  • 181. Data: 2021-08-13 15:56:26
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 15:35:49 +0200, Olin wrote:

    > Czyli standard. Czego więcej należy się spodziewać?
    > Mnie jeszcze zaglądają w dno oka, ale to może w związku z promieniowaniem
    > szukają dziury w całym.

    No widzisz - kiedys zagladali, ostatnio nie.

    Jak chcesz porzadnie, to musisz zaplacic, ewentualnie odczekac swoje w
    kolejce.
    To akurat pilne nie jest, wiec mozna czekac ... byle nie 15 lat ...

    J.

  • 182. Data: 2021-08-13 16:57:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 15:27, J.F pisze:
    > A przeciez byl link.

    Ten, który był nie pokazuje karetki w ogóle. Jeśli jest jakiś inny, to
    chętnie obejrzę.

    > Ale jaka osobe - policjanta, bieglego lekarza, prywatnego detektywa?

    Magazyniera wysyłają :-)

    > W moim przykladzie nikt nie twierdzi.
    > Ot jak widac - sasiad powiedzial, ze ojciec lezy na polu i nie daje
    > oznak zycia. Sam umarl, czy ktos go zabil - skad rodzina czy sasiad
    > maja to wiedziec.

    No to rodzina sobie kombinuje lekarza, a jak nie, to administracyjna
    sekcja zwłok celem ustalenia powodu.

    > A prokurator ma powolac bieglego postanowieniem ... ciekawe, ile to
    > trwa w praktyce - tyle, co jeden telefon ? :-)

    Pytasz o spowodowanie przyjazdu, otwarcie zwłok (to jest sekcja), czy o
    coś innego. Bo do końca nie rozumiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2021-08-13 16:59:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 15:07, J.F pisze:

    > To i tak znacznie wiecej niz policyjne klamstwo co do okolicznosci.
    > No chyba, ze policja nie klamie ... wiec kto klamie?

    Nikt nie kłamie. Nikt nie wie prawdy, a dziennikarze - niestety jak
    zwykle - wypisują głupoty, bo nie ponoszą odpowiedzialności za skutki.
    Jakby co, to powiedzą, ze dostali taką informację od "tajnego
    informatora". I nawet nikt się nie zastanawia, ze nikt, nawet tajny nie
    m,oże na obecnym etapie znać przyczyn zgonu.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2021-08-13 17:08:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 15:09, ąćęłńóśźż pisze:

    > Do tego dla pełnoletniego potrzebne jest ubezwłasnowolnienie i rodzic
    > jako opiekun prawny - orzeczeniem sądu.
    > Wielu rodziców nie chce wchodzić na tę ścieżkę.

    To obiegowe i nieprawdziwe. Normuje to Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r.
    o ochronie zdrowia psychicznego. Co więcej zgoda opiekuna prawnego ma tu
    niewielkie znaczenie. Natomiast w tym konkretnym wypadku trzeba by
    ustalić, czemu tam zadysponowano Policję, a nie karetkę, ale nie wiemy,
    jak wyglądało zgłoszenie. To decyzja dyżurnego CPR. Ufam, że miał swoje
    powody.

    --
    Robert Tomasik

  • 185. Data: 2021-08-13 18:51:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 16:59:34 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nikt nie kłamie. Nikt nie wie prawdy, a dziennikarze - niestety jak
    > zwykle - wypisują głupoty, bo nie ponoszą odpowiedzialności za skutki.

    Powiedzmy tak: tresci w Fakcie maja wartosc informacyjną bliską zeru.

    No ale klamstwa to maja wartosc ujemna,
    wiec jesli Policja klamie ... to jest ponizej Faktu :-)

    > Jakby co, to powiedzą, ze dostali taką informację od "tajnego
    > informatora". I nawet nikt się nie zastanawia, ze nikt, nawet tajny nie
    > może na obecnym etapie znać przyczyn zgonu.

    A moze to ten bialy "kangurek", ktory widzial z bliska co sie stalo,
    a przynajmniej wie co podejrzewac :-P

    Na razie jest kolejna decyzja - sledzwo przejmuje prokuratura z Łodzi.
    Bo akurat ma wolne moce przerobowe, czy jest tam najlepszy matacz? :-)

    J.

  • 186. Data: 2021-08-13 19:12:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Na razie jest kolejna decyzja - sledzwo przejmuje prokuratura z Łodzi.
    > Bo akurat ma wolne moce przerobowe, czy jest tam najlepszy matacz? :-)

    Lokalna prokuratura będzie musiała po tej sprawie latami współpracować z
    lokalną policją i może nie chcieć robić sobie lokalnych wrogów na lata.
    Akurat ta praktyka nie jest zła o ile wybór konkretnej prokuratury
    zewnętrznej nie budzi kolejnych wątpliwości.

    "Lepiej mieć przyjaciół blisko a wrogów daleko".

    --
    A. Filip

  • 187. Data: 2021-08-13 19:30:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 16:57:01 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ten, który był nie pokazuje karetki w ogóle. Jeśli jest jakiś inny, to
    > chętnie obejrzę.

    Ktory nie pokazuje?

    Ale nie o ten chodzi - ten przeciez komentowales
    https://miedziowe.pl/content/view/88261/78/

    Jak rozumiem - to nie karetka (ambulans?) "Pogotowia Ratunkowego",
    wiec przewozic trupy moze.

