  • 11. Data: 2004-02-10 13:39:03
    Temat: Re: Pomoc dla bezdomnego
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SQLwysyn wrote:

    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Przedstawiasz. Idz pajacyku do piaskownicy.
    [...]

    > Tzn. ze jak głowny najemca nie podpisze druku zameldowania to się
    > zes..sz a nie zameldujesz. A w takiej sytuacji jest wlasnie Kwiat.
    > Nie udzielaj sie wiecej 'ekspercie' od siedmiu bolesci.

    Przeciez Dobry Czlowieku Godfryd tylko pisal,
    ze ten "glowny najemca" ma OBOWIAZEK to podpisac...
    Bo niedopelnienie tego obowiazku jest WYKROCZENIEM
    (choc rzadko wyjatkowo karanym)
    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-02-10 14:52:05
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez Dobry Czlowieku Godfryd tylko pisal,
    > ze ten "glowny najemca" ma OBOWIAZEK to podpisac...

    Nie ma bynajmniej takiego obowiazku. Ma natomiast prawo wystawic jego rzeczy
    za drzwi i powiedziec 'pa, pa'. Przeciez Kwiat wymeldowal sie na wlasne
    żądanie - to jego podpis widnieje na wniosku o wymeldowanie z pobytu
    stalego. Do nikąd.
    Na własne życzenie został bezdomnym.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 13. Data: 2004-02-11 09:47:59
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SQLwysyn wrote:

    [...]

> [...]
    > rzeczy za drzwi i powiedziec 'pa, pa'. Przeciez Kwiat wymeldowal sie na
    > wlasne żądanie - to jego podpis widnieje na wniosku o wymeldowanie z

    Tu nie o to chodzi..
    Jesli "wystawi rzeczy" to ok..
    ale jesli MIESZKA to ma obowiazek sie zamoeldowac..
    choc z egzekwowaniem tego bywa roznie..

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-02-12 10:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, SQLwysyn wrote:

> [...]
    >+
    >+ Przedstawiasz. Idz pajacyku do piaskownicy.

    Patrz niżej. Pytanie było DO CIEBIE.

    >+ Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 2 miesiące
    >+ Podstawa prawna
    >+ Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o
    >+ ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. Nr 87 z 2001 r.
    >+ poz. 960 z późn. zm.) i wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27.05.2002 r.

    Szczególnie ten ostatni :>
    Czytałeś ty ten wyrok czy to dla ciebie za trudne ?

    "Organ meldunkowy nie rejestruje zaś uprawnień do lokalu, lecz gromadzi
    informacje w zakresie danych o miejscu pobytu osób. Jego zadaniem nie
    powinna być więc forma kontroli legalności zamieszkania i pobytu lecz
    faktyczne rejestrowanie danych."

    Jakbyś potrzebował objaśnień to tu:
    http://www.sokolka.pl/bip/bip_sprawy/bip_meldunki_za
    meldowanie_decyzja_administracyjna.htm
    tu:
    http://www.erzeszow.pl/1403/1403/art14.html
    tu:
    http://www.malanow.pl/eu/meldunki/zamadm.htm
    ...i w setce innych miejsc jest opis jak sobie urzędy usiłują
    radzić z UCHYLENIEM przez wyrok TK obowiązku "potwierdzania" :]

    BTW: thx za podanie daty, nie musiałem szukać ;) !

    [...]
    >+ Sposób załatwienia sprawy
    >+ a.. ww. druk powinien zawierać potwierdzenie faktu
    >+ zamieszkiwania przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu (dokument do
    >+ wglądu).

    ...uchylone wyrokiem TK. Przecież TO było kanwą wystąpienia Rzecznika
    Praw do Trybunału. Doprawdy, z wyroku musiałeś tylko tytuł przeczytać.

    >+ Tzn. ze jak głowny najemca nie podpisze druku zameldowania to się
    >+ zes..sz a nie zameldujesz.

    Bo ty tak chcesz :>

    >+ A w takiej sytuacji jest wlasnie Kwiat.

    Wiem. Na początek popełnił wykroczenie wymeldowując się.

    >+ Nie udzielaj sie wiecej 'ekspercie' od siedmiu bolesci.

    Popatrz w lustro. Kilka razy.

    Policz ile razy w ostatnich tygodniach napisałeś bzdury, wyrażając
    się jakbyś wszystkie rozumy zeżarł - a i arogancko miejcami też.

