  • 11. Data: 2003-04-02 11:44:25
    Temat: Re: Potrącanie z pensji...
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-02 13:19, KK wrote :

    > Nie do końca. U nas US się przyczepił i potraktował to jako usługę
    > świadczoną pracownikom i kazał doliczać 22% VAT-u.
    > Fajne, nie.

    Czyli wyglada, ze lepiej jest dla pracownikow, gdy im pracodawca pobiera
    z pensji niz gdy od nich bierze pieniadze za ich zgoda... LOL!

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 12. Data: 2003-04-02 11:56:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Paweł "gonzo" Gontarek wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Mam takowe pytanko: czy wolno pracodawcy bez zgody pracownika potracac
    >+ rozmowy telefoniczne z pensji ?

    Hm... KP:
    Art. 91. Należności inne niż wymienione w art. 87 § 1 i 7 mogą być
    potrącane z wynagrodzenia pracownika tylko za jego zgodą wyrażoną na
    piśmie.
    Ale jednocześnie:
    Art. 86. § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej;
    częściowe spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna jest
    dopuszczalne tylko wówczas, gdy przewidują to ustawowe przepisy prawa
    pracy lub układ zbiorowy pracy.

    Z podatkowego punktu widzenia telefon "prywatny" jest twoim przychodem.
    Czy da się zakwalifikować jako "część pensji" to już nie wiem :(

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-04-02 12:50:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > Fajne, nie.
    >+
    >+ No to juz wiem czemu mam dwa razy 22% naliczone :(

    Coś ktoś postawił na głowie. Zwrot "na cele nie związane
    z DG" się należy, dla pracodawcy nie są KUP. Ale powodu
    naliczenia 2*VAT nie widzę !
    Jeden raz - owszem, w momencie wystawienia f-ry pracownikowi.
    Ale pierwszy raz firma go *odliczyła* - firma dostaje
    f-rę z kwotą netto i brutto, płaci obie po czym VAT odlicza
    z własnego VATu !
    IMHO powinna być refakatura.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-04-02 14:17:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Ale pierwszy raz firma go *odliczyła* - firma dostaje
    > f-rę z kwotą netto i brutto, płaci obie po czym VAT odlicza

    Niestety nie wszyscy są płatnikami VAT i nie bardzo jest co odliczać.

  • 15. Data: 2003-04-02 15:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, KK wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Niestety nie wszyscy są płatnikami VAT i nie bardzo jest co odliczać.

    Nieopatrznie próbowałem rozpatrzeć taki przypadek :) nie chcąc się
    bawić we wróżenie. Otóż... jak niepłatnik VATu mógłby naliczyć VAT,
    aby pojawił on się drugi raz ? VAT nie akcyza - i albo ktoś płaci
    albo jest zwolniony, co najwyżej zwolnienie może stracić nieprze-
    myślaną transakcją :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-04-02 19:35:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 02 kwi 2003 na
    pl.soc.prawo utwór
    jan.zabrze.pl:

    > Nie do końca. U nas US się przyczepił i potraktował to jako
    > usługę świadczoną pracownikom i kazał doliczać 22% VAT-u.[...]
    Usługę telekomunikacyjną?
    A koncesję firma posiada?
    A jak to jest w hotelach?

    zadziwony

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2003-04-03 12:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, poreba wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > Nie do końca. U nas US się przyczepił i potraktował to jako
    >+ > usługę świadczoną pracownikom i kazał doliczać 22% VAT-u.[...]

    Primo: - wKF - to nie są moje słowa. Możesz wytłumaczyć
    dlaczego wobec tego zostawiłeś w cytacie *mnie* ?

    >+ Usługę telekomunikacyjną?

    Chyba ;)

    >+ A koncesję firma posiada?

    A o refakturze słyszał ? Prawda, czepiali się. Poszło kiedyś aż
    do SN, który orzekł że w razie refakturowania można odsprzedać
    towar bez koncesji czy akcyzy - poszło chyba konkretnie o prąd.
    Warunkiem jest nienaliczanie marży.

    >+ A jak to jest w hotelach?

    Nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-04-04 13:21:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 03 kwi 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:Pine.WNT.4.50.0304031445090.-203261@k6-
    2.portezjan.zabrze.pl:

    > Primo: - wKF - to nie są moje słowa. Możesz wytłumaczyć
    > dlaczego wobec tego zostawiłeś w cytacie *mnie* ?
    Wrotka to sprawiła połączona z moją chęcią uzyskania
    odpowiedzi/dalszej kontynuacji TWOICH dywagacji w tym
    niezwykle interesującym temacie ;)
> [...]
    > do SN, który orzekł że w razie refakturowania można odsprzedać
    > towar bez koncesji czy akcyzy - poszło chyba konkretnie o prąd.
    I po to czytam tę grupę...

    > Nie wiem :)
    Wyrażasz Twój brak wiedzy w ramach topicu, czy w ogólności,
    jak to w "tych" hotelach bywa? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 19. Data: 2003-04-04 20:28:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, poreba wrote:
    [...o refakturze...]
    >+ Wrotka to sprawiła połączona z moją chęcią uzyskania
    >+ odpowiedzi/dalszej kontynuacji TWOICH dywagacji w tym
    >+ niezwykle interesującym temacie ;)

    Acha. To z NTG zrobiło się OT (lub na odwrót), może być :)
    Żeby nie być gołosłownym - to opis przykładowego wyroku który
    był opisany w GP z 12 lipca 2002, autor - Dariusz Nadolny, cytaty:
    ++++
    Kolejnym zagadnieniem wywołującym spór między podatnikami a urzędami
    skarbowymi są warunki, w których dopuszczalne jest wystawianie "refaktur".
    Istotna w tej sprawie jest uchwała Sądu Najwyższego w składzie 7 sędziów z
    15 października 1998 r. (sygn. III ZP 8/98, opublikowana OSNAP z 1999 r.,
    nr 10 poz. 324),
    SN dopuścił więc, by leasingodawca (obecnie nazwany w ustawie
    "finansującym"), który ubezpieczył samochód oddany do korzystania
    leasingobiorcy (obecnie "korzystającemu"), mimo że nie jest podmiotem
    uprawnionym do świadczenia usług ubezpieczeniowych, świadczył usługę
    ubezpieczenia na rzecz leasingobiorcy.
    Także NSA w wyroku z 25 października 2000 r. (III SA 1853/99;
    niepublikowany), tak jak SN, uznał prawo do "refakturowania". Podkreślił,
    iż SN nie chodziło tylko o "refakturowanie" ubezpieczenia przy umowie
    leasingu, ale w ogóle o prawo podatników do dokonywania "refaktur".
    ++++

    Cała treść dostępna w płatnym archiwum (mimo, że to są artukuły które
    były wystawione publicznie).

    [...]
    >+ >> A jak to jest w hotelach?
    >+ > Nie wiem :)
    >+ Wyrażasz Twój brak wiedzy w ramach topicu, czy w ogólności,
    >+ jak to w "tych" hotelach bywa? ;)

    W ramach hoteli :)
    Skoro mają swoje centralki... to może "operują" ? ;) (wątpię)

    pzdr, Gotfryd
    DG, KPiR, VAT (czytaj: "zamieszany w faktury" :))

  • 20. Data: 2003-04-10 16:43:43
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 04 kwi 2003 na
    pl.soc.prawo utwór
    jan.zabrze.pl:

    > pzdr, Gotfryd
    > DG, KPiR, VAT (czytaj: "zamieszany w faktury" :))
    Wbrew netykiecie, może ujdzie mi płazem...

    Dziękuję za odzew, miło

    --
    pozdro
    poreba