  • 281. Data: 2005-01-09 10:12:17
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2005 06:39:20 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisa? w
    > wiadomo?ci news:opsj964tbmmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    >
    > Sam Falkenstein id? pod pomnik zamordowanych przez policj? górników przed
    > kopalni? Wujek w Katowicach. Trudno go nie zauwa?y?, bo ma jakie? 25 m
    > wysoko?ci. Znajdziesz. Zorganizuj tam wiec, zapro? rodziny poleg?ych,
    > znajomych, przyjació? i powiedz im, ?e za komuny by?o im lepiej.

    Owszem, rodziny i znajomi zamordowanych uczestników nielegalnego strajku w
    kopalni będą uważali że za komuny było żle. Ale ilu ich razem jest? 100?
    200? Oni mogą uwazać, że za komuny było źle.
    Ale ilu jest ludzi, którzy za komuny mieli stałą pracę, pieniądze,
    mieszkanie, wczasy, a dzisiaj są bezrobotni bez prawa do zasiłku? Ledwo
    wiążą koniec z końcem? Setki tysięcy, o ile nie miliony. Ich zapytaj czy
    za komuny było im lepiej.
    Nie zasłaniaj się doktorku ofiarami systmu, bo na mnie to nie działa.

    > A co to za górnicy w biedaszybach? Ci co zbieraj? na tani? wódk??
    > W PGRach wiadomo jak by?o. Wi?kszo?? nie przynosi?a zysków tylko straty.
    > Sprz?t by? pa?stwowy, ziemia te?.

    Górnicy w biedaszybach to w wieksziości bezrobotni górnicy zwolnieni z
    kpalń, którzy w ten sposób chcą zarabiać na utrzymanie rodzin. A co do
    kondycji finansowej PGRów to nie o tym rozmawiamy. Rozmawiamy o tym czy
    ich pracownikom było za komuny lepiej czy gorzej.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 282. Data: 2005-01-09 10:22:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    [...]

    > Ale ilu jest ludzi, którzy za komuny mieli stałą pracę, pieniądze,
    > mieszkanie, wczasy, a dzisiaj są bezrobotni bez prawa do zasiłku?

    Blad logiczny. Nie mieli pieniedzy. W PRL obowiazywaly wewnetrzne bilety
    za ktore nie mozna bylo kupic zbyt wielu towarow. Tylko przez kilka lat, za
    wczesnego Gierka byli inaczej (ale na kredyt, splacany do dzis) Realne
    pieniadze to byly wtedy dolary...

    Co do mieszkan... To nie prawda, ze wszyscy mieli. Sredni czas
    oczekiwania na mieszkanie to bylo 25 lat, na telefon 15. W efekcie czego
    coraz wiecej mieszkan zajetych bylo przez rodziny wielopokoleniowe a
    administarcja wymyslala kolejne przepisy o tym ile m2 wystarcza na osobe.

    Koniec koncow skonczylo sie tak, ze nawet za te bilety mozna bylo kupic
    wylacznie ocet a osoby pracujace przez cale zawodowe zycie w PRL zmuszone
    sa klepac teraz biede - bo nie mialy szans zabezpieczyc sobie emeryture.

    Wiele osob mowi, ze za PRL-u bylo im lepiej - i faktycznie, bylo bo byli
    mlodsi i zdrowsi... To wystarczy, zeby okreslic ten stanem jako lepszy.
    Jednak nie mieszajmy do tego ideologii.

    j.

  • 283. Data: 2005-01-09 10:40:01
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2005 22:40:38 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisa? w
    > wiadomo?ci news:opsj99sil9mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    >
    > bzdura.

    Jesteś pewien? Komisja sprawdza kto kazał zatzymac prezesa co
    uniemożliwiło podpisaniekontraktu z J&S Inaczej mówiąc komisja sprawdza
    kto nie pozwolił sprzedać orlenu ruskim.

    > Z kim i czym i kiedy? ty wiesz a ja nie wiem. Jaki st?d wniosek?

    Czyli nie walczyłeś z komuną. W porządku. Znaczy byłeś biernym
    uczestnikiem zdarzeń, nie działałeś w opozycji i nie miałeś nic przeciwko
    systemowi. Też dobrze, wielu tak robiło i wyszło na ludzi.

    > Czemu nie powiesz: nast?pstwem z?odziejstwa i prywaty komuny?, tylko
    > mydlisz ludziom oczy.

