mi że w moim interesie jest
    to załatwić w taki sposób żeby nie przyszedł a oni nie zrobią nic w tej
    sprawie. Przyznam że jestem przerażona wizją komornika spisującego rzeczy w
    moim mieszkaniu. Powiedziała mi jeszcze że mogę pokazać kopię pismo w sprawie
    ugody. A to boję się że nie będzie żadnym argumentem dla komornika żeby się
    powstrzymać przed egekucją.

  • 4. Data: 2004-08-23 11:24:15
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Aga pisze:

    > No tak, ale miła Pani w banku kazała mi czekać na ich decyzję w sprawie ugody
    Poproś o rozmowę z jej przełożonym. Złóż pismo. W międzyczasie
    dogaduj się z komornikiem - np zaproponuj jakąś dobrowolną wpłatę.

  • 5. Data: 2004-08-23 12:22:46
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    W międzyczasie
    > dogaduj się z komornikiem - np zaproponuj jakąś dobrowolną wpłatę.

    Mam rozumieć że mam dogadywać się z komornikiem? Jeżeli tak to sprawa wbrew
    pozorom nie jest taka prosta. Miałam już wcześniej z nimi do czynienia i do
    komorników z tego rewiru mało co dociera. Zdaję sobie sprawę że oni mają jakieś
    zadania do wykonania ale i tak są okropni. Jakiś czas temu jak miałam ściągane
    zadłużenie z wynagrodzenia to otrzymałam pismo że i tak przyjdą do mnie do
    mieszkania. I nie było dla nich żadnym argumentem to że mają co miesięczny
    regularny wpływ z mojej pensji. Tak więc podejżewam że nawet jakbym
    zaproponowała im dobrowolną wpłatę jakiejś kwoty to i tak by to nic nie dalo. A
    sprawa ma się jeszcze gorzej bo się kompletnie spłukałam spłacając należność
    główną do banku. I co ja mam biedny żuczek zrobić? Chyba pozostaje mi iść i
    błagać w banku a później na kolanach do Częstochowy:(((((((((((

  • 6. Data: 2004-08-23 12:28:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Aga wrote:

> [...]
    > mieszkania. I nie było dla nich żadnym argumentem to że mają co miesięczny

    Odpowiedz sobie na pytanie - czy jeśli to Ty byłabyś wierzycielem i
    byłyby Ci potrzebne pieniądze, to też czekałabyś na ściągnięcie z
    wynagrodzenia jeśli są inne możliwości?

    KG

  • 7. Data: 2004-08-23 12:29:28
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedna rzecz. Co tak naprawdę komornik może mi zająć w moim mieszkaniu?
    Pozdrawiam
    Aga

  • 8. Data: 2004-08-23 12:32:54
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    > Odpowiedz sobie na pytanie - czy jeśli to Ty byłabyś wierzycielem i
    > byłyby Ci potrzebne pieniądze, to też czekałabyś na ściągnięcie z
    > wynagrodzenia  jeśli są inne możliwości?

    Pewnie że bym chciała jak najszybciej odzyskać pieniądze. W moim przypadku
    wierzycielem jest bank i kobieta z którą wówczas rozmawiałam była bardzo
    zaskoczona że komornik był tak gorliwy.

  • 9. Data: 2004-08-23 12:38:14
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Aga pisze:

> [...]
    > mieszkania. I nie było dla nich żadnym argumentem to że mają co miesięczny
    Komornik postępował zgodnie z wnioskiem wierzyciela.

    Jeśli jesteś znana lokalnej kancelarii komorniczej i mimo tego jej
    pracownicy zamierzają Cię odwiedzić, to prawdopodobnie masz jakieś
    ruchomości lub nieruchomości z ktorych może być zaspokojony wierzyciel.

    IMHO skoro spłaciłaś wierzycielowi całą należność główną, to mógłby
    pójść Ci na rękę i zawiesic egzekucję np z ruchomości na czas podjęcia
    decyzji, nie wstrzymując innych czynności komornika w stylu zajęcia
    wynagrodzenia.

    Raz jeszcze radzę porozmawiac nie z pracownikiem, ale z kierownikiem.
    Podanie w formie pisemnej też nie zaszkodzi.

  • 10. Data: 2004-08-23 13:54:20
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <f...@p...onet.pl> napisal(a):
    > I jeszcze jedna rzecz. Co tak naprawdę komornik może mi zająć w moim mieszkaniu?

    Co chce?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie