  • 41. Data: 2004-12-25 22:48:29
    Temat: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rymasz wrote:

    > Biorac udzial w jakims watku ogarniasz umyslem wiecej niz jeden post
    > i starasz sie zrozumiec o co komu chodzi, czy tylko dopieprzasz sie do
    > zdan wyjetych z kontekstu, by udowodnic przed samym soba swoja
    > wartosc?

    Jesteś w stanie dyskutować merytorycznie (jeśli czegoś nie doczytałem -
    wystarczyło o tym wspomnieć), czy potrafisz tylko atakować personalnie?

    > Musisz mi wybaczyc, ze nie dam ci wiecej zajecia na wieczor, ale dalsze
    > czytanie twoich postow, a juz tym bardziej odpowiadanie na nie, uwazam
    > za bezcelowe.

    *plonk*

  • 42. Data: 2004-12-26 08:03:06
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Rymasz" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cqkhjn$ref$1@news.onet.pl...
    > "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message

    > A skrecajac w lewo, z pasa skretu w lewo, majac swiatlo zielone
    > okreslajace, ze skret jest bezkolizyjny - jak w auto trafi koles co
    wjechal
    > na czerwonym, to winien jestem ja, bo nie ustapilem pierwszenstwa
    > przejazdu pojazdowi nadjezdzajacemu, poruszajacemu sie na wprost?
    [...]
    Tak właśnie było w moim wypadku, który wcześniej opisałem.
    Policja argumentowała, że nie mogłem widzieć zza kierownicy, że jadący
    wprost ma zielone, czy czerwone światło, a to że wiem, że sygnalizacja jest
    tak zaprogramowana, że _powinien_ mieć w tym momencie czerwone - nie jest
    żadnym dowodem w sprawie. Tu dodam, że skręcając i widzą nadjeżdżający
    wprost samochód z dość dużą szybkością zahamowałem gwałtownie, a on
    skorzystał z tego, dał gaz i chciał przejechać jeszcze przede mną, tyle że
    trafił w mój przód. No i uznana została moja wina. Gdyby był wiarygodny
    świadek zdarzenia - miałbym szansę.
    WSm

  • 43. Data: 2004-12-26 11:20:21
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "WSm" <w...@s...pl> wrote in message
    > wjechal
    > [...]
    > Tak właśnie było w moim wypadku, który wcześniej opisałem.
    > Policja argumentowała, że nie mogłem widzieć zza kierownicy...

    Na Twoim przypadku oparlem moj, tylko moj uscislilem. Z tego jak to widze
    Ty miales sygnalizator ogolny, ja dalem kierunkowy ze strzalka w lewo.
    Chcialem zrozumiec ustalanie sprawcy gdy dojdzie do wypadku.
    Jesli Ty tez miales skret bezkolizyjny, to sk....wo po calosci.
    Z braku swiadkow podciaga sie pod ogolny przepis i przyjmuje,
    ze Ty jestes winny, mimo iz w rzeczywistosci jechales prawidlowo? :|

    Jesli nie, to policja miala racje (tak to rozumiem z opisu)

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 44. Data: 2004-12-26 14:55:25
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Rymasz" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cqm6oe$5bi$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Na Twoim przypadku oparlem moj, tylko moj uscislilem. Z tego jak to widze
    > Ty miales sygnalizator ogolny, ja dalem kierunkowy ze strzalka w lewo.
    Tak, miałem ogólny.
    [...]
    > Jesli nie, to policja miala racje (tak to rozumiem z opisu)
    Dlatego nie rozpamiętywałem wiele; samochód idzie na części (remont
    nieopłacalny) no i brak jakiegokolwiek odszkodowania...
    WSm

  • 45. Data: 2004-12-26 22:28:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WSm wrote:

> [...]
    > tak zaprogramowana, że _powinien_ mieć w tym momencie czerwone - nie jest

    Oprogramowanie można zmienić - jeśli nie widzisz sygnalizatora, nie
    możesz niczego zakładać. Z Twojego kierunku mogło być już czerwone, ale
    z jego - teoretycznie (choć to się rzadko zdarza) jeszcze zielone.

> [...]
    > trafił w mój przód. No i uznana została moja wina. Gdyby był wiarygodny

    Gdyby tak opisywał, byłoby mu ciężko być wiarygodnym ;)

    Skoro go widziałeś, to musiałeś już maską sporo 'wystawać' zza autobusu.
    Jakikolwiek pasażer miałby jeszcze mniejszą widoczność.

