  • 1. Data: 2004-06-18 13:36:00
    Temat: matura - dokument? - poprosze o opinie...
    Od: abba <a...@o...pl>

    Witam!

    Mam taka sprawe:

    2 lata temu przerwalem nauke w wyzszej prywatnej szkole. skonczylem
    tam 5 semestrow, ale 6 juz nie robilem (doszedlem do wniosku, ze nie
    chce miec dokumentu ukonczenia studiow ze szkoly w ktorej sie tylko
    placi....)
    aktualnie chce pojsc na dzienne studia informatyczne na uniwersytecie,
    ale gdy poszedlem do mojej bylej szkoly po odbior mojej matury okazalo
    sie, ze mi jej nie wydadza, dopoki nie ureguluje kasy za 6 semestr.
    nie mam zamiaru tego robic! (po pierwsze nie stac mnie w tej chwili,
    po drugie w imie zasad....)
    niestety maturalka potrzebna mi jest do procesu rekrutacji w nowej
    szkole. zlozylem oficjalne pismo z prosba o wydanie mi mojego
    dokumentu zaliczenia egzaminu dojrzalosci.
    wiem na 100%, ze mi go nie oddadza... :(
    czy jezeli przez to nie bede mogl sie dostac na studia mam prawo
    (chodzi bardziej o realna szanse wygrania takiej sprawy) skarzyc sie z
    ta (notabene b. bogata) szkola?

    kilka przemyslen:
    1. wiem, ze firmy moga zatrzymac mienie w celu zabezpieczenia
    zaleglosci finansowych...
    2. swiadectwo maturalne jest jednak jedynym dokumentem stwierdzajacym
    zaliczenie matury i nie stanowi dla zadnej firmy zabezpieczenia
    wartosci (wartosc = 0)
    3. mozna w taki sposob zatrzymywac dokumenty?
    4. czy szkola ta poprzez swoje zachowanie lamie art.70 konstytucji RP
    (nieograniczanie i wolne prawo do nauki wszystkich obywateli)

    oswiadczenia o nie wydaniu swiadectwa maturalnego nie chcieli mi podpisac, ale
    zlozylem do dziekanatu oficjallne pismo (wzialem potwierdzeniena kopii itd...)
    poprosze o jakas porade

    dziekuje

    Karol

  • 2. Data: 2004-06-18 17:32:41
    Temat: Re: matura - dokument? - poprosze o opinie...
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    > poprosze o jakas porade
    ja poszedlem do swojej szkoly w której zdawalem mature, gdzie za pare
    groszy wydali mi duplikat. Niestety juz bez zdjecia ::(

  • 3. Data: 2004-06-18 21:31:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "abba" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

    Szkola nie ma prawa przetrzymywac Twojego dokumentu jako zastawu
    uregulowania zobowiazan finansowych. Skoro nie jestes ich uczniem, to maja
    obowiazek zwrócic Ci dokumenty nie stanowiace ich wlasnosci. Na upartego
    po otrzymaniu odpowiedzi mozesz zlozyc zawiadomienie o przestepstwie. Ale
    to i tak nie spowoduje, ze w kilka dni odzyskasz dokument ów. Tak wiec
    propozycja kolegi jest jak zyciowa. Duplikat bedziesz mial, a ze szkola
    bedziesz sie mógl pieniaczyc dalej.

    Otwarta dla nich pozostaje kwestia dochodzenia roszczen cywilnych w drodze
    procesu cywilnego i nie podejmuje sie bez znajomosci umowy i regulaminu
    studiów oceny, kto ma w tym sporze racje.