  • 1. Data: 2004-08-26 16:53:25
    Temat: Pomysł notariusza
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Co sądzicie o tym ?
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040825/p
    rawo/prawo_a_14.html

    Czy to nie prawdziwy postęp ;) w kraju ?

    --
    JOHNSON :)

  • 2. Data: 2004-08-26 17:03:18
    Temat: Re: Pomysł notariusza
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Czy to nie prawdziwy postęp ;) w kraju ?

    Gdzie ja żyję???

    KG

  • 3. Data: 2004-08-26 17:05:52
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Co sądzicie o tym ?
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040825/p
    rawo/prawo_a_14.html

    > Czy to nie prawdziwy postęp ;) w kraju ?

    Pomysl po prostu powala na kolana. Szczegolnie w kontekscie proponowanego
    wprowadzenia postepowania mediacyjnego.

  • 4. Data: 2004-08-26 17:09:03
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a):

    > Gdzie ja żyję???
    >
    > KG

    Na szczęście to tylko pomysł, ale kto wie czy nasi "mądrzy" posłowie tego nie
    chwycą.
    Najbardziej podoba mi się ta część:
    " ... Po co zmuszać strony do dokonywania czynności w formie aktu notarialnego,
    skoro mogą to czynić dobrowolnie? Odpowiedzią niech będzie porównanie do
    instytucji obowiązkowych ubezpieczeń, w tym społecznych. Uzasadnieniem przymusu
    państwowego jest ochrona obywateli niezależnie od ich woli. Podobnie byłoby
    tutaj."

    Znów niektórzy chcą uszczęśliwiać innych na siłę.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-26 17:29:28
    Od: "Ramat David" <z...@w...cy.ROT13>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Czy to nie prawdziwy postęp ;) w kraju ?
    Za komentarz wystarczy ostatnia linia tekstu:

    "Autor jest notariuszem w Warszawie" no i wszystko jasne.

    --
    RD

  • 6. Data: 2004-08-26 17:36:34
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@i...pl> napisal(a):
    rawo/prawo_a_14.html

    > Pomysl po prostu powala na kolana. Szczegolnie w kontekscie proponowanego
    > wprowadzenia postepowania mediacyjnego.

    Zauważmy, że wg tego projektu notarialnie poświadczona musiałaby być
    umowa najmu średniej wielkości mieszkania (min. 833 zł/mc) lub sprzedaży
    starego, niskiej klasy samochodu. Strach się bać. A wszystko oczywiście
    dla naszego dobra.

    Ja zajmuję się informatyką i wobec tego mam propozycję - obowiązkowa
    weryfikacja przez biegłego informatyka każdej instalacji Windowsów. Źle
    zainstalowane od razu łapią wirusa, więc to będzie dla dobra zarówno
    użytkowników, jak i ogółu. Maksymalna stawka - 10% wartości
    oprogramowania lub 10% wartości komputera, przy czym zastosowanie ma
    kwota większa. Kodeks etyki Izby Biegłych Informatyków zabrania
    stosowania innych stawek niż maksymalne ze względu na utrzymanie poziomu
    usług, odstępstwa od tej reguły będą podlegały ocenie Sądu Koleżeńskiego
    i w przypadku potwierdzenia zasadności zarzutów - karane dożywotnim
    wykluczeniem z członkowstwa w Izbie i odebraniem uprawnień biegłego
    informatyka. We współpracy z firmą Microsoft opracowano system
    wykrywania Windowsów zainstalowanych bez audytu. Proponowane zmiany w
    KC:

    $1235:
    1. Każda instalacja systemu Microsoft Windows podlega obowiązkowemu
    audytowi przez biegłego informatyka.
    2. Organem zrzeszającym biegłych informatyków jest Izba Biegłych
    Informatyków.

    I proponuję od razu nowelizację KK:

    $9875:
    1. Kto uchyla się od obowiązku audytu instalacji systemu
    Microsoft Windows, podlega karze pozbawienia wolności do lat dwóch lub
    karze ograniczenia wolności do lat trzech.
    2. Kto nieświadomie popełnia czyn wymieniony w punkcie 1., podlega karze
    pozbawienia wolności do jednego roku lub karze ograniczenia wolności do
    lat dwóch.
    3. Kto wyrządził szkodę innej osobie na skutek niewypełnienia obowiązku
    wymienionego w punkcie 1., podlega karze pozbawienia wolności do lat 25.

    Rzepo - proszę, wydrukuj to. Zrzekam się wynagrodzenia autorskiego za
    tekst.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-08-26 17:55:38
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgl55f$69h$1@news.onet.pl>, kam wrote:

    > Gdzie ja żyję???

    Służę:

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 8. Data: 2004-08-26 18:20:23
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/26/2004 7:29 PM, Ramat David wrote:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Za komentarz wystarczy ostatnia linia tekstu:
    >
    > "Autor jest notariuszem w Warszawie" no i wszystko jasne.

    Pomysł nie jest tak bezsensowny, jak na pozór wygląda - znam osobę,
    która np. wiele lat temu przywiozła samochód z USA - dowodem własności
    było coś na kształt uproszczonego aktu notarialnego - pomimo, że
    samochód kupiony był w normalnej sieci sprzedaży.

    Rozwiązanie takie miałoby wiele pozytywów - pewna data, udział osoby
    zaufania publicznego, niekwestionowane istnienie wzajemnych zobowiązań.

    Mankamentem, który skłanie mnie do bycia przeciwnym jest raczej to, że
    nasz ustawodawca i wykonawcy mieliby problem z techniczną realizacją -
    ponadto pole do nadużyć wbrew pozorom wzrosłoby, a nie zmalało, ale to
    już całkiem inna historia.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-08-26 18:36:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> niebacznie popelnil

    > Rozwiązanie takie miałoby wiele pozytywów - pewna data, udział
    > osoby zaufania publicznego, niekwestionowane istnienie
    > wzajemnych zobowiązań.
    Tak, tak - a te kamienice w Ktakowie i poznaniu to "nabywano"
    bez udziału osób wysokim morale i przynależnych do
    szacownego grona "rejętuf"

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-08-26 18:43:20
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Służę:

    Przepraszam ... ale ukradłem sygnaturę, jako , że bardzo mocno do mnie
    trafiła ... posługuję się nią od dłuższego czasu w mailach prywatnych
    ... Czy jakieś Tantiemy winienem twórcy opłacić ? Ale to chyba pytanie
    do twórcy owych przemyśleń ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))