    Z jednej strony - splokonował bym cię.
    Z drugiej... a co sobie żałować ;> Zresztą... jak cię wszyscy poplonkują
    to jakiś rzadki gość może uwierzyć w to co piszesz.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-02-12 10:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, SQLwysyn wrote:
    [... do bosza...]
    >+ Ma natomiast prawo wystawic jego rzeczy
    >+ za drzwi i powiedziec 'pa, pa'.

    Ależ MA (przynajmniej tak wynikało z innych dyskusji na
    grupie pt. "czy rodzić musi zapewnić dorosłym dzieciom
    mieszkanie").
    Tylko *to prawo* nie ma NIC wspólnego *z zameldowaniem*.
    Jesteś naprawdę odporny na informację.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-02-15 19:58:45
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
> [...]
    > zes..sz a nie zameldujesz. A w takiej sytuacji jest wlasnie Kwiat.
    > Nie udzielaj sie wiecej 'ekspercie' od siedmiu bolesci.

    A może byś wskazał odpowiednie przepisy, a nie ich, możliwe ze błędną,
    interpretację przez urząd?

    KG

  • 17. Data: 2004-02-15 20:06:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...uchylone wyrokiem TK. Przecież TO było kanwą wystąpienia Rzecznika
    > Praw do Trybunału. Doprawdy, z wyroku musiałeś tylko tytuł przeczytać.

    Wyrok Trybunału uchylił obowiązek przedstawiania potwierdzenia
    uprawnienia do przebywania. Teraz urzędu wymagają aby fakt
    zamieszkiwania był potwierdzony przez osobę posiadającą tytuł prawny
    wraz z przedstawieniem dowodu, że taki ma. W ustawie o takim wymogu ani
    słowa, ale druk przewidziany przez rozporządzenie wymaga podpisania
    przez taką osobę.
    Pozornie to nie to samo, ale rezultat ten sam..

    KG

  • 18. Data: 2004-02-27 19:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004, kam wrote:

> [...]
    >+ zamieszkiwania był potwierdzony przez osobę posiadającą tytuł prawny
    >+ wraz z przedstawieniem dowodu, że taki ma.

    Nie mogą. Stawiają jako jeden w warunków - do wyboru :)

    >+ W ustawie o takim wymogu ani
    >+ słowa, ale druk przewidziany przez rozporządzenie wymaga podpisania
    >+ przez taką osobę.
    >+ Pozornie to nie to samo, ale rezultat ten sam..

    Nieprawda. Zdaje się że już zapodawałem (proste do znalezienia:
    google zapodaje dziesiątki linków do stron urzędów miast i gmin)
    jak urzędnicy zjedli tę żabę: jeśli zgłaszający zameldowanie
    nie przyniesie "zgody dzierżyciela" to powinien złożyć wyjaśnienie.
    Jakie mogą być skutki to osobna sprawa, ale samym "wyjaśnianiem"
    zajmuje już się *urząd* - nie próbując odmówić w oparciu o "brak
    zgody" :)
    Oczywiście jak wykażą w postępowaniu że *faktycznie nie przebywa*
    no to podstawa jest... A to czy dzierżyciel potencjalnego mieszkańca
    wykopie ("faktycznie" :>) to też jest poza konkursem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-02-29 08:08:06
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie mogą. Stawiają jako jeden w warunków - do wyboru :)

    Tak?

> [...]
    > Jakie mogą być skutki to osobna sprawa, ale samym "wyjaśnianiem"
    > zajmuje już się *urząd* - nie próbując odmówić w oparciu o "brak

    Chcesz sprawdzić (W-wa Ursynów)? Pewnie wyjaśni, wyda decyzję, ale ile
    to potrwa... Nie mówiąc o tym, że przy okazji najpierw odmówią przyjęcia
    dokumentów. I jeszcze każą zapłacić ;)

    KG

  • 20. Data: 2004-03-04 12:47:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004, kam wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Nie mogą. Stawiają jako jeden w warunków - do wyboru :)

    Tak. Zadałem googlowi pytanie o ów akt prawny i było kilkadziesiąt
    "objaśnień" ze stron UM/UG właśnie z takim opisem postępowania.
    Albo przynosi się w zębach zgodę właściciela albo "wyjaśnienie"
    dlaczego się jej nie przynosi. I to muszą przyjąć :)

    [...]
    >+ Chcesz sprawdzić (W-wa Ursynów)? Pewnie wyjaśni, wyda decyzję, ale ile
    >+ to potrwa...

    Ale to inna sprawa: skuteczność przestrzegania prawa i praworządność
    u nas w kraju :(
    A ile potrwa ? Coż, zapodawałem już ile czekałem na wymeldowanie
    osoby "z urzędu". Pewnie nie dłużej :]

    pozdrowienia, Gotfryd