    Jakiej komuny? Hiperinflacja miała miejsce w czasie rządów Solidarności, i
    była jednym z następstw tzw. Planu Balcerowicza, to jest urynkowienia
    gospodarki.

    > A ty nie masz? Te? masz to wyjed? i zabierz komun? ze sob?.

    Mam. Ale nie wyjadę, bo mi się w tym kraju podoba. Tobie się nie podoba,
    rozpisujesz się jak to pięknie jest w USA, jak to pieknie było w Japonii -
    to wyjedź skoro ci wolno.

    > Nie tylko. Dostawali je poza kolejno?ci? po linii partyjnej cz?onkwie
    > PZPR, DOROwcy, górnicy, policjanci i hunciarze. Wielu, którzy
    > przyjechali do pracy na Hut? Katowice prawie od razu dostali nowe
    > mieszkania.

    Poza kolejnością może, ale nie powiesz przecież, że wszyscy którzy dostali
    mieszkania zaliczali się do jednej z wyżej wymienionych grup. A zatem za
    komuny także zwykli ludzie dostawali mieszkania. W odróżnieniu od dnia
    dzisiejszego, gdy mieszkania nikt nie dostaje.

    > Jak to z?otówki, kiedy dolar spada?

    Czy ty sobie kpisz dzieciaku? Mówimy o hiperinflacji początku lat '90. Nie
    mów że nie pamiętasz. Masz jakieś dziwne problemy z kojarzeniem o jakiej
    epoce i okresie historycznym rozmawiamy.

    > idiota

    Miło mi. Podejrzewałem, ale nie byłem pewien. Ale samokrytykę przyjmuję.
    Czy to znaczy, że mogę cię tak nazywać?

    > Dok?d? Ca?y stan wojenny bardzo ci??ko by?o wyjecha? za granic?.

    Za jaką granicę dzieciaku? Nie mówimy o wyjeżdżaniu za granicę tylko o
    wyjeżdżaniu z miasta! Sam powiedziałeś, że trzy lata musiałeś siedzieć w
    mieście, potem po wytknięciu błędu zszedłeś do trzech miesiecy, które
    dłuzyły się tak, że wyglądały jak trzy lata. Więc nie wyskakuj z
    wyjeżdżaniem za granicę bo nie o tym mówimy.

    > Witam pana prezydenta.
    > Widzia?em pana w filmie The Three Amigos ze Steve Martinem.

    Miło mi, dzieciaku. A lekcje odrobiłeś?

    > Idioto ja mam ponad 40 lat.

    Nie widać, niestety nie widać. Poza tym 40 latek powinien odrobinę lepiej
    znać realia poprzedniego systemu. Np wiedzieć, że przydział mięsa na
    kartki wynosił 2,5 kg, a nie 0,2 kg, a ograniczenia w poruszaniu się w
    stanie wojennym nie obowiązywały przez trzy miesiące a nie trzy lata.
    Powinien też wiedzieć, że wtedy była milicja obywatelska a nie policja.

    > Tylko taki idiota jak ty ma prawo mnie obra?a? zwracaj?c si? kpi?co
    > 'doktorku'?

    Na kpiny niestety sobie zasłuzyłes. Zwłaszcza zachowaniem i wypowiedziami
    mocno poddającymi w wątpliwość czy rzeczywiscie masz doktorat, czy tylko
    świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.

    > Kiego b??du?
    > Patrz Artykul 54 konstytucji.

    Konstytucja daje prawo do swobody wypowiedzi, ograniczanej obowiązującym
    prawem rangi ustawowej. Jednym słowem wolno pisać kłamstwa, bzdury i
    nieścisłości. Ale czy to wypada doktorowi?

    > Ale ten sejm w wi?kszo?ci to SLD, czyli by?e PZPR.

    Co nie zmienia faktu, że został wybrany w demokratycznych wyborach. Bo,
    dzieciaku, demokracja polega także na tym, że inni mogą mieć poglądy
    odmienne od naszych i wybrać do parlamentu ludzi, którzy nam sie nie
    podobają. Co nie zmienia faktu, że ustawy uchwalone przez taki sejm są
    prawem i nalezy ich przestrzegać.

    > Jest.

    Nie będziemy się licytować. Ja wyraziłem swój pogląd, ty swój. Zostańmy
    przy tym.

    > Nie kto? inny, tylko konkretnie przedstawiciele faszyzmu i komunizmu.