    Ale ale ...
    Art. 32. 1. Jednostkami systemu są:
    1) szpitalne oddziały ratunkowe,
    2) zespoły ratownictwa medycznego, w tym lotnicze zespoły ratownictwa,
    wchodzące w skład podmiotu leczniczego będącego samodzielnym
    publicznym zakładem opieki zdrowotnej albo jednostką budżetową, albo
    spółką kapitałową, w której co najmniej 51% udziałów albo akcji należy
    do Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego
    - zwane dalej ,,jednostkami systemu", na których świadczenia zawarto
    umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

    Szpital EMC warunku nie spelnia ... ale czy jakis publiczny szpital w
    okolicy nie moze miec karetki, ktorą czasem dysponuje PRM, a czasem
    szpital?

    > Magazyniera wysyłają :-)

    Takiego, co zwloki przechowuje? :

    Ale ja powaznie pytam - jaką osobę ?

    > No to rodzina sobie kombinuje lekarza, a jak nie, to administracyjna
    > sekcja zwłok celem ustalenia powodu.

    Na razie, to rodzina, albo i nierodzina, dzwoni pod 112 i mowi, ze
    jest taka sprawa.
    I co tam dyzurny zrobi/powie?

    Albo nie/rodzina bedzie bezczelna i zadzwoni wprost na komisariat :-P

    > Pytasz o spowodowanie przyjazdu, otwarcie zwłok (to jest sekcja), czy o
    > coś innego. Bo do końca nie rozumiem.

    No przeciez algorytm prosto jak dla kulsona narysowany - po otrzymaniu
    informacji o zdarzeniu, prokurator w trybie postanowienia powoluje
    bieglego do ogledzin zwlok na miejscu zdarzenia.

    A nie, przepraszam kulsonow - nawet dla informatyka ten algorytm nie
    jest jasny, bo decyzje prokuratora nie sa objasnione :-)

    Tym niemniej taki tryb istnieje, i ciekawi mnie, ile to trwa,
    bo jak prokurator pisma ma pisac, wysylac, to policjanty szybko nie
    przestana zwlok pilnowac :-)

    J.

  • 188. Data: 2021-08-13 19:42:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 16:57:01 +0200, Robert Tomasik wrote:
    [...]

    P.S. A mialy byc jakies zmiany
    https://www.medexpress.pl/system/karetki-izby-przyje
    c-dla-zmarlych-a-gdzie-zywi-i-chorzy/48790/

    ale moze dobrze, ze nie zmienili.

    PiS cos tu zmienil?

    Bo tam ciekawy casus - jak ustalic, ze pacjent zmarl w karetce, skoro
    ratownicy nie sa uprawnieni do takiego ustalania? :-)

    A jak ustalic, ze pacjent zmarl jeszcze przed przyjazdem karetki,
    jesli przyjechala bez lekarza?
    Mnie to wyglada na nieudzielenie pomocy przez ratownikow :-)

    A moze jednak powinni zaladowac pacjenta do karetki i zawiezc do
    szpitala, bo skoro nie wiadomo ze umarl, to nalezy szybko zawiezc do
    miejsca, gdzie potrafia udzielic fachowej pomocy :-P

    J.

  • 189. Data: 2021-08-13 21:17:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 19:30, J.F pisze:

> [...]
    > https://miedziowe.pl/content/view/88261/78/
    >
    > Jak rozumiem - to nie karetka (ambulans?) "Pogotowia Ratunkowego",

    To nie jest karetka Pogotowia Ratunkowego. Te mają oznaczenia w kołach
    (R), (S) itd.

> [...]
    >
    > Szpital EMC warunku nie spelnia ... ale czy jakis publiczny szpital w
    > okolicy nie moze miec karetki, ktorą czasem dysponuje PRM, a czasem

    Co to jest to EMC? No i teraz trzeba by ustalić, co rozumiesz "czasem".
    No teoretycznie pewnie poza systemem jak karetka gdzieś stoi na bazie,
    to by można ją wziąć i węgiel nią wozić, ale nie słyszałem o takim
    przypadku.

    > Takiego, co zwloki przechowuje? :
    > Ale ja powaznie pytam - jaką osobę ?

    Policjanta służby kryminalnej z tzw. średniego aktywu kierowniczego. Co
    Ci to powie?
    > Na razie, to rodzina, albo i nierodzina, dzwoni pod 112 i mowi, ze
    > jest taka sprawa.
    > I co tam dyzurny zrobi/powie?

    Nie mam zielonego pojęcia.

    > Albo nie/rodzina bedzie bezczelna i zadzwoni wprost na komisariat :-P

    Tu się dowie, że należy zadzwonić na 112. :-)

    > No przeciez algorytm prosto jak dla kulsona narysowany -

    Tu już musisz kulsona zapytać.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2021-08-14 02:17:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Fri, 13 Aug 2021 16:57:01 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Bo tam ciekawy casus - jak ustalic, ze pacjent zmarl w karetce, skoro
    > ratownicy nie sa uprawnieni do takiego ustalania? :-)

    Nie mają uprawnień do ustalanie czy żyje czy nie, czy też do wystawiania
    karty zgonu?

    --
    Marcin