    From: "WSm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Date: Mon, 27 Dec 2004 11:27:07 GMT

    wiadomości news:cqoigs$1hkt$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale nie jesteś w stanie 'dać głowy', że takie światło było wtedy -
    > możesz tylko twierdzić, że takie 'powinno być'.

    Oczywiście, że przypuszczam "z dużą dozą pewności"

    > [ciach]

    > Hmm? Rysunek zawierał autobus - z prawej tuż przed skrzyżowaniem, na
    > przedostatnim prawym pasie (ostatni prawy był do skrętu).

    To nie ja opisywałem przypadek autobusu - nałożyły się dwie opowieści.

    > Jeśli miałeś dobrą widoczność - dlaczego go nie zauważyłeś?

    Była noc, mału ruch na ulicach. Zauważyłem, że dojeżdża, zwalniając, do
    świateł, więc powinien był się zatrzymać, ale on "dał gaz" i chciał zdążyć
    przede mną. W końcu zaczął hamować, aby sie nie zabić - to chyba oczywisty
    odruch.
    [...]
    > Wiesz - jeśli faktycznie miał czerwone i wjechał na skrzyżowanie na
    > czerwonym (a nie 'bardzo zółtym' ;) ), to wtedy byłaby jego wina.
    > Problem: musisz to jakoś udowodnić.
    Naprawde na czerwonym - zapala się kilka sekund wcześniej dla tego kierunku.

    > Daj ogłoszenie. Poszukaj świadków. Sprawdź, czy w okolicy nie było
    > jakiejś kamery 'widzącej' skrzyżowanie - ze szczególnym uwzględnieniem
    > sygnalizacji świetlnej.

    Wszystko to zrobiłem.
    W końcu rzeczoznawca mi powiedział, że jedyne co uzyskam, to współwinę
    sprawcy, więc i tak ja nie dostanę odszkodowania, tyle, że on, jako
    współwinny też nie wyremontuje samochodu z mojego ubezpieczenia. Mała
    pociecha. I szkoda mi czasu na załatwianie tej wątpliwej satysfakcji.
    Na tym kończę wątek, bo już stał się nie interesujący.
    WSm