    A jak rozpoznasz przedstawiciela faszyzmu i komunizmu? Po tym, że uważa za
    słuszne coś innego niż ty? Że ma inne poglądy? A nie zauważyłeś, że dla
    niego ty możesz być przedstawicielem faszyzmu?

    > Dlaczego? bo doktor mo?e mniej zarabiac od ekspedientki i robotnika, ale
    > nie mo?e si? podobnie zachowywa?? Doktor te? cz?owiek

    Ale tytuł zobowiązuje.
    Jak chcesz się zachowywac jak robotnik to nie pisz sobie Ph.D. po
    nazwisku. Bo to nie przystoi.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 284. Data: 2005-01-09 10:59:11
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 9 Jan 2005 11:22:20 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> napisał:

> [...]
    > za wczesnego Gierka byli inaczej (ale na kredyt, splacany do dzis) Realne

    Racja. System gospodarki socjalistycznej najlepiej opisał chyba Suworow,
    nazwywając radzieckie pieniądze bonami, które można był wymienić na towar.
    Państwo ustalało cenę towaru i ilość pieniądza na rynku, a zatem wartość
    bonów. Państwo ustalało też ilość towarów - przy czym pierwszeństwo miał
    przemysł ciężki i przemysł zbrojeniowy. Produkcja art konsumpcyjnych była
    na dalekiej pozycji na liście priorytetów. Do tego kulał system
    dystrybucji, towaru nie kierowano tam, gdzie było zapotrzebowanie tylko
    według odgórnie ustalonego rozdzielnika. I tak pralki, które natychmiast
    znikały w mieście w wiejskich GSach potrafiły stac miesiącami (dopóki ktoś
    z miasta nie dowiedział się, że są).

> [...]
    > coraz wiecej mieszkan zajetych bylo przez rodziny wielopokoleniowe a
    > administarcja wymyslala kolejne przepisy o tym ile m2 wystarcza na osobe.

    Tak. Ale mimo wszystko budowano setki tysięcy mieszkań, dostępnych dla
    przeciętnych ludzi dzięki niewygórowanym wkładom, dodatkowo wspomaganym
    systemem pożyczek, umorzeń i zapomóg. Ale w pewnym momencie system sie
    kompletnie zatkał. Nawet w 1980 r. jednym z postulatów było skrócenie
    oczekiwania na mieszkanie. No i został spełniony, dzisiaj mieszkanie można
    kupić od ręki :-)

    > Koniec koncow skonczylo sie tak, ze nawet za te bilety mozna bylo kupic
    > wylacznie ocet a osoby pracujace przez cale zawodowe zycie w PRL zmuszone
    > sa klepac teraz biede - bo nie mialy szans zabezpieczyc sobie emeryture.

    W pewnym momencie wszystko się rypło. Gdzieś znikła równowaga pomiędzy
    ilością pieniędzy a ilością towaru. Okazało się, że na rynku jest za dużo
    pieniędzy i za mało towaru, więc towar znika błyskawicznie, bo jego
    ustalona odgórnie niska cena przy dużych płacach nie stanowi zapory przed
    nadmiernym wykupem. Rozwiązaniem mogło być albo obniżenie płac (strajki)
    albo podwyżka cen (strajki). Kartki na mięso i cukier służyły przede
    wszystkim zapewnieniu mniej więcej równego dostępu do towarów.

    > Wiele osob mowi, ze za PRL-u bylo im lepiej - i faktycznie, bylo bo byli
    > mlodsi i zdrowsi... To wystarczy, zeby okreslic ten stanem jako lepszy.
    > Jednak nie mieszajmy do tego ideologii.

    Lepiej było o tyle, że państwo prowadziło cłowieka za rękę. Nie musiał o
    nic się martwić. Jak skończył szkołe skierowano go do pracy, regularnie
    płacono pensję, wysyłano na wczasy.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 285. Data: 2005-01-09 11:02:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik januszek j...@p...irc.pl ...

> [...]
    > kilka lat, za wczesnego Gierka byli inaczej (ale na kredyt, splacany
    > do dzis) Realne pieniadze to byly wtedy dolary...

    nareszcie ktos wspomniał ze to wszystko było na kreche!

> [...]
    > czego coraz wiecej mieszkan zajetych bylo przez rodziny
    > wielopokoleniowe a administarcja wymyslala kolejne przepisy o tym ile

    pamietacie - nie ma rózy bez ognia?

