  • 1. Data: 2003-04-02 08:05:21
    Temat: 12 godz.pracy
    Od: "Jaaan Kowalski" <r...@p...onet.pl>

    12 godz. pracy od 9.00 rano do 21 .00 wieczorem bez zadnej przerwy na II
    sniadanie i obiad. Pytanie czy wedlug polskiego kodeksu pracy pracodawca
    moze czegos takiego wymagac mam na mysli:
    - 12 godzin pracy dziennie
    - nie dac przerwy na snaidanie i obiad
    - jezeli da czas na zjedzenie posilku, to czy czas ten powinien byc wliczony
    do czasu pracy czy nie

    bardzo prosze o pilna odpowiedz (jesli sie da podparta paragrafem )
    z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2003-04-02 08:17:22
    Temat: Odp: 12 godz.pracy
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Jaaan Kowalski <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6e5o9$u9c$...@s...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > sniadanie i obiad. Pytanie czy wedlug polskiego kodeksu pracy pracodawca
    > moze czegos takiego wymagac mam na mysli:

    art.129§10 k.p ma obowiązek udzielić 15 minutowej przerwy na posiłek...

    > - jezeli da czas na zjedzenie posilku, to czy czas ten powinien byc
    wliczony
    > do czasu pracy czy nie

    tak powyższa przerwa jest wliczana do czasu pracy...ponadto pracodawca może
    wprowadzic przerwę w wymiarze nie przekraczającym 1 godziny ,której nie
    wliczy do czasu pracy art.129§2 ...

    Sandra