  • 81. Data: 2004-06-21 11:09:16
    Temat: Re: Policjant a kontrolerzy w ZKM Gdynia
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > No i zasadniczo postąpili zgodnie z przepisami, gdyż bilet powinien być
    > skasowany niezwłocznie po wejsciu do pojazdu i nie dalej niz przed dojazdem
    > do kolejnego przystanku.

    Hej,
    w zasadzie miałem Ci nie odpisywać, gdyż wszędzie trąbisz jaką nieuczciwością
    jest jeżdżenie na gapę, a z drugiej strony NIE MA DLA CIEBIE nikogo uczciwego
    w Polsce. Poza tobą samym oczywiście.
    Moja żona skasowała bilet niezwłocznie po tym jak go kupiła. Kupiła go tak
    szybko jak mogła. Nie wiem czy "zasadniczo zgodnie z przepisami" to to samo
    co "zgodnie z przepisami", ale pokaż mi przepis, który pozwala im na to co
    zrobili. Kilka postów wyżej lub niżej jest szereg wywodów, że nie mogli nie
    pozwolić mojej żonie wysiąść tam gdzie chciała.

    > No to dlaczego odmówiła? Trzeba było okazać dokument a potem się odwołać.
    > Widzisz - z jednej strony unika sytuacji niezręcznych, z drugiej zaś sama
    > spowodowała, że sytuacja stała się niezręczna o wiele bardziej, z powodu
    > konieczności wezwania policji.

    Ludzie w stresie zachowują się różnie. Żona nie mając sobie nic do zarzucenia
    sądziła, że Policja jej pomoże. Takie to trudne do wyobrażenia?

    > Policja nie ma prawa odmawiać obywatelom udzielenia pomocy, ale możesz mi
    > wyjaśnić w jakiej sprawie chciała ona pomocy policji? Popełniono jakieś
    > przestępstwo, wykroczenie? Może kontrolerzy byli nietrzeźwi? Niebardzo po
    > prostu rozumiem co niby policjanci mieli zrobić...

    Prosiła go o pomoc w opuszczeniu pojazdu, w którym znajdowała się wbrew
    swojej woli pomimo posiadania ważnego biletu na przejazd.

    > wcześniej
    >
    > Ale dlaczego uważasz że ją olał? Przede wszystkim ma obowiązek ustalić jej
    > dane i przekazać je kontrolerom - bo po to został wezwany. A później jeśli
    > ona zgłasza jakieś przestępstwo czy wykroczenie to powinien bezwzględnie się
    > tym zająć. Zgłaszała? Miało w ogóle takie coś miejsce?

    Zgłaszała i ją olał. Nie poinformował o tym, że może wnieść skargę, gdzie i
    jak. Itd. Powiedział, że nie jest od tego, potwierdził jej dane przez radio i
    poszedł.

    > Nie było Cię na miejscu - jesteś pewien że nie zapytał? Bo z moich
    > doświadczen wiem, że zwykle jak jest jakas sytuacja konfliktowa z udziałem
    > policji i gapowicz, mówiąc kolokwialnie "się rzuca", to niezaleznie od
    > ustalenia jego danych starają się dotrzeć do tego co dokładnie było
    > przyczyną nałożenia opłaty dodatkowej.

    Jestem pewien, że to co napisałem jest zgodne z wydarzeniami. Naprawdę nie
    mieści Ci się w głowie, że są ludzie, którzy zachowują się fair? Zmien pracę
    zanim będzie za późno.

    > Dlaczego małżonka w trakcie zdarzenia nie poprosiła policjantów o numery?

    Z powodu stresu.

    > Dlaczego chcesz szykanować funkcjonariuszy policji?

    Bo zachowali się nieprofesjonalnie. Bo na drugi raz może zachowają się
    inaczej. Taki jestem pokręcony, że wierzę, że takie zachowania mają sens.

    > żona
    > jak
    >
    > Raz jeszcze pytam - w jakiej sprawie chciała pomocy? Kontrolerzy popełnili
    > jakieś wykroczenie?

