  • 1. Data: 2002-07-12 09:55:13
    Temat: Pomocy- chcą odciąć wodę
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

    Jeśli ktos sie zna na sprawach administracyjnych prosze bardzo o pomoc.
    Sprawa wyglada tak . Jest osiedle 16 domów , część bez odbioru technicznego
    . Osiedle zaczął budowac developer, który zbankrutował i uciekł. POzostawił
    op sobie niedokończone domy i wodociąg - jak się okazało żle położony.
    Ludzie domy pokończyli ale wodociag zasypali . Przez 6 lat umowę na dostawe
    wody do celów budowy osiedla zawarł 1 sąsiad , ktory raz na kwartał chodił z
    kolendą po osiedlu i zbierał pieniądze na podstawie odczytów w budynków.
    Sąsiad wyjeżdza i wypowiedział umowe z SAurem . Więc oni na to że wodę będą
    zamykać, chyba, że ktoś inny będzie rozliczał. Generalnie wszyscy chcą
    płącić , ale za siebie a nie rozliczać całe osiedle. Ja mieszkam tam od 2
    miesięcy, dom budowałam legalnie i czy teraz mogą całemu osiedlu zakrecić
    wodę i kazac budowac nowy wodociąg ?

    Ewa R

  • 2. Data: 2002-07-12 10:01:19
    Temat: Re: Pomocy- chcą odciąć wod
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ewa R" <e...@s...pl> wrote in message news:agm8ut$6iv$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > op sobie niedokończone domy i wodociąg - jak się okazało żle położony.
    > Ludzie domy pokończyli ale wodociag zasypali

    Moze pomyslalaby Pani o studni ?

    Troce nie bardzo rozumie jak to jest z tym wodociagiem - jest, czy go ne ma?
    Bo jesli woda jest dostarczana, to chyba jest, a skoro jest, to w czym
    problem ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-12 11:21:23
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    ma?
    > Bo jesli woda jest dostarczana, to chyba jest, a skoro jest, to w czym

    Chyba rozumiem problem... i wydaje mi się, że jest on często spotykany.
    "Wodociągi' odpowiadają za dostawę (i sposób rozliczenia) wody tylko do
    przyłącza gł.
    Jeżeli od przyłacza głównego nitka wodociągu osiedlowego położona została
    niezgodnie
    z zatwierdzonym projektem ... i przez to brak odbioru technicznego ... to
    rzecz zrozumiała
    'wodociągi" nie będfą chciały brać odpowiedzialności za powstałe ewentualnie
    straty.

    Ja widzę dwa wyjścia :
    1- doprowadzić do odbioru technicznego nitki osiedlowej.
    ale to wiąże się z dużymi kosztami -- nitka zasypana.

    2- ktoś musi podjąć się dość trudnej roli administratora tej nitki (z up.
    np.komitetu osiedlowego)
    i rzetelnie prowadzić rozliczenia (suma wskazań liczników domowych minus
    wskazania licz.GŁ.)
    ewentualne straty podzielić na wszystkie gospodarstwa domowe.
    Ale to trudne, czasochłonne i niewdzięczne zadanie.

  • 4. Data: 2002-07-12 11:53:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "str" <b...@k...onet.pl> wrote in message news:3d2ebbf8@news.vogel.pl...

    > ma?

    > Chyba rozumiem problem... i wydaje mi się, że jest on często spotykany.
    > "Wodociągi' odpowiadają za dostawę (i sposób rozliczenia) wody tylko do
    > przyłącza gł

    A ja NIE ROZUMIE...
    Bo to nie "spoldzielnia", a osiedle domkow PRYWATNYCH.
    "Wodociagi" maja dostarczyc wode, a ze sa "lokalnymi monopolami"
    to "swiruja". Gdzieniegdzie kaza sobie za luksus POZWOLENIA na podlaczenie
    zadac 3 000 PLN.
    Niezaleznie ze kaza SOBIE rozbudowac siec.

    Czas, by wreszcie ktos zrobil z nimi porzadek, jak troche uporzadkowano
    przylacza energetyczne i gazowe.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-12 17:04:17
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > zadac 3 000 PLN.
    > Niezaleznie ze kaza SOBIE rozbudowac siec.

