  • 381. Data: 2023-12-05 01:14:14
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Błądzisz okrutnie :-) Z tym, że poczytaj tak od art. 19 Ustawy o

    No to się w sumie cieszę, tylko przydałoby się moc z tego jakoś
    efetywniej w takich przypadkach korzystać.

    --
    Marcin

  • 382. Data: 2023-12-05 01:19:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Byłoby dobrze zrozumieć co w końcu się da a co się nie da, ale nie
    > wygląda, żeby z tej dyskusji miało to wyniknąć.

    Marcin! Wskazałem rozporządzenie. Z niego wynika, co podaje operator.
    Jesteś techniczny. Podają Ci współrzędne GPS masztu, kierunek, zasięg i
    kąt rozwarcia. Zasięg i kąt jest cokolwiek teoretyczny bo
    charakterystyka anteny przypomina taką wydłużoną kropelkę, a operator
    podaje coś przypominające segment tortu. Pod linkiem
    https://tiny.pl/c2z5x znalazłem artykuł z rysunkami. Nic więcej dla
    Ciebie (i innych) zrobić nie potrafię. Są inne sposoby, ale tego nie
    wdrożysz natychmiast, a tam się liczyła każda minuta. To przecież
    ;potrafisz sam ocenić, co się z tego da wyciągnąć.

    Z praktyki Ci dodam, że różne przeszkody w górach potrafią robić takie
    psikusy, że antena łapie coś daleko, a przy maszcie już nie. Jak masz
    doświadczenie i dłuższy biling stojącego odbiornika, to na tych danych
    da się trochę uszczegółowić. Przykładowo przy włączonym w komórce
    internecie możesz z jednego masztu gadać, a z drugiego mieć internet. No
    to tu komórka leży na ich wspólnym polu.

    Dane o maszcie mogły wykluczyć, że pojechała gdzieś. Dlatego nie wydaje
    się to pilne, ale była przy rozmowie z ojcem półprzytomna i mogła coś
    pokręcić. Dlatego sprawdzenie nie było zbędne, ale w tym konkretnym
    przypadku, gdy wiemy, że była w Andrychowie nic by nie dało - albo
    niewiele. Wiedzielibyśmy, że jest w Andrychowie. Na chwilę obecną
    wszystko wskazuje na to, że tak założono podczas poszukiwań.

    Problemem nie jest posiadanie, czy nie danych o lokalizacji, a fakt, że
    nie szukano. Nie zidentyfikowano zagrożenia dla życia, albo też powstał
    gdzieś błąd w przekazie informacji. I nic więcej wydusić się z tych
    sprzecznych relacji nie da. Informacja o krwiaku jest po prostu
    zaskakująca. Do sekcji zwłok nikt na to w ogóle nie wpadł. Środek
    miasteczka i przecież nie było jakiegoś mrozu. Nikt chyba nie liczył się
    z hipotermią. Przecież mogła wejść gdziekolwiek. Krwiak wszystko
    zmienił. Ale to nie jest jakaś typowa sytuacja i nie ma co na siłę
    szukać winnych - zwłaszcza, że nie znamy szczegółów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 383. Data: 2023-12-05 01:30:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Osobiście uważam - choć tu by to akurat nic nie pomogło - że powinna
    > powstać aplikacja ratunkowa, by się dało wezwać pomoc jednym
    > kliknięciem. Dzwonisz 112 i wysyłane jest położenie GPS. Są już takie
    > systemy w samochodach i przychodzą takie formatki po kolizji. Ludzie
    > nawet nie wiedzą, że samochód sam wezwał pomoc. Tu przychodzi pinezka.
    > Niby w Internecie jest:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.he
    lp.deafhelp&hl=pl&gl=US&pli=1

    No własnie tu by raczej nie pomogła, więc pytanie, komu by pomogła?
    Takiej aplikacji się z oczywistych względów nie używa zbyt często.
    Trzebaby by pamiętać, że w ogóle jest. Nawet jesli jest gdzieś na
    tapecie to trzeba odnaleźć. Telefony dla osób starszych mają często
    odpowiedni guzik. To zapamiętac łatwo. A zdaje się różne Apple mają
    opcję zawiadomienia służb jak wykryją gwałtowna akceleracje bądź
    deceleracje, co może być związane np. z upadkiem lub wypadkiem.

    Nie wiem czy są tam jakieś dodatkowe mechanizmy weryfikacyjne dla false
    positive (np. spadnie nam telefon) ale myślę, mogłoby się to dać zrobić z
    sensem.

    --
    Marcin

  • 384. Data: 2023-12-05 02:22:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Marcin! Wskazałem rozporządzenie. Z niego wynika, co podaje operator.
    > Jesteś techniczny. Podają Ci współrzędne GPS masztu, kierunek, zasięg i
    > kąt rozwarcia. Zasięg i kąt jest cokolwiek teoretyczny bo

    Mam wiecej pytań niz odpowiedzi. Pierwszy problem, bo nie do końca
    rozumiem co jest przeszkodą techniczną, a co prawną. Na poziomie
    technicznym, wydawałoby się, że przy ilości bts'ów >1 można próbować
    zawężać ten obszar. Tylko to wymagałoby dostepu do danych ze wszystkich
    bts'ów. On ma obowiązek podac ze wszystkich gdzie się komórka logowała w
    jakimś-tam przedziel czasu, czy tylko gdzie jest obecnie zalogowana?

