    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant a kontrolerzy w ZKM Gdynia
    Date: Mon, 21 Jun 2004 16:06:16 +0200

    > W sumie nie mieli
    > prawa jej wozić nigdzie. Powinni z nią wysiąść na tym przystanku, gdzie
    > chciała i tam czekać na przybycie policji. Ale to moje zdanie.

    Nie powinni, a wręcz nie mogli, bo poza pojazdem już nie są kontrolerami, a
    tym samym wygasają ich uprawnienia.

    > Tak więc w opisanym wypadku prawa takiego nie mieli,
    > bowiem pasażerka bilet miała. I w tym zakresie Olkowi nie mogę przyznać
    > racji, że skasowanie tego biletu nieco później, niż natychmiast jest
    > równoznaczne z brakiem. To tak, jakby policjanci zatrzymali kierującego i
    > ukarali mandatem za nadmierną prędkość. Ukarali, choć radar wskazuje, ze
    > jechał z dozwoloną. A oni tłumaczyli, że gość hamował na ich widok. Ja
    > wiem, że prawo przewozowe to nie karne, ale pewne standardy trzeba
    > zachować i nie ma co na siłę komuś udowadniać, ze jest żółwiem.

    No i dlatego właśnie w oficjalnej dokumentacji będzie tak:
    kod na bilecie XXXXXX1545, godzina na protokole 15:43, przyczyna - bilet
    skasowany w trakcie wystawiania wezwania.
    Bo jak inaczej wyobrażasz sobie karanie tych wszystkich, którzy celowo nie
    kasują biletów czekając na kontrolę?

    pdr
    Olo