  • 1. Data: 2006-01-16 16:22:19
    Temat: Pominiecie dowodów z zeznań swiadka
    Od: "ag_" <a...@p...onet.pl>

    Witajcie - jestem tu pierwszy raz.. więc witam serdecznie..

    Mam problem:
    Sprawa rozwodowa jestem powodem - slimaczy sie ponad rok. Pozwana złośliwie
    przeciaga sprawę. Ostatnio powołała świadków mamę i tatę w wieku 81 i 76
    lat. Mają dowodzić że nie ma rozkładu małżeństwa albo jeśli ten rozkład
    jest - wine powoda. Świadkowie wypowiedzieli sie w tej sprawie ponad rok
    temu na piśmie (list podpisany przez oboje - dowód w aktach sprawy). Ponadto
    są stronniczy i chyba mógłbym udowodnić że działają w zmowie z pozwaną.
    Świadkowie są schorowani - mogą udowodnić przynajmniej 20 chorób i przebywać
    w szpitalu ile tylko chcą. Na ostatniej rozprawie oczywiście przyniosła
    zwolnienie od lekarza dla świadków. Sędzina wezwała świadków ponownie i
    odroczyła rozprawę. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że znowu nie
    przyjdą.
    Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów: Czy w tej sytuacji są podstawy do
    pominięcia dowodu z zeznań świadków na następnej rozprawie - gdyby znowu nie
    przyszli i przedstawili zwolnienie. Czy istnieje jakiś przepis bądź casus
    który te sprawy reguluje.. w ogóle co radzicie
    pozdrawiam
    ag_

  • 2. Data: 2006-01-16 20:03:52
    Temat: Re: Pominiecie dowodów z zeznań swiadka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ag_ napisał(a):

> [...]
    > przyszli i przedstawili zwolnienie. Czy istnieje jakiś przepis bądź casus
    > który te sprawy reguluje.. w ogóle co radzicie

    Złożyć wniosek o przesłuchanie ich w miejscu zamieszkania - 235 kpc (co
    wydaje mi sie sensowniejsze) lub złożyć wniosek o zastosowanie przez sąd
    art. 242 kpc (ale to sądy bardzo, bardzo rzadko stosują).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-17 12:51:18
    Od: "ag_" <a...@p...onet.pl>

    > Złożyć wniosek o przesłuchanie ich w miejscu zamieszkania - 235 kpc (co
    > wydaje mi sie sensowniejsze)
    to tez rozważałem...
    > lub złożyć wniosek o zastosowanie przez sąd art. 242 kpc (ale to sądy
    > bardzo, bardzo rzadko stosują).

    dzieki tego nie wiedziałem ... moze sie uda...

    pozdrawiam serdecznie

    ag_