  • 461. Data: 2023-12-06 14:31:52
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 12:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak swoją drogą, obok tej tragedii dziewczynki i jej ojca, nasuwa się że
    > warto dzieciom instalować na telefonie oprogramowanie pozwalające
    > zlokalizować tenże telefon, to akurat jest dość proste (jeżeli nie ma
    > konfliktu Android <-> iPhone pomiędzy członkami rodziny).
    > Na Androida aplikacja Family Link, lub bez stałego nadzoru coś z grupy
    > "znajdź telefon".

    Można dziecko nauczyć wysyłać pineskę, ale wydaje mi się, ze w chwili
    rozmowy ani córka, ani ojciec nie ogarniali poziomu zagrożenia, a potem
    już się to wysypało.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 462. Data: 2023-12-06 14:32:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wystarczy Historia Map Googla, ale jeżeli podopieczny będzie chciał, to
    > wyłączy.
    O ile masz dostęp do konta dziecka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 463. Data: 2023-12-06 15:06:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 14:31:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Można dziecko nauczyć wysyłać pineskę, ale wydaje mi się, ze w chwili
    > rozmowy ani córka, ani ojciec nie ogarniali poziomu zagrożenia, a potem
    > już się to wysypało.

    Akurat te programy obslugi nie wymagają, tylko czy dziecko nie
    wyłączy?

    Poza tym czemu dziecku - wzajemnie całej rodzinie :-)

    J.

  • 464. Data: 2023-12-06 15:36:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 07:06:16 +0100, Shrek wrote:

    > Raczej tych do których jest zalogowana, a zalogowana jest do kilku.
    > Odwróćmy pytanie - czy operator ustala lokalizację tel dopiero jak
    > zapyta policja? No nie - w polsce jest kilka tysięcy BTSów i jak
    > dzwonisz do mamy to nie odpytują każdego BTSa czy widział komórkę twoje
    > mamy, tylko wie i wie to natychmiast, do których BTSów komórka twojej
    > mamy jest zalogowana. Więc wiedza o tym gdzie znajduje się konkretny
    > telefon jest wymagana na poziomie samego mechanizmu GSM/LTE/5G.

    Wiedza o tym, w zasiegu jakiego BTS znajduje sie telefon,
    jest wymagana w każdej sieci komórkowej :-)

    W Polsce operatorzy mają obowiązek zapisywania do jakich BTS sie
    telefon zalogował, i na życzenie organów przekazywac im listę.

    Ale tu jak Robert pisze - jest BTS, jest sektor anteny - zlokalizowac
    mozna tylko bardzo niedokładnie.

    Pytanie co sie dzieje, jak policja chce zlokalizować jakąś komórke
    teraz ... to samo, a nawet mniej, więcej, czy to jakies tajne
    rozporządzenie określa ...

    A kolejną sprawą jest dzwonienie pod 112, gdzie operator ma
    zlokalizowac telefon i przekazac lokalizacje do operatora nr,
    a dokładniej do PLI CBD.

    J.

  • 465. Data: 2023-12-06 15:37:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Dec 2023 06:38:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A, to może być zalogowana do kilku. Jakoś wyobrażałem sobie, że tylko do
    > jednego, ale w sumie jakby była do jednego to by sie nie dało pewnie
    > płynnie komunikować przemieszczając.

    A nie wiem, czy moze byc do kilku naraz.
    Zasadniczo do jednego.

    A gdzies tam jeszcze są mechanizmy przełączające - gdzie trzeba
    sprawdzać czy nie ma lepszego BTS do kontynuowania.

    J.

  • 466. Data: 2023-12-06 17:30:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 15:36, J.F pisze:
    > Pytanie co sie dzieje, jak policja chce zlokalizować jakąś komórke
    > teraz ... to samo, a nawet mniej, więcej, czy to jakies tajne
    > rozporządzenie określa ...

    Jak dla mnie to byłby świetny temat dla pismaków, aby opisali jak to w
    realu wygląda.

    Robert

  • 467. Data: 2023-12-06 20:02:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Można dziecko nauczyć wysyłać pineskę, ale wydaje mi się, ze w chwili
    > rozmowy ani córka, ani ojciec nie ogarniali poziomu zagrożenia, a potem
    > już się to wysypało.

    Jakby dziecko mialo jakis zapas przytomnosci, to pewnie by powiedziało
    "pod Aldi". Ale juz nie dało rady, wiec pineski tym bardziej nie
    wyśle.

    J.

  • 468. Data: 2023-12-06 20:08:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > konfliktu Android <-> iPhone pomiędzy członkami rodziny).
    > Na Androida aplikacja Family Link, lub bez stałego nadzoru coś z grupy

    Generalnie będzie działać gdzieś do końca podstawówki. Potem nie wierzę
    że dzieciaki tego nie obejdą. Choć z drugiej strony podobno przeciętna
    zetka nie potrafi sama nic w kompie skofigurować, więc nie wiem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 469. Data: 2023-12-06 20:25:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 09:17, J.F pisze:

    > Bo dyżurka pusta.

    Raczej nie. Cieć z mojego doświadczenia jest zawsze - co prawda go nie
    widać, ale wychodzi z "nory". Choć z drugiej strony był kiedyś filmik na
    jutubie jak jakaś nawalona laska demolowała poczekalnie kulsonariatu i
    żaden kulson nie wypełzł;)

    > Ale to niech minister oglosi. On jest odpowiedzialny.

    W sumie to nie. Odowiedzialny politycznie - tak, ale to chuja znaczy. A
    służbowo odpowiada jakiś komendant lokalny albo ten nad nim. Karnie to
    milicjant na dole.

    > Przymusową słuzbe w policji niech zrobi czy cos.
    > ORMO np :-)

    To obecnie by chyba MO dostało wpierdol od ormowców;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 470. Data: 2023-12-06 20:26:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czytałeś rozporządzenie? Nikt z nikim się nie kontaktuje. Masz interfejs
    > i dostajesz te dane. Możesz przemawiać do monitora, głaskać go, apelować
    > do jego poczucia obowiązku :-)

    Rozporządzenie chyba nie określa czy masz się komunikować paszczowo czy
    klawiaturowo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!