  • 1. Data: 2006-01-16 15:12:32
    Temat: Gdzie rozprawa?
    Od: "Rob" <s...@o...pl>

    Czesc,

    zostalem pozwany do sadu. Teoretycznie jestem bankowi winny 700 zl ale czuje
    sie oszukany i zamierzam sie bronic. I tu mam pytanie - umowa kredytu byla
    podpisana w Gorzowie Wlk - tam, gdzie na stale mieszkam, ale siedziba banku
    jest w Warszawie i wlasnie tam bank wniosl pozew. Czy rozprawa nie powinna
    odbyc sie w Gorzowie, czyli tam gdzie faktycznie zostala zawarta umowa?
    Co prawda na wszystkich pismach z sadu jest pieczatka z Warszawa, rowniez na
    umowie strona umowy jest Warszawa. Ale tak jak pisalem - umowa byla
    podpisana w Gorzowie. No i przy moim podpisie jest podpis pracownika filli
    banku wraz z pieczatka na ktorej w adresie jest wlasnie Gorzow.

    Pozdrowienia
    DK

  • 2. Data: 2006-01-16 16:50:47
    Temat: Re: Gdzie rozprawa?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rob napisał(a):

    [ciach ...]

    A w umowie z bankiem nie było przypadkiem klauzuli że spory wynikające z
    umowy są rozpoznawane przez sąd właściwy dla siedziby banku?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-16 19:54:46
    Od: "Rob" <s...@o...pl>

    > A w umowie z bankiem nie było przypadkiem klauzuli że spory wynikające z
    > umowy są rozpoznawane przez sąd właściwy dla siedziby banku?

    Jeden z paragrafow tej umowy:
    "W razie powstania sporow na tle wykonania niniejszej umowy strony ustalaja
    wlasciwym do ich rozstrzygniecia Sad wlasciwy dla siedziby Banku"

    Czyli rozumiem, ze kodeksie cywilnym czy jakims inny postepowania cywilnego
    albo w prawie bankowy ta kwestia nie jest jednoznacznie rozstrzygnieta i o tym
    decyduje to, co jest zapisane w umowie?
    Jesli tak no to trudno, pojade do tej Warszawy.
    Dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    DK

  • 4. Data: 2006-01-16 19:56:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rob napisał(a):

    > Czyli rozumiem, ze kodeksie cywilnym czy jakims inny postepowania cywilnego
    > albo w prawie bankowy ta kwestia nie jest jednoznacznie rozstrzygnieta i o tym
    > decyduje to, co jest zapisane w umowie?

    Zasadniczo jeśli nie wynika to z umowy to stosuje sie kpc. Umowa ma w
    twoim wypadku pierwszeństwo.

  • 5. Data: 2006-01-17 10:45:46
    Od: "Rob" <s...@o...pl>

  • 6. Data: 2006-01-18 12:08:49
    Od: "Rob" <s...@o...pl>

    Pojawila sie jeszcze jedna watpliwosc - na dzis jestem umowiony z jakims
    mecenasem, z ktorym napiszemy ten sprzeciw. Ile taka porada powinna kosztowac?
    Tzn no wlasnie porada + napisanie sprzeciwu?
    Nie wiem czego mam sie spodziewac i ile pieniedzy wziasc a kompletnie nie mam
    pojecia czy sa to kwoty rzedu kilkudziecieciu zlotych czy kilkuset.
    Miasto - Wroclaw - jesli ma to jakies znaczenie.
    Pozdrawiam
    DK