    > charakterystyka anteny przypomina taką wydłużoną kropelkę, a operator
    > podaje coś przypominające segment tortu. Pod linkiem
    > https://tiny.pl/c2z5x znalazłem artykuł z rysunkami. Nic więcej dla

    Jeśli operator ma jedynie obowiązek podać bieżący bts (te dane co
    wymieniłeś) i dalej nic nie będzie robił, to jasne, rozumiem, to jest
    ograniczenie prawne lub prawne+techniczne o ile jest 1 bts. Ale n-btsów,
    czysto technicznie, co da sie zrobić? Tam było n-btsów po 2-3 tych samych
    operatorów. Jeszcze dochodzą pytania, co jest rejestrowane. Czy pełne
    logowanie do sieci, czy próby logowania w tym do innych operatorów.

    Nie wiem jak to jest z bts'ami ale per analogia do wifi, to ja tam
    przeciez widzę jakie MACi mi śmigają w eterze i wcale nie muszą być do
    mojej sieci zalogowane. Nie mam takiej mozliwosci przy bts'ach? Pytam,
    bo chcę się dowiedzieć. Spodziewałbym się, że tak, ale tu moze być
    właśnie problem prawny. Technicznie wystarczyłoby zapytać wszystkich
    operatorów tych kilkunastu bts'ow w Andrychowie, ktore widzą tę komórkę
    i już dałoby się pewnie poważnie zawęzić obszar. Ale może tak się nie
    da.

> [...]
    > internecie możesz z jednego masztu gadać, a z drugiego mieć internet. No
    > to tu komórka leży na ich wspólnym polu.

    I tak się tez da zawęzić, bo siłą rzeczy wynika to z pewnego
    specyficznego położenia komórki. Ja wiem, że powodów, że to nie zadziałą
    może być pierdylion, ale to tez nie powinien być powó? do nic nie
    robienia. Dlatego ciekawi mnie, co takiego specyficznego jest w tym
    Andrychowie, że twierdzisz, że się nie da. Ale rozumiem, ż enie możesz
    powiedzieć :)

> [...]
    > niewiele. Wiedzielibyśmy, że jest w Andrychowie. Na chwilę obecną
    > wszystko wskazuje na to, że tak założono podczas poszukiwań.

    Tu się rzecz właśnie MZ rozbija co dało się wyciagnąć od operatorów, bo
    jeśli jw. napisałem, tylko te dane co podałes z 1 bsta to jasne, że nie
    miało to sensu. Ale jeśli n-operatorów podałoby, które z ich bts'ow
    widzą tę komórkę, to nawet bez danych kierunkowych, coś to powinno
    pomóc.

    > Problemem nie jest posiadanie, czy nie danych o lokalizacji, a fakt, że
    > nie szukano. Nie zidentyfikowano zagrożenia dla życia, albo też powstał
    > gdzieś błąd w przekazie informacji. I nic więcej wydusić się z tych

    Zgadzam się, ale też chciałbym zrozumieć jak ten system do kupy działa.

> [...]
    > zmienił. Ale to nie jest jakaś typowa sytuacja i nie ma co na siłę
    > szukać winnych - zwłaszcza, że nie znamy szczegółów.

    Akurat winnych nie szukam. Juz prędzej zastanawiam się, co można by było
    jeszcze zrobić.

    --
    Marcin

  • 385. Data: 2023-12-05 02:27:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To nie jest wiedza tajemna - w mieście (w sensie tam gdzie masz kilka
    > BTSów) to będzie zwykle dokładność większa niż 100 metrów. Wspomniane
    > przez roberta 16 km to może być gdzieś w bieszczadach gdzie nadajniki są
    > co kilkanaście km i dodatkowo zasłonięte przez góry.
    >
    > Dostajesz co najmniej dane o BTSach, które widzą komórkę, azymut z
    > dokładnością kijową bo zwykle 120 stopni i moc sygnału.

    I operatorzy maja prawny obowiązek przekazania tych danych dla
    wszystkich komórek, które widzą w danym momencie telefon? Czy tylko dla
    tych, gdzie się wczesniej/obecnie logowała?

    --
    Marcin

  • 386. Data: 2023-12-05 02:31:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    k=&standards=&bands=&center=49.854286%2C19.366242&zo
    om=14

    > Ojciec nie jest potrzebny. To są jawne dane. Numer mi jest tylko
    > potrzebny i z domu to ustalę. Ale nie wiem, co mam analizować, bo w
    > Andrychowie są maszty różnych operatorów i różnie są ulokowane względem
    > miejscowości.

    Które widzą ten telefon a które nie widzą, jeśli jest taka możliwość. To
    dal wszystkich bts'ow o ile da się takie dane wyciągną. Ale np. Orange
    ma tam 3 btsy i znając zgrubny kierunek i moc sygnału dla każdego z nich, nie
    dało by się przybliżyć lokalizacji telefonu?

    --
    Marcin

  • 387. Data: 2023-12-05 06:09:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I to mnie intryguje. Tu poziom poszukiwań - nawet błędnie
    > zakwalifikowany - nie ma nic do rzeczy.

    Jasne - nie ma nic do rzeczy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 388. Data: 2023-12-05 06:18:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale na poszukiwania nie jadą ci z JRG. Natomiast Straż Pożarna jest
    > najszybsza. Chłopaki dają radę. Już tu kiedyś pisałem, jak grałem z nimi
    > w siatkę. Na sali było kilku ze zmiany dyżurnej. Zdążyli na alarm
    > wybiec, zanim piłka zaserwowana doleciała.

    Mniej więcej tak to wygląda.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 389. Data: 2023-12-05 06:19:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A z tego wynika, ze wcześniej miał kto? Po prostu pytam. Pytam, bo
    > odpowiadasz po prostu od rzeczy.

    Policja twierdzi że koło 13. Koniec tematu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 390. Data: 2023-12-05 06:24:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:50, J.F pisze:

    > Teraz jakies inne sieci, to nie wiem czy dalej się da,
    > ale widzisz - na Litwie mozna 50m.

    W polsce też orange deklaruje 50m.

    --
    Shrek