    Swoją szosą to, że na Twój widok przyśpieszył zamiast hamować i trąbić,
    było dość dziwne...

  • 46. Data: 2004-12-27 08:32:25
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    wiadomości news:cqndtp$vf6$1@news2.ipartners.pl...

    > Oprogramowanie można zmienić - jeśli nie widzisz sygnalizatora, nie
    > możesz niczego zakładać. Z Twojego kierunku mogło być już czerwone, ale
    > z jego - teoretycznie (choć to się rzadko zdarza) jeszcze zielone.

    Akurat na tym skrzyżowaniu jest przeciwnie:
    ja miałem jeszcze zielone, a przeciwny pas ruchu ma już czerwone -
    przejeżdżam to skrzyzowanie ok. 2 razy dziennie od kilkunastu lat. I zaraz
    po kolizji poszedłem pod sygnalizator z kierunku skąd nadjechał "sprawca" i
    sprawdziłem, że sygnalizacja działa jak zwykle i musiał wjechać na czerwonym
    świetle.

    > Gdyby tak opisywał, byłoby mu ciężko być wiarygodnym ;)

    Ale tak właśnie było.

    > Skoro go widziałeś, to musiałeś już maską sporo 'wystawać' zza autobusu.
    > Jakikolwiek pasażer miałby jeszcze mniejszą widoczność.

    Sprawa autobusu - to nie w tym przypadku.
    Moja kolizja odbyła się na skrzyzowaniu z dobrą widocznością tak dla
    kierowców, jak i pieszych. A kierowców było wielu, którzy by to mogli
    poświadczyć, ale profilaktycznie szybko objechali rozbite samochody i
    umknęli.

    > Swoją szosą to, że na Twój widok przyśpieszył zamiast hamować i trąbić,
    > było dość dziwne...

    Hamował i trąbił!; podświadomie zatrzymałem samochód prawie w miejscu
    (miałem prędkość w skręcie około 15 km/godz) dlatego trafił mnie w "prawy
    przód", a nie w drzwi pasażera na przykład...
    Niestety, w dużym mieście przejeżdżanie skrzyżowań na czerwonym świetle
    staje się niestety coraz powszechniejszym "sportem" młodych kierowców w
    lizingowanych samochodach. Mam skrzyżowanie ze światłami za oknem i widzę to
    co po chwila - wielką radość im sprawia gwałtowne hamowanie przez
    zaskoczonych kierowców; a jak się nie uda? - w końcu nie jego samochód, a z
    Policją (podobno - nie mam dowodów) wszystko można załatwić "po koleżeńsku".
    WSm

  • 47. Data: 2004-12-27 08:52:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WSm wrote:

> [...]
    > sprawdziłem, że sygnalizacja działa jak zwykle i musiał wjechać na czerwonym

    Ale nie jesteś w stanie 'dać głowy', że takie światło było wtedy -
    możesz tylko twierdzić, że takie 'powinno być'.

    [ciach]

    > Sprawa autobusu - to nie w tym przypadku.

    Hmm? Rysunek zawierał autobus - z prawej tuż przed skrzyżowaniem, na
    przedostatnim prawym pasie (ostatni prawy był do skrętu).

    > Moja kolizja odbyła się na skrzyzowaniu z dobrą widocznością tak dla
    > kierowców, jak i pieszych. A kierowców było wielu, którzy by to mogli

    Jeśli miałeś dobrą widoczność - dlaczego go nie zauważyłeś?

    > poświadczyć, ale profilaktycznie szybko objechali rozbite samochody i
    > umknęli.

    To normalnie, że z miejsca zdarzenia pierwsi znikają świadkowie ;)

    > Hamował i trąbił!; podświadomie zatrzymałem samochód prawie w miejscu
    > (miałem prędkość w skręcie około 15 km/godz) dlatego trafił mnie w "prawy
    > przód", a nie w drzwi pasażera na przykład...

    No i widzisz - wcześniej napisałeś "skorzystał z tego i dał gaz". To
    hamował, czy dodał gazu? "Świadek podejrzanie plącze w zeznaniach" ;)

    Żeby nie było nieporozumień: nie twierdzę, że zmyślasz/kłamiesz. Ale
    jeśli oficjalnie składasz zeznania - nie mogą one nawet sprawiać
    wrażenia sprzecznych. Wszystko musi być dokładnie, spójnie, krok po
    kroku, ze szczegółami. Co widziałeś (a nie czego się domyślałeś), co
    zrobił najpierw, co potem itepe itede.

    A jak zaczniesz zeznawać, że "dał gaz" a potem pisać, że właśnie nie dał
    gazu, tylko hamował...

