    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polska SPRAWIEDLIWOSC
    Date: Tue, 11 Aug 2009 11:02:17 +0000 (UTC)

    Schweinchen napisal:
    > w zwiazku z tym mam pytanie. Ten "morderca" bedzie skarzyl o odszkodowanie.
    > Kogo? Kto placi za taki malutki "blad"? Panstwo, konkretny sad? Lekarz,
    > ktory ewidentnie daje dupy, moze byc pozbawiony prawa wykonywania zawodu. Co
    > z sedzia, sedziami, ktorzy wydawali wyroki w tej sprawie? Czy oskarzony moze
    > ich rowniez podac cywilnie do sadu? Czy poniosa jakies konsekwencje?
    > Przeciez zniszczyli zycie calej rodzinie.

    Hm, niezawisli sa kompletnie, takze od jakiejkolwiek odpowiedzialnosci.
    To jest patologia, ktora srodowisko prawnicze od lat skrupulatnie broni,
    jak Jaruzelski socjalizmu. Podobnie skrupulatnie bronia innej patologii
    prawnej dotyczacej spadkow: spadkodawca nie moze wyspecyfikowac rzeczowo,
    co komu chce zostawic. Ma byc wylacznie procentami majatkowymi. Rzeczowo nie.
    Dlaczego? Bo nie. Byloby zbyt prosto, nie daloby sie latami ciagnac spraw
    o wycene skladnikow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek