  • 111. Data: 2005-01-03 18:15:36
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Takie mamy prawo, doktorku. I jezeli uznają, że isnieje obawa, e w
    czasie
    > gdy oni będą załatwiać nakaz ja całą aparaturę wyrzucę to będa mogli
    wejść
    > na legitymacje.

    to musi byc uzasadnione podejrzenie bo jezeli tego bimbru nie bedzie, nie
    bedzie nakazu,
    bylo wejscie, nie bylo nakazu to beda klopoty.

    P.

  • 112. Data: 2005-01-03 18:16:19
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał(a)
    w news'ie: news:crc1jq$nkh$1@inews.gazeta.pl

    > moge Ci screen z strony pokazac z ktorej pobieram soft.
    > Legalnie, rejestrujac sie. (oczywiscie kazdy student obiety programem
    > ma haslo i login)
    > http://cpp.g5.pl/zakupy.jpg

    Heh, ale to przecież nie ma nic do rzeczy. Uczelnia ma
    kupioną licencję (nie umowę) na ileś tam szt programów
    i iluś tam ludzi (studentów, np.) może to sobie z sieci
    pobrać. (na otrzymane od Microsoft'u hasło) To taka
    forma sprzedaży stosowana przez Microsoft.
    Nie ma żadnych idywidualnych (na piśmie) umów.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Jeśli ktoś komuś coś, to i owszem,

  • 113. Data: 2005-01-03 18:17:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Aaaa, to co innego.
    > Nie mam obowiązku ich wpuścić.

    :-) no i wlasnie o to sie rozchodzi

    P.

  • 114. Data: 2005-01-03 18:21:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak. I organizatorzy juwenaliów zażądali od Policji ochrony przed
    > agresywnym zachowaniem młodocianych bandytów, którzy napadli na
    studencką
    > imprezę.

    no tu przegiales. Ich juz nie tlumacz bo strzelali do wszystkich i nie
    zgodnie z ustawa -
    - nad pasem.

    Nie myl tego z gowniarzem ze stadionu co sie przewrocil.

    P.

  • 115. Data: 2005-01-03 18:32:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > pobrać. (na otrzymane od Microsoft'u hasło) To taka
    > forma sprzedaży stosowana przez Microsoft.
    > Nie ma żadnych idywidualnych (na piśmie) umów.

    nie wiem czy ustna czy na pismie ale jest umowa. Licencja tez jest w
    pewnym sensie
    umowa jakby nie patrzec :-)

    Poszukam na stronie uniwerku, gdzies jest opisany ten program

    P.

  • 116. Data: 2005-01-03 19:28:25
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    wiadomości news:crb04o$25v0$1@news2.ipartners.pl...

    > PS: przed rozpoczęciem rozmowy warto włączyć dyktafon.

    A tak BTW, jaki jest najlepszy do takich celow? Cyfrowy czy analogowy?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 117. Data: 2005-01-03 19:43:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A tak BTW, jaki jest najlepszy do takich celow? Cyfrowy czy analogowy?

    cyfrowy, zawsze mozesz przegrac na magnetofon szpulowy by sedzia to wzial
    pod uwage :)

    P.

  • 118. Data: 2005-01-03 19:51:10
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsj1bbisjmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > Art. 50. Zapewnia sie nienaruszalnosc mieszkania. Przeszukanie mieszkania,
    > pomieszczenia lub pojazdu moze nastapic jedynie w przypadkach okreslonych
    > ustawie i w sposob w niej okreslony.
    >
    > Kodeks postępowania karnego jest ustawą i w art 220 wskazuje, że w
    > przypadkach nie cierpiących zwłoki Policja ma prawo dokonać przeszukania
    > na podstawie legitymacji służbowej. Wszystko zgodnie z konstytucją.

    Kwestia interpretacji co to jest sprawa niecierpiąca zwłoki.
    Według mnie w moim mieszkaniu nie ma nic niecierpiącego zwłoki co mogłoby
    dać komuś powód do tego typu akcji na legitymację, więc jestem chroniony
    przez konstytucję.
    Coś jeszcze?

  • 119. Data: 2005-01-03 19:52:00
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie nakazu,
    > bylo wejscie, nie bylo nakazu to beda klopoty.

    I co im zrobią? nic, sam Falkenstein ich będzie bronił.

  • 120. Data: 2005-01-03 20:01:26
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsj1bh4fumg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Jeżeli mają uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa. Ot tak sobie
    > nie mogą.

    Czyli chroni mnie konstytucja i tego chłopaka, który był dla nich świadkiem
    też powinna chronić, ponieważ nie mieli chyba dowodów ani uzasadnionych
    podejrzeń na to, że w ogóle używa Windows, dopóki im nie włączyl komputera.
    Zastosowali podstęp, zabrali dysk co dziwne, że nie cały komputer od razu,
    faktycznie skąd mieli śrubokręty, więc może to wszystko sobie ktoś wymyślił,
    żeby sprowokować hipotetyczną dyskusję na podstawie hipotetycznej akcji.
    Ktoś, kto boi się, że do niego przyjdą po Windowsy :).

    > Radze zapznać się z kontekstem, żanim zaczniesz łapać za słówka doktorku.
    > Pisałem, że mogą przeszukac dysk jak zobaczą na półce pudła z płytami.
    > Ale nie mam obiowiązku ich wpuścic.

    A zobaczyli u autora wątku? Halo!

    > Zdarzały się takie przypadki, ale jak ma się wątpliwości można
    > zatelefonowac na komisariat i poprosić o potwierdzenie tozsamości
    > funkcjonariuszy.

    To bym zrobił jako pierwsze, potem pogadał z nimi w drzwiach, o ile miałbym
    czas. Trudno zrozumieć mamę tego chłopaka, że ich tak od razu z Dzień Dobry
    zaprowadziła do śpiącego jeszcze syna. Coś chyba to jednak bajka a pan mnie
    już żyły wyrywasz z gardła zębami o teoretyczną dyskusję nad hipotezą. Wiele
    dyskutowanych tu przypadków, jak się zorientowałem to hipotezy, które ktoś
    rzuca aby rozpocząć studencką dyskusję a my czynimy je realnymi.