    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant a kontrolerzy w ZKM Gdynia
    Date: Mon, 21 Jun 2004 16:00:15 +0200

    > Zanim zaczniecie się kłócić,

    Nie zaczniemy sie kłócić bo tego menta dawno mam w KF'ie (czego on widać nie
    rozumie, ale czego tu wymagać)

    > to niech Olo wyjaśni z jakiego powodu
    > skasowany przez tę panią bilet uważa za nieważny. Obowiązek niezwłocznego
    > jego skasowania jest po to, by kobieta nie twierdziła, że miała zamiar
    > skasować przy wyjściu, jak będzie kontrolowana - moim zdaniem.

    Za dużo chyba filozofujesz. Obowiązek niezwłocznego kasowania jest po to by
    kasować niezwłocznie - nic więcej. Gdyby nie ten obowiąze każdy - przykładem
    naszej bohaterki - wchodziłby do pojazdu i czekał z biletem aż nadejdzie
    kontroler, a gdy nadejdzie, oznajmiał że własnie będzie kasował. Oczywiście
    gdy nie nadejdzie to bilet przyda się na kolejny przejazd...Dlatego właśnie
    bilet nie skasowany niezwłocznie po wejsciu do pojazdu (czyli np. skasowany
    po przejechaniu kilku przystanków na widok kontrolera) jest biletem
    nieważnym.

    > A nie to,
    > że ma stosować tzw. "wejście dynamiczne" i biegać po trupach pasażerów by
    > dobiec natychmiast do kasownika.

    Stanowczo przesadzadz - bez najmniejszych problemów można skasować bilet w
    ciągu 1-2 sek. od wejścia do pojazdu, jeszcze przed ruszeniem z przystanku i
    nie wymaga to na prawdę żadnych gwałtownych ruchów ani szczególnej
    sprawności.

    pdr
    Olo