  • 1. Data: 2004-12-21 18:19:02
    Temat: Do Angli z paszportem ?
    Od: "pablo" <mariner(TO WYTNIJ)@o2.pl>

    Niedługo wybieram się do Angli liniami "Skyeurope" Na ich stronie www.
    dowiedziałem się że wymagany jest paszport. Czy to prawda ? Czy nowy dowód
    osobisty nie wystarczy ? Przecierz po wejściu Polski do UE takie wymagania
    znikneły. Może już ktoś z grupowiczów był w podobnej sytuacji. Bardzo proszę
    o pomoc, i z góry bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2004-12-21 20:12:45
    Temat: Re: Do Angli z paszportem ?
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "pablo" <mariner(TO WYTNIJ)@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobisty nie wystarczy ? Przecierz po wejściu Polski do UE takie wymagania
    > znikneły. Może już ktoś z grupowiczów był w podobnej sytuacji. Bardzo

    Formalnie do przekraczania granic wewnętrznych UE obywatelowi UE paszport
    nie jest wymagany. Granice można przekraczać na podstawie ważnego dokumentu
    potwierdzającego obywatelstwo UE i tożsamość. Dowód osobisty spełnia te
    warunki.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-12-21 21:19:39
    Od: "ShinningOnes" <r...@u...prv.pl>

    > Użytkownik "pablo" <mariner(TO WYTNIJ)@o2.pl> napisał w wiadomości
    > proszę o pomoc, i z góry bardzo dziękuję.

    To chyba kwestia nazewnictwa.
    Pamietam jak kiedys rozmawialismy z moja znajoma z Anglii planujac moj
    przyjazd tam i zakwaterowanie w hotelu i z rozmowy wynikalo ze jest
    potrzebny paszport, jednak po dluzszej rozmowie okazalo sie ze oni poprostu
    nie znaja czegos takiego jak dowod osobisty!
    Prawdopodobnie wiec ow passport to moze byc poprostu dowd tozsamosci.
    Ale najlepiej dowiedz sie w help desku SKY EUROPE.

    ShinningOne:)
    http://www.czaruj-z-nami.prv.pl
    http://www.newage.prv.pl/

  • 4. Data: 2004-12-22 10:46:56
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    pablo napisał(a):
> [...]
    > znikneły. Może już ktoś z grupowiczów był w podobnej sytuacji. Bardzo proszę

    Ten temat był tu niedawno dyskutowany - zgłosił się ktoś, kto jak
    twierdził, przekraczał granicę WB na dowód osobisty wielokrotnie.
    nn

  • 5. Data: 2004-12-22 10:53:17
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Nikodem Nijaki napisał(a):

    > Ten temat był tu niedawno dyskutowany - zgłosił się ktoś, kto jak
    > twierdził, przekraczał granicę WB na dowód osobisty wielokrotnie.
    > nn

    Żebyś nie musiał szukać cytuję:

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    Iwa napisał(a):

> [...]

    przeczytaj np. to: http://www.mswia.gov.pl/media_wywiady_pr1_100804.htm
    nn

    I gdzie tu jest napisane ,że obywatel UE musi mieć paszport przy wjeździe do
    Wlk Brytanii??
    A wjeżdżając do Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii też paszport niby?? Też są
    poza Schengen.
    Kontrola paszportowa ma potwerdzić tożsamość obywatela UE na podstawie
    legalnego dokumentu
    tożsamości.I tyle.

    Pozdr
    P.S Byłem w Londynie 3 razy od 1.05. Dowód jest skuteczny na 100%.

  • 6. Data: 2004-12-29 08:56:26
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    Moge potwierdzic, ze do UK mozna podrozowac bez paszportu, pokazujac jedynie
    dowod tozsamosci(moze byc nawet stary i nieco zniszczony(-;)