    Muszę rzyznać, że to dość dziwne rozumowanie.
    dlaczego niby "wodociągi" - czy inny dostawca miałby ponosić
    odpowiedzialność z straty powstałe z np. nieszczelnych rur.
    Inwestor wykonujacy budowę osiedla...wykonuje jednocześnie całą
    infrastrukturę (w tym okablowanie oraz dopływ wody od gł. przyłacza
    na danym terenie)
    na podstawie uzgodnionego i zatwierdzonego projektu.
    Po wykonaniu inwestycji zgłasz wykonane roboty do odbioru technicznego
    ... i jeżeli wszystko jest OK ...no to nie ma problemu.

    Ale Ewa pisze, że "wodociąg" został źle położony ...i odboiru nie było.
    Co więcej ...został zasypany.

    Teraz na zwykły chlopski rozum : dlaczego ktoś-wodociągi mają odpowiadać
    za np. nieszczelną instalację i ponosić z tego powodu koszta ???

  • 6. Data: 2002-07-15 07:24:42
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    >
    > Teraz na zwykły chlopski rozum : dlaczego ktoś-wodociągi mają odpowiadać
    > za np. nieszczelną instalację i ponosić z tego powodu koszta ???

    Ale w czym problem rozkopac rury doprowadzic do odbioru technicznego i po
    klopocie ... ja jako wlasciciel wodociagaw pewnei tez bym na czyjes slowo
    nie wierzyl i wolal dokonac odbioru technicznego. Tyle czasu mieliscie na to
    by tego dokonac ale woleliscie zeby chodzil ktokolwiek zbieral pieniazki i
    wlacal wodociagom a w tym czasie mozna bylo wykonac prace przy tym prawda?
    Zwykle lenistwo i zaniedbanie, niech obcinaja. Ludzie to maja w glowach dzis
    poprzewracane i mysla ze wszystko im sie nalezy. I tylko jedno slysze ciagle
    komuno wroc!!! Kiedys to mogli wynosci co sie dalo kraadli rowno a teraz nie
    moga krasc to tylko gadaja jak to zle, a u nas pod blokeim przejsc
    chodnikiem nie mozna samochod jeden przy drugim na chodniku zaparkowany i
    nie ma haka na nich. Ale sprawa prosta sie idzie z torbami i jak nie
    lusterko sie przesunie to i o karoserie pojedzie sie torba .. w koncu
    chodniki sa dla pieszych a nei dla samochodow.

    AJA

  • 7. Data: 2002-07-15 11:09:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "str" <b...@k...onet.pl> wrote in message news:3d2f0c51@news.vogel.pl...

    > Muszę rzyznać, że to dość dziwne rozumowanie.
    > dlaczego niby "wodociągi" - czy inny dostawca miałby ponosić
    > odpowiedzialność z straty powstałe z np. nieszczelnych rur.

    Ano z tego prostego powodu, ze to ICH rurociag ma byc.
    SAMI powinni zbudowac rurociag i dostarczac wode,
    a nie kazac SOBIE rozbudowac siec.

    > Inwestor wykonujacy budowę osiedla...wykonuje jednocześnie całą
    > infrastrukturę (w tym okablowanie oraz dopływ wody od gł. przyłacza
    > na danym terenie)

    POWINIEN wykonadc dla odbiorcow indywidualneprzylacza,
    to, co ma przejsc dla wodociagow powiniwn sfinansowac "wodociag".

> [...]
    >
    > Teraz na zwykły chlopski rozum : dlaczego ktoś-wodociągi mają odpowiadać
    > za np. nieszczelną instalację i ponosić z tego powodu koszta ???

    Dlatego, ze powinni SOBIE przypilnowac jak DLA NICH wodociag buduja.

    Sa firma o tak specuficznym towarze, ze musza miec rurociagi - i maja je na
    wlasnosc.
    Zamiast sobie siec rozbudowywac "kombinuja".

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-15 20:58:26
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:aguadq$par$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Zamiast sobie siec rozbudowywac "kombinuja".

    A że robią to zgodnie z prawem ...

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2002-07-16 07:05:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:aguadq$par$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > A że robią to zgodnie z prawem ...
    > --

    No coz.
    Nie tak dawno temu rowniez zgodnie z prawem ludzie bulili dziesiatki tysiecy
    energetyce,
    by ta laskawie zbudowala transformator.....

    Lecz prawo jest nie tyulko po to, by go przestrzegac....,
    lecz (gdy jest zle) zmieniac.

    Boguslaw