  • 441. Data: 2023-12-05 17:49:08
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 17:33:28 +0100, Shrek wrote:

    > Na tym żeby to działało dokładnie zależy EU, chinom i usa. Już prędzej

    USA to nie wiem, Chinom na pewno, EU ... byc moze.
    Plus naszej policji, prokuraturze itp.

    > może być gorsza jakość dzwięku niż politycy których jedynym kosztem jest
    > napisanie dyrektywy czy rozporzadzenia zrezygnują z możliwości śledzenia
    > ludzi. Więc ten tego - na pewno się nie pogorszyła.

    Jakos tak.
    Ale dyrektywa pisana dawno, sieci były starsze, teraz standardy sieci
    nowsze, a dyrektywy ciagle stare.

    No chyba, ze w trosce o obywatela i dyrektywy zaktualizowali.

    J.

  • 442. Data: 2023-12-05 19:10:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 17:49, J.F pisze:

    > Jakos tak.
    > Ale dyrektywa pisana dawno, sieci były starsze, teraz standardy sieci
    > nowsze, a dyrektywy ciagle stare.
    >
    > No chyba, ze w trosce o obywatela i dyrektywy zaktualizowali.

    Nawet jeśli nie, to z pewnością w nowych sieciach nie jest gorzej z
    lokalizacją niż w starych

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 443. Data: 2023-12-05 19:21:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 19:10:31 +0100, Shrek wrote:

    > Nawet jeśli nie, to z pewnością w nowych sieciach nie jest gorzej z
    > lokalizacją niż w starych

    Jak widac.

    Pozostaje kwestia rozporządzenia, jak policja ma z tego skorzystać.

    Ale metoda użyta nadal mnie interesuje.

    J.

  • 444. Data: 2023-12-05 19:56:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 19:21, J.F pisze:

    > Jak widac.
    >
    > Pozostaje kwestia rozporządzenia, jak policja ma z tego skorzystać.

    Na początk trzeba wysłać tiketa:P

    > Ale metoda użyta nadal mnie interesuje.

    Ktoś podrzucał info jak to działa łączne z tym że są dwa centra lokalizacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 445. Data: 2023-12-05 21:10:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Czego nie rozumiesz w sformułowaniu, że podają te dane dla zakończonego
    > połączenia?

    Bredzisz jak zwykle.
    https://scroll.morele.net/poradniki/lokalizacja-i-sl
    edzenie-telefonu/

    "Niemal wszyscy operatorzy sieci komórkowych w Polsce udostępniają
    usługę pozwalającą na śledzenie aktywności swojej pociechy w czasie
    rzeczywistym. Każdy z rodziców może skonfigurować aplikację w taki
    sposób, aby system automatycznie wysyłał SMS-a, jeśli pociecha znajdzie
    się poza tzw. "bezpieczną strefą" (której zasięg ustalany jest
    indywidualnie)."

    Twierdzisz, że dziecko ma cały czas otwarte połączenie, a połączenie
    kończy się automatycznie po przekroczeniu bezpiecznej trefy, żeby mogła
    przyjść do operatora ramka z lokalizacją, aby wysłać sms do rodzica?

    Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Jak zwykle.

    Operatorzy mają możliwość lokalizacji dowolnego numeru *w czasie
    rzeczywistym* bez czekania na zakończenie połączenia. Bez żadnego
    połączenia. Byle telefon był włączony.
    Wiedzą dokładnie do którego BTSa jest zalogowany numer, nie ma potrzeby
    ani dzwonienia, ani zakańczania połączenia. A wiedzą dokładnie *w czasie
    rzeczywistym* do którego, bo system musi wiedzieć do którego BTSa
    skierować połączenie przychodzące.

    Po prostu nie wolno im tych danych udostępniać byle komu, na byle żądanie.

    Masz i się ucz:
    https://niebezpiecznik.pl/post/jak-namierzyc-lokaliz
    acje-dowolnego-telefonu-komorkowego/

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 446. Data: 2023-12-05 21:23:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.12.2023 o 21:10, Kviat pisze:

    > Masz i się ucz:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/jak-namierzyc-lokaliz
    acje-dowolnego-telefonu-komorkowego/

    Prawie zapomniałem:
    specjalisto od cyberbezpieczeństwa...
    Aż strach się bać jak i jakie dane ty zabezpieczasz i jak je odzyskujesz
    z tych nośników co ci dają do zabezpieczania i do odzyskiwania, czym się
    tak ciągle chwalisz...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 447. Data: 2023-12-05 21:51:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 21:10, Kviat pisze:

    > "Niemal wszyscy operatorzy sieci komórkowych w Polsce udostępniają
    > usługę pozwalającą na śledzenie aktywności swojej pociechy w czasie
    > rzeczywistym.

    Bez zainstalowanej aplikacji na telefonie dziecka?

    Robert

  • 448. Data: 2023-12-05 22:10:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bez zainstalowanej aplikacji na telefonie dziecka?

    Tak.
    Jest to wyjaśnione w linku, który wrzuciłem.
    To usługa operatora na podstawie logowań telefonu/karty sim do BTSa.
    Dzieciaki teraz sprytne są, często sprytniejsze od rodziców w tych
    sprawach i niejeden bez problemów poradziłby sobie z jakąś gównianą
    aplikacyjką do śledzenia.
    Oczywiście nie jest to lokalizacja co do metra. To też tam było wyjaśnione.