    W moim przekonaniu co najmniej naruszyli godność osobistą mojej żony.
    Bezprawnie przetrzymywali ją w pojeździe i inne takie. Co najmniej
    przekroczyli swoje uprawnienia, ale to normalne w tym kraju jak da się komuś
    kawałek władzy.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 82. Data: 2004-06-21 11:31:19
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Szymon napisał:

    > w zasadzie miałem Ci nie odpisywać, gdyż wszędzie trąbisz jaką nieuczciwością
    > jest jeżdżenie na gapę, a z drugiej strony NIE MA DLA CIEBIE nikogo uczciwego
    > w Polsce. Poza tobą samym oczywiście.

    A jednak dałeś się niereformowalnemu kanarowi sprowokować ;)
    Trenuj trenuj ;)
    I żonę życia ucz ;) ...
    Życzę powodzenia.

    Krótka propozycja :

    Olać mandat ... Instytucyja ala Łolo Kapuśniak przyśle wezwanie ...
    również olać ... Pogrożą (być może) sądem ... Olać ... Mają rok na
    wkroczenie na drogę sądową ... Olać ... Nie wkroczą ... ROszczenie
    przedawni się ...

    Wkroczą ... Dostaniesz nakaz zapłaty ... Wnieść zarzuty do nakazu ...
    i sprawa trafia na wokandę ... Tam spokojnie wygrasz z pajacami ...
    Poniosą koszty nakazu, swojego zastępstwa procesowego i wszelkich
    innych kosztów ... Możesz również poinformować cymbałów ala Łolo
    Kapuśniak , że czekasz na nakazówkę, i z przyjemnością podniesiesz
    jakiekolwiek zarzuty wobec nakazu ... Będzie wesoło ... Gwarantuję
    wygraną ... Jeśli sąd jednak będzie idiotą porównywalnym do Łola
    Kapuśniaka , gwarantuję, że w 2 instancji sa już normalni ludzie ...
    trochę czasu i chodzenia ... Ale udowodnisz pajacom kto ma rację ...

    Stasio Podróżnik
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

  • 83. Data: 2004-06-21 11:38:30
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : > Miala bilet i to skasowany wiec wazny. !
    :
    : Zanim zaczniecie się kłócić, to niech Olo wyjaśni z jakiego powodu
    : skasowany przez tę panią bilet uważa za nieważny. Obowiązek niezwłocznego
    : jego skasowania jest po to, by kobieta nie twierdziła, że miała zamiar
    : skasować przy wyjściu, jak będzie kontrolowana - moim zdaniem. A nie to,
    : że ma stosować tzw. "wejście dynamiczne" i biegać po trupach pasażerów by
    : dobiec natychmiast do kasownika.
    :

    Mnie sie juz nie chce z nim gadac. To nie ma sensu.

    P.

  • 84. Data: 2004-06-21 12:29:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 cze o godzinie 15:54, na pl.soc.prawo, Olo Kwasniak napisał(a):

    > Idź do doktora....

    Ja _jeszcze_ mogę - ale dla cIEBIE jest już zdecydowanie za późno.

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 85. Data: 2004-06-21 13:59:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > Nie. Miala obowiazek wsiasc przednimi drzwiami i od razu poprosic kierowce o
    > bilet - najlepiej odliczona kwota a nie 50zlotówka.

    A z czego niby wyprowadzasz ten obowiązek?

    > Jesli weszla srodkowymi
    > drzwiami i zuzyla caly przystanek na zakup biletu to nie kwalifikuje sie pod
    > definicje 'bezzwlocznie'

    Jeśli nie zdążyła na przystanku, na którym wsiadała, to kupienie na
    następnym mieści się w pojęciu 'niezwłocznie'. W czasie jazdy kupić nie
    mogła.
    Pytanie jakim cudem nie zdążyła skasować...

    KG

  • 86. Data: 2004-06-21 14:00:15
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Zanim zaczniecie się kłócić,

    Nie zaczniemy sie kłócić bo tego menta dawno mam w KF'ie (czego on widać nie
    rozumie, ale czego tu wymagać)

> [...]
    > jego skasowania jest po to, by kobieta nie twierdziła, że miała zamiar
    > skasować przy wyjściu, jak będzie kontrolowana - moim zdaniem.