> [...]
    > kupic wylacznie ocet a osoby pracujace przez cale zawodowe zycie w PRL
    > zmuszone sa klepac teraz biede - bo nie mialy szans zabezpieczyc sobie

    i musztarde, ja tam lubie chleb z masłem i musztarda! ;-)

    > Wiele osob mowi, ze za PRL-u bylo im lepiej - i faktycznie, bylo bo
    > byli mlodsi i zdrowsi... To wystarczy, zeby okreslic ten stanem jako
    > lepszy. Jednak nie mieszajmy do tego ideologii.

    dokladnie tak ten fenomen wyjasniaja socjologowie

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 286. Data: 2005-01-09 11:03:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opskbxyup9mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > A może nieprawdę napisałem? I co to ma wspólnego z dyskusją o stanie
    > wojennym.

    Jeśli uważasz, że jesteś w stanie przekonać betonowego popaprańca do
    czegokolwiek to uważam, że pisząc o Tobie "idiota" miał do tego podstawy;))

    Pzdr
    Leszek
    I tak go w jednym wątku nie "utrzymałeś". Więc całe Twoje poświęcenie poszło
    na marne (a może Ty już "musisz" mu odpisywać?)

  • 287. Data: 2005-01-09 11:08:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Co do mieszkan... To nie prawda, ze wszyscy mieli. Sredni czas
    > oczekiwania na mieszkanie to bylo 25 lat,

    Ile dzisiaj musi czekać robotnik mający niepracującą żonę i dwójkę dzieci?

    > Koniec koncow skonczylo sie tak, ze nawet za te bilety mozna bylo kupic
    > wylacznie ocet

    Piłeś wyłącznie ocet? Jak sobie radziłęś biedaku? A może znasz to tylko z
    opowieśći rodziców?

    > Wiele osob mowi, ze za PRL-u bylo im lepiej - i faktycznie, bylo bo byli
    > mlodsi i zdrowsi...

    Jest jeszcze coś takiego jak bezpieczeństwo socjalne.
    Pewność, że jutro nie straci się pracy, mieszkania itd.
    A to ma wartość bezcenną. Za komuny kto tylko chciał, miał pracę i
    zapewnione tzw. minimum. Miliony dzieci jeździły na obozy i kolonie. Ile
    dzisiaj dzieci siedzi w mieście latem?

    Pzdr
    Leszek

  • 288. Data: 2005-01-09 11:47:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Leszek l...@p...fm ...

    > Jest jeszcze coś takiego jak bezpieczeństwo socjalne.
    > Pewność, że jutro nie straci się pracy, mieszkania itd.

    oczywiscie masz racje, co do mieszkania, pracy ale tylko w pewnym sensie.
    Powiedz, skoro nie mozesz stracic pracy, mieszkania to jak bardzo bedziesz
    sie starał zeby te prace zachowac? Skad sie wział ten dowcip - panie
    majster, lopata sie zlamała! To oprzyj sie o betoniarke!?!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 289. Data: 2005-01-09 11:58:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości news:09012005.159F012E@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Powiedz, skoro nie mozesz stracic pracy, mieszkania to jak bardzo bedziesz

    Nie myl 5% "sanitarnego" bezrobocia z 20-30% bezrobociem patologicznym.

    Pzdr
    Leszek

  • 290. Data: 2005-01-09 12:33:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Leszek l...@p...fm ...

    > Nie myl 5% "sanitarnego" bezrobocia z 20-30% bezrobociem patologicznym.

    nie zrozum mnie źle, nie twierdze ze teraz jest ok, bo bezrobocie jest 20%
    i kazdy stara sie o prace. Twierdze ze wtedy to była tragedia, pewnie nawet
    mnie nie chciał by sie pracowac, choc ja generalnie swoja prace lubie :)
    Zreszta z tym bezrobociem to tez jest u nas róznie - znajoma szuka
    sprzedawczyni do sklepu, zadzwoniła do 10 osób z gazety - zglosiła sie
    jedna panna. Innym razem weszła babka do sklepu ze szuka pracy, ona: o to
    sie swietnie sklada bo my wlasnie potrzebujemy, na co tamta: wie pani, ja
    tylko po pieczatke na bezrobocie itd.
    Poza tym jak widze niektóych w pracy (ekipy robiace remonty na drogach,
    gazownie, urzedy) to wydaje mi sie ze bezrobocie powinno byc jeszcze
    wyzsze!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")