    I nie o dokładność tu chodzi, lecz o podkreślenie faktu, że w czasie
    rzeczywistym. A nie jak policmajster, specjalista od cyberbezpieczeństwa
    twierdzi, że trzeba zakończyć rozmowę żeby weszła do systemu ramka z
    lokalizacją.
    Specjalista jego mać...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 449. Data: 2023-12-05 23:41:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > skierować połączenie przychodzące.
    > Po prostu nie wolno im tych danych udostępniać byle komu, na byle żądanie.

    Powiadają, że żadna ilość argumentów idioty nie przekona, ale ja jestem
    zwolennikiem poglądu, że nadzieja umiera ostatnia. Za twórcę tabliczki
    mnożenia często uważa się greckiego matematyka Pitagorasa, który żył w
    VI wieku p.n.e. Jego tabliczka mnożenia była prawdopodobnie bardzo
    prosta i składała się z wyników mnożenia liczb od 1 do 5. Jednak
    najstarsza znana tabliczka mnożenia pochodzi z Chin i ma około 2300 lat.
    Została znaleziona w ruinach starożytnego miasta Shang-An. Tabliczka ta
    jest wykonana z kości zwierzęcej i zawiera wyniki mnożenia liczb od 1 do
    9. Istnieje również prawdopodobieństwo, że tabliczka mnożenia została
    wynaleziona niezależnie w różnych częściach świata. W starożytnym
    Egipcie znaleziono tabliczkę z wynikiem mnożenia liczb 2 i 3. W
    starożytnym Rzymie znane były metody mnożenia, które opierały się na
    tabliczce mnożenia.

    Przyjmijmy jednak, że to Pitagoras wymyślił tabliczkę. Doniosłość tego
    wynalazku nie wywodzi się z tego, że nagle odkryto ile to jest 5 x 5. To
    wiedziano wcześniej. Doniosłość wynika z faktu, że teraz każdy idiota
    mógł nie umiejąc mnożyć jednym rzutem oka ocenić, ile to 5 x 5. Albo
    pojąć, skąd te cyferki się biorą. Pitagoras był bardzo mądrym
    człowiekiem. Sądzisz, że on nie wiedział, ile to jest 6 x 6? A 7 x 7?
    Ale nie umieścił tych informacji w swojej tabliczce mnożenia i nie
    dowiesz się z niej, ile to jest. Możesz sam wiedzieć. Możesz policzyć.
    Ale z tabliczki Pitagorasa nie odczytasz.

    Piszę ja. Pisze WiKi. Napisane jest w Rozporządzeniu. Na chwilę pisania
    tego postu jest już komunikat Komendanta Wojewódzkiego Policji, który
    twierdzi, że wysłano zapytanie, ale nie otrzymano informacji. Ale Kviat
    wie lepiej! Mnie nie chodzi o to, by Ciebie, czy Shreka przekonać.
    Problem w tym, że takie bzdury są powielane w Internecie i powodują
    spięcia w krytycznych momentach. Bo zgłaszający zaginięcie przeczytał w
    Internecie, że można, a Policja złośliwie nie chce namierzyć tej komórki.

    Już pisałem, że ustalenie dyslokacji telefonu z dokładnością do metrów
    jest możliwe. Wymaga jednak pewnych zabiegów, o których pisać nie chcę.
    Problemem była presja czasu. Wg relacji to dziecko powiedziało ojcu, że
    traci przytomność. Tu nie było czasu na "p...nie się w walcu". Należało
    wysłać to, co mamy w dyspozycji, by szukać. Lokalizacje oczywiście można
    było robić, ale to nie było priorytetem.

    Niestety uważam, że trawnik przed centrum handlowym nie był miejscem, w
    którym bym takiego dziecka szukał priorytetowo w pierwszym momencie
    uznając, że jeśli tam zasłabło i leży, to ktoś zareaguje. Szukał bym
    tam, gdzie mniejsza jest szansa na reakcję. Nie znam Andrychowa na tyle,
    by zaproponować takie miejsca, ale uważam, że pilniejsze było
    przeszukanie piwnicy przykładowo. Tak, wiem, że ona leżała na skwerze,
    ale szukający tego nie wiedzieli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 450. Data: 2023-12-06 00:42:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Czego nie rozumiesz w sformułowaniu, że podają te dane dla zakończonego
    > połączenia?

    Np. tego jak nalezy rozumieć połączenie. Ale już doczytałem w Prawie
    Komunikacyjnym.

    24a) połączenie - fizyczne lub logiczne połączenie telekomunikacyjnych
    urządzeń końcowych pozwalające na przesłanie przekazów
    telekomunikacyjnych;
    27a) przekaz telekomunikacyjny - treści rozmów telefonicznych i innych
    informacji przekazywanych za pomocą sieci telekomunikacyjnych;

    Tylko teraz mam inny problem. Gdzie Ty widzisz ten wymóg "dla zakończonego
    połączenia"?

    Art. 180a. 1. Z zastrzeżeniem art. 180c ust. 2 pkt 2, operator
    publicznej sieci telekomunikacyjnej oraz dostawca publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych są obowiązani na własny koszt:
    1) zatrzymywać i przechowywać dane, o których mowa w art. 180c,
    generowane w sieci telekomunikacyjnej lub przez nich przetwarzane, na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez okres 12 miesięcy, licząc od
    dnia połączenia lub ********nieudanej próby połączenia*******

    Czyli wracamy do p. wyjścia, bo nieudana próba połączenia nie jest już
    zdefiniowana. Czy ta próba to z bts'em, użytkownikiem, inną
    infrastrukturą? Ale po kolei, gdzie jest ten wymóg zakończonego
    połączenia bo to by też rozjaśniło?

    --
    Marcin