    Za dużo chyba filozofujesz. Obowiązek niezwłocznego kasowania jest po to by
    kasować niezwłocznie - nic więcej. Gdyby nie ten obowiąze każdy - przykładem
    naszej bohaterki - wchodziłby do pojazdu i czekał z biletem aż nadejdzie
    kontroler, a gdy nadejdzie, oznajmiał że własnie będzie kasował. Oczywiście
    gdy nie nadejdzie to bilet przyda się na kolejny przejazd...Dlatego właśnie
    bilet nie skasowany niezwłocznie po wejsciu do pojazdu (czyli np. skasowany
    po przejechaniu kilku przystanków na widok kontrolera) jest biletem
    nieważnym.

    > A nie to,
    > że ma stosować tzw. "wejście dynamiczne" i biegać po trupach pasażerów by
    > dobiec natychmiast do kasownika.

    Stanowczo przesadzadz - bez najmniejszych problemów można skasować bilet w
    ciągu 1-2 sek. od wejścia do pojazdu, jeszcze przed ruszeniem z przystanku i
    nie wymaga to na prawdę żadnych gwałtownych ruchów ani szczególnej
    sprawności.

    pdr
    Olo

  • 87. Data: 2004-06-21 14:01:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > A czy było wałkowane na grupie, że "zatrzymanie obywatelskie" odnosi się do
    > _przestępstwa_ a nie wykroczenia? O ile mi wiadomo, to jazda bez biletu
    > przestępstwem nie jest. W takim razie zatrzymanie obywatelskie jest tutaj
    > bezprawne.

    Było, przepis ten stosuje się odpowiednio do wykroczeń.
    Sięgnij do kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

    KG

  • 88. Data: 2004-06-21 14:02:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Niezwłocznie, to bez zbędnej zwłoki - jak to sąd swego zcasu wyłożył.
    > Skoro kierujący nie może w zcasie jazdy rozmawiać z nikim, to nie bardzo
    > sobie wyobrażam tę sprzedaż.

    Dlatego tez winien ten bilet sprzedać, jak to słusznie ująłeś bez zbędnej
    zwłoki, jeszcze przed ruszeniem z przystanku na którym dana osoba wsiadła.

    > Ja tutaj akurat widzę problem z kontrolerami.

    Mozesz rozwinąc?

    pdr
    Olo

  • 89. Data: 2004-06-21 14:06:16
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W sumie nie mieli
    > prawa jej wozić nigdzie. Powinni z nią wysiąść na tym przystanku, gdzie
    > chciała i tam czekać na przybycie policji. Ale to moje zdanie.

    Nie powinni, a wręcz nie mogli, bo poza pojazdem już nie są kontrolerami, a
    tym samym wygasają ich uprawnienia.

    > Tak więc w opisanym wypadku prawa takiego nie mieli,
    > bowiem pasażerka bilet miała. I w tym zakresie Olkowi nie mogę przyznać
    > racji, że skasowanie tego biletu nieco później, niż natychmiast jest
    > równoznaczne z brakiem. To tak, jakby policjanci zatrzymali kierującego i
    > ukarali mandatem za nadmierną prędkość. Ukarali, choć radar wskazuje, ze
    > jechał z dozwoloną. A oni tłumaczyli, że gość hamował na ich widok. Ja
    > wiem, że prawo przewozowe to nie karne, ale pewne standardy trzeba
    > zachować i nie ma co na siłę komuś udowadniać, ze jest żółwiem.

    No i dlatego właśnie w oficjalnej dokumentacji będzie tak:
    kod na bilecie XXXXXX1545, godzina na protokole 15:43, przyczyna - bilet
    skasowany w trakcie wystawiania wezwania.
    Bo jak inaczej wyobrażasz sobie karanie tych wszystkich, którzy celowo nie
    kasują biletów czekając na kontrolę?

    pdr
    Olo

  • 90. Data: 2004-06-21 14:08:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Posiadanie nieważnego biletu, to tak, jakby go w ogóle nie miała.

    Jest różnica między posiadaniem nieważnego biletu a nie posiadaniem biletu.
    Bilet nieważny to np. jednorazowy nieskasowany, imienny niewypełniony itp.
    Bilet ma - a jednak nie ma...

    pdr
    Olo