  • Data: 2004-05-14 20:59:28
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agent(ka) zasiu nadał(a) zaszyfrowaną depeszę:

    > Możesz przybliżyć mi metodykę tych obliczeń?

    juz nie pamietam wzoru, ale chodzi o to, ze przeciez liczysz procent od
    nowej, powiekszonej sumy

    > Bez przesady;) Przy zakładaniu polisy suma ubezpieczenia pozwalała na kupno
    > samochodu (to były spore pieniądze biorąc pod uwagę, że średnia płaca w
    > 1986 roku to 25000). A czy te 1,5 tys to tak dużo za kilka lat odkładania?
    > IMHO nie.
    > PZU jako firma typowo finansowa ma większe możliwości obrony przed takimi
    > zjawiskami, jak hiperinflacja (i pewnie je wykorzystałą). Dlaczego to ja mam
    > ponosić koszty hiperinflacji?

    ja wiem ile to wtedy bylo warte, ale PZU to byla wtedy calkowicie
    panstwowa firma, nic sama nie decydowala, wiec jak sobie wyobrazasz ta
    obrone? w tamtym czasie banknoty o nowych wyzszych nominalach pojawialy
    sie srednio 1 na rok (5000, 10000, 20000, itd) - no i dodrukowywano nowe i
    podwyzszano place - taka byla "recepta" panstwa na ta sytuacje, wiec czego
    Ty wymagasz od firmy? ale do sadu isc mozesz, masz prawo.
    pzdr

    --
    | | |_ |