  • 211. Data: 2023-12-04 11:45:24
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    > Na komisariat.

    Mi by do głowy nie przyszło dzwonić na komisariat. Skąd numer tak od
    razu w nerwach?

    Robert

  • 212. Data: 2023-12-04 11:47:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Opisy sa rózne - ze stala, z siedziala - moze na koncu upadła i
    > lezała.
    > Ten swiecący ekran to gdzie wyczytałes?

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,304
    60988,andrychow-to-on-znalazl-wychlodzona-14-latke-w
    -centrum-miasta.html\
    "Pan Rafał mówił, że ojciec Natalii sprawdzał drogę z komisariatu na
    przystanek, a on szedł trasą w pobliżu sklepu. Zajrzał tam za baner
    reklamowy. - Gdy dochodziłem do tego miejsca, zobaczyłem twarz
    dziewczynki. Tragiczny widok, dziewczynka leżała z telefonem w ręku. On
    działał, ekran był włączony, miała na nim palec."

    > Ta sila sygnalu w miescie moze być bardzo złudna.

    Może, ale zawsze coś.

    > Jak jest zalogowana w sieci, to raczej nie.

    Ale po drodze, zanim się ostatecznie zalogowała do "swojego".

    > No ale w Andrychowie tego nie ma, nie wiadomo czy policja w ogole ma,
    > trzeby by ABW/SKW prosic o pomoc ... oni moze maja.

    No nie spodziewam się, ale może warto rozważyć, bo to w sumie chyba
    tania rzecz a i do innych celów operacyjnych się może przydać. Z tym, że
    wątpliwe aby na każdym konosariacie a z KW sprowadzać nie będzie w
    takich przypadkach czasu. Wciąż pozostaję te statyczne bts. W sumie
    dałoby się wykorzystać, ale tu trzeba by było sporo dobrej woli.

    --
    Marcin

  • 213. Data: 2023-12-04 11:54:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    rychowa-policjant.html

    > Mi by do głowy nie przyszło dzwonić na komisariat. Skąd numer tak od

    63527,smierc-14-letniej-dziewczynki-w-andrychowie-bl
    iscy-policjanci.html#e=RelArtLink(1)
    "To było dokładnie o 9:16. Zadzwonił, czy mógłbym przesłać numer do
    znajomego policjanta, czy może mógłby namierzyć telefon Natalki. Nie
    rozmawialiśmy długo. Wysłałem mu ten numer. Po 20 minutach zadzwoniłem,
    to mówił, że przekazał mu, że musi się udać na policję. O 9:36
    powiedział, że musi jechać na posterunek - relacjonował Bogdan, wujek
    Natalii"

    Więc pewnie dostał od kogoś podczas tych dzwonień.

    --
    Marcin

  • 214. Data: 2023-12-04 11:59:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 09:11:36 +0100, Shrek wrote:
    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    > "Ja wiedziałem że tak będzie"...:(

    Tylko zobacz, która to juz wersja pismaków.
    I nie wiadomo, która prawdziwa ...

    Wielce prawdopodobne.

    J.

  • 215. Data: 2023-12-04 12:09:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 11:13, Olin pisze:
    > Trochę przeszacowałeś tempo pracy stróżów prawa.
    (...)
    > Wszystko trwało do godz. 12.36. Wtedy ojciec dopiero mógł opuścić
    > komisariat. Policjanci mieli odesłać go do domu po ubrania Natalii - by
    > pies mógł złapać trop."

    Mniejszym problemem jest to, jak długo tam siedział. On nie był do
    poszukiwań szczególnie potrzebny akurat. Mógł sobie w tym komisariacie
    siedzieć, bo ciepło. Tu wszyscy się czepiają, że siedział, jakby z tego
    cokolwiek sensownego wynikało.

    Dla mnie większym problemem, kiedy realnie zaczęto szukać. Pytanie, czy
    miał kto w ogóle szukać.

    Z tym odsyłaniem po ciuchy z kolei, to jest jakaś rozbieżność z inną
    informacją, że podobno z nim pojechali i przy okazji piwnicę
    przeszukiwali. Czemu bez psów, jeżeli kilka lat temu remontowano za
    pieniądze Starostwa Powiatowego trzy kojce dla psów. Są w necie fotki.

    Generalnie - zresztą jak zwykle - nie znamy szczegółów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 216. Data: 2023-12-04 12:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 11:18, Olin pisze:
    3
    > Poinformuj o tym kolegów z Andrychowa.

