    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącanie z pensji...
    Date: Wed, 2 Apr 2003 13:56:07 +0200

    On Wed, 2 Apr 2003, Paweł "gonzo" Gontarek wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Mam takowe pytanko: czy wolno pracodawcy bez zgody pracownika potracac
    >+ rozmowy telefoniczne z pensji ?

    Hm... KP:
    Art. 91. Należności inne niż wymienione w art. 87 § 1 i 7 mogą być
    potrącane z wynagrodzenia pracownika tylko za jego zgodą wyrażoną na
    piśmie.
    Ale jednocześnie:
    Art. 86. § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej;
    częściowe spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna jest
    dopuszczalne tylko wówczas, gdy przewidują to ustawowe przepisy prawa
    pracy lub układ zbiorowy pracy.

    Z podatkowego punktu widzenia telefon "prywatny" jest twoim przychodem.
    Czy da się zakwalifikować jako "część pensji" to już nie wiem :(

    pzdr, Gotfryd