> [...]
    > lizingowanych samochodach. Mam skrzyżowanie ze światłami za oknem i widzę to
    > co po chwila - wielką radość im sprawia gwałtowne hamowanie przez

    Wiesz - jeśli faktycznie miał czerwone i wjechał na skrzyżowanie na
    czerwonym (a nie 'bardzo zółtym' ;) ), to wtedy byłaby jego wina.
    Problem: musisz to jakoś udowodnić.

    Daj ogłoszenie. Poszukaj świadków. Sprawdź, czy w okolicy nie było
    jakiejś kamery 'widzącej' skrzyżowanie - ze szczególnym uwzględnieniem
    sygnalizacji świetlnej.

  • 48. Data: 2004-12-27 10:00:31
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Roman <t...@o...pl> napisali:
    > Ciekawe, ale chyba zbyt daleko idące. Rozpatrujemy uczestników ruchu
    > uczestniczących w nim na zasadach KD.

    Wykroczenie jednego z uczestnikow nie powoduje niewinnosci drugiego.
    Moj szwagier zabil pijaka na wiadukcie. Facet mial ponad 3 promile, nie
    powinien sie znajdowac na jezdni (barierki, zakaz ruchu pieszych itd).
    Szwagier przekroczyl dopuszczalna predkosc i dostal wyrok w zawieszeniu.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 49. Data: 2004-12-27 10:48:06
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Maciej Niewiadomski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cqa31p$mh$1@mamut1.aster.pl...
    > Witam wszystkich,
    >
    > niedawno miałem wypadek.
    [...]

    Moze chociaz jedno pocieszenie - kolega mial podobna sytuacje. Skrecal z
    uliczki podporzadkowanej w prawo. Samochod na glownej drodze zatrzymal sie
    zeby go przepuscic. W momencie jak kolega skrecal to najechal na niego drugi
    samochod, ktory wyprzedzal (tego stojacego) po martwym polu (czy jak tam sie
    nazywaja te pasy). Poczatkowo kolega uznal ze jest jego wina. Dopiero
    pozniej (dni kilka) spostrzegl, ze przeciez samochodu, ktory go uderzyl nie
    powinno tam byc. Zglosil sie do PZU i udalo mu sie zalatwic sprawe na swoja
    korzysc. Na miejsce wypadku nie wzywali policji.

    Pozdrawiam
    the.one

    --
    http://forum.legionowo.org/

  • 50. Data: 2004-12-27 11:27:07
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    wiadomości news:cqoigs$1hkt$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale nie jesteś w stanie 'dać głowy', że takie światło było wtedy -
    > możesz tylko twierdzić, że takie 'powinno być'.

    Oczywiście, że przypuszczam "z dużą dozą pewności"

    > [ciach]

    > Hmm? Rysunek zawierał autobus - z prawej tuż przed skrzyżowaniem, na
    > przedostatnim prawym pasie (ostatni prawy był do skrętu).

    To nie ja opisywałem przypadek autobusu - nałożyły się dwie opowieści.

    > Jeśli miałeś dobrą widoczność - dlaczego go nie zauważyłeś?

    Była noc, mału ruch na ulicach. Zauważyłem, że dojeżdża, zwalniając, do
    świateł, więc powinien był się zatrzymać, ale on "dał gaz" i chciał zdążyć
    przede mną. W końcu zaczął hamować, aby sie nie zabić - to chyba oczywisty
    odruch.
    [...]
    > Wiesz - jeśli faktycznie miał czerwone i wjechał na skrzyżowanie na
    > czerwonym (a nie 'bardzo zółtym' ;) ), to wtedy byłaby jego wina.
    > Problem: musisz to jakoś udowodnić.
    Naprawde na czerwonym - zapala się kilka sekund wcześniej dla tego kierunku.

    > Daj ogłoszenie. Poszukaj świadków. Sprawdź, czy w okolicy nie było
    > jakiejś kamery 'widzącej' skrzyżowanie - ze szczególnym uwzględnieniem
    > sygnalizacji świetlnej.

    Wszystko to zrobiłem.
    W końcu rzeczoznawca mi powiedział, że jedyne co uzyskam, to współwinę
    sprawcy, więc i tak ja nie dostanę odszkodowania, tyle, że on, jako
    współwinny też nie wyremontuje samochodu z mojego ubezpieczenia. Mała
    pociecha. I szkoda mi czasu na załatwianie tej wątpliwej satysfakcji.
    Na tym kończę wątek, bo już stał się nie interesujący.
    WSm