    Po co? Przecież oni ich nie użyli, więc pewnie wiedzieli. Ciuchów
    szukali, gdyby sytuacja się poza zabudowania rozwinęła zapewne. T, ze Ty
    czegoś nie wiesz, to nie znaczy, że inni też.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 217. Data: 2023-12-04 12:12:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 08:26:49 +0100, Shrek wrote:

    > Robert twierdzi że czekasz jak masz pecha. To ja się pytam czy ktoś zna
    > tego szczęściarza:P

    No ale zacząłes cos sugerować jakby w ogole miał sie nikt nie zając.
    Zajmą się. Kiedyś.

    Moze w NS sie nie czeka, ale to przeciez zrozumiałe, ze jak ktoś
    spisuje np sprawe skradzionego motocykla, to nie moze drugiej
    spisywać.
    A że są poważne braki kadrowe, to brakuje dyżurnych, brakuje
    spisujących, brakuje szukających, i ktos musi czekac.
    A słabo rokujące rzeczy sie odkłada od razu do pojemnika "do
    umorzenia".

    > Znaczy ze nie dość że amatorzy zawodowcom wpierdol spuszczają to mają im
    > jeszcze fory dawać żeby było sprawiedliwe? To ta policja to jakiś zakład
    > pracy chronionej?

    Zaczeli prawidłowo.
    Trzeba było pogadać z kierowcą busa, i juz na drugi dzien o przed
    15-tą był znany jego adres przebywania.

    Co innego, jakby sie nr rej nie nagrał. Wtedy sam rozumiesz ... do
    pojemnika.
    Ale moze niesłusznie oskarzam, moze dzielnicowy by dostał fotki dwóch
    żuli i rozpoznał.

    Bo na pewno nie ma sensu dzielnicy przeszukiwać.

    J.

  • 218. Data: 2023-12-04 12:14:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 11:00, Olin pisze:

    > Dlaczego zaraz irracjonalne.
    > Dzień był mroźny, a oni siedzieli w ciepłym, więc logiczne, że priorytetem
    > było zmęczenie i zniechęcenie ojca, a przynajmniej odsunięcie w czasie
    > niedogodności w ciężkiej pracy.

    Oczywiście! Bo jak powszechnie wiadomo po ciemku i po godzinach pracy
    wydajniej się przeszukuje teren. Argument ze zniechęceniem, to w ogóle
    jest odjazdowy. Długo nad tym myślałeś? Sądzili, że jak sobie tak
    posiedzi, pomyśli, odpręży się, to dojdzie do wniosku, że w sumie
    dziecko było jeszcze młode i zamiast go szukać zrobi nowe? Czy masz
    jakieś inne kretyńskie przemyślenia? Nie bardzo wypada z tragedii robić
    "kabaret". Trochę się opanuj.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 219. Data: 2023-12-04 12:15:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 00:35:10 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To jest ten numerek, który system nakłada na każde zgłoszenie.
    > Przykładowo, jak dzwonisz na 112 i oni przekazują "formatkę" to ona
    > automatycznie ma numerek kolejny.

    A jak nie zadzwonił?

    Przychodzę na komisariat, a Ty w trakcie rozmowy stwierdzasz, ze nie
    ma sprawy i przestępstwa nie było ... i co wtedy?
    No, powinna być jakaś notatka, moze i pod tym automatycznym numerem

    J.

  • 220. Data: 2023-12-04 12:29:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 12:09:10 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu wszyscy się czepiają, że siedział, jakby z tego
    > cokolwiek sensownego wynikało.

    Czepiają sie, że funkcjonariusze nie angażują sie w pracę, a zgłaszających
    traktują jak natrętów. Dziewczynka miała wylew i gdyby znaleziono ją
    wcześniej mogłaby żyć.

> [...]
    > przeszukiwali. Czemu bez psów, jeżeli kilka lat temu remontowano za
    > pieniądze Starostwa Powiatowego trzy kojce dla psów. Są w necie fotki.

    Sam widzisz, że kompetencje Twoich kolegów wprost oszałamiają.
    Jeden ekspert wypowiadał się, że ubrania dla psa tropiącego powinien wybrać
    fachowiec. Podobno szczególnie cenne są wkładki do butów, o czym
    przypadkowy człowiek oczywiście nie wie. To że kazali zrobić to ojcu jest
    kolejnym wyczynem wybitnych profesjonalistów od kładzenia lagi na robotę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com