  • 1. Data: 2004-08-26 15:57:57
    Temat: problem ze zwolnieniem z pracy
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Witam
    nigdy nie sadzilem ze to moze byc problem ale mam pare pytan.
    Opisze jak wyglada sprawa:
    1. Kowalski pracuje w firmie X
    2. Kowalski jest na wypowiedzeniu od 2 miesiecy (okres wypowiedzenia
    3 miesiace)
    3. Kowalski chce zwolnic sie z pracy natychmiast.
    4. Szef Kowalskiego nie chce rozwiazac umowy za porozumieniem stron
    ( kaze pracowac Kowalskiemu do konca wypowiedzenia)

    Jaka jest mozliwosc zwolnienia sie Kowalskiego przed upływem
    wypowiedzenia??
    czy Kowalski moze rozwiazac umowe jezeli szef Kowalskiego nieterminowo
    wypłacil mu pensje (np. zamiast 1-go to 15-go).
    jesli tak to ile czasu od nieterminowego wypłacenia wyplaty mozna
    sie zwolnic??

  • 2. Data: 2004-08-26 17:42:06
    Temat: Re: problem ze zwolnieniem z pracy
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Marek napisał(a):
> [...]
    > wypłacil mu pensje (np. zamiast 1-go to 15-go).
    > jesli tak to ile czasu od nieterminowego wypłacenia wyplaty mozna

    Jeśli nie upłynął jeden miesiąc od nieterminowego wypłacenia wynagrodzenia
    pracownik może rozwiązać stosunek pracy z pracodawcą bez zachowania okresu
    wypowiedzenia z winy pracodawcy. W takiej sytuacji należy mu się nawet
    odszkodowanie. Poczytaj art. 55 kp i okolice.

    --
    JOHNSON :)