  • 11. Data: 2006-06-09 19:24:57
    Temat: Re: Policja, konfiskata komputera...i nie tylko.
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Jacek23 wrote:
    > Na forum policyjnym mi odpowiedzieli ze tak musi byc (ze nawet jak nie
    > znajda na miejscu to zabieraja sprzet i nie tylko) bo na miejscu nie maja
    > swoich informatykow zeby sprzwdzic.

    Kłopoty kadrowe policji mnie nie interesują.

    Równie dobrze mogliby "na wszelki wypadek" z powodu braku alkomatów czy
    testów na narkotyki sholowywać wszystkie samochody - do czasu
    doprowadzenia kierowcy na badanie krwi.

    Każdy, kto zechce odebrać mi komputer (moje narzędzie pracy) "na wszelki
    wypadek do sprawdzenia", będzie zwykłym bandytą i złodziejem.

    Jeśli jest z policji to proszę bardzo - niech sobie sprawdzi na miejscu
    albo zrobi kopię dysku.

    A jak nie, to taki osobnik to jakiś przebieraniec.

  • 12. Data: 2006-06-09 19:32:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > Na forum policyjnym mi odpowiedzieli ze tak musi byc (ze nawet jak nie
    > znajda na miejscu to zabieraja sprzet i nie tylko) bo na miejscu nie maja
    > swoich informatykow zeby sprzwdzic.
    > podac linka?

    ale co sprawdzic?

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 13. Data: 2006-06-09 19:40:04
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > ale co sprawdzic?

    sprawdzic czy na dysku nie ma zadnych nielegalnych matrialow.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 14. Data: 2006-06-09 20:29:40
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    a no wlasnie takie tez jest moje zdanie,, niestety podobno jest tak jak
    pisze ze zabieraja.
    Przemek, mowisz ze to nie mozliwe, pocztyaj fora, listy dyskusyjne zobacz co
    sie dzieje.
    Mojemu znajomenu zabrali w taki sposob komputer i lezy u nich juz pol roku,
    niema kto go sprawdzic, i nic nie moze zrobic, pisal odwolania, prozby itp,
    prokuratura odpowiada ze tak musi byc bo nie maja kim sprawdzic , i to dla
    dobra sledztwa jest.
    Z drugiej strony tez mi sie nie chce wierzyc zeby na anonimowe zgloszenie
    zaraz przylazili, w ten sposob mozna by kazdego udupic, ale znow znajomy
    policjant mojego znajomego mowil mi osobiscie ze wystarczy na kogos doniesc
    anonimowo ze handluje narkotykami i ma wiazd na chate na bank i to w
    podskokach, narkotykow nie znajda , ale komputer zabiora bo jak widza
    komputer to nie wazne w jakiej sprawie by byli (chodzby jakies zgloszenie o
    zaklucaniu ciszy nocjej) to pytaja o system ito. nie wiem czy przy takim
    dokladnie zgloszeniu by zabierali ale pytaja , no a jak nie potrafisz
    udowadnic legalnoci to maja inne wyjscie?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 15. Data: 2006-06-09 23:52:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek23 wrote:

    > sprawdzic czy na dysku nie ma zadnych nielegalnych matrialow.

    No tak, ale w tym celu potrzebny jest ktoś kompetentny, a nie tylko
    umundurowany...

  • 16. Data: 2006-06-10 05:04:08
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, slyszalem ze jak policja wpada do domu na kontrole komputera (
    > oczywiscie nie kontrola tylko przeszukanie w sprawie nielegalnych
    > programow itp), to konfiskuje tez gotowke jak znajdzie, to prawda?

    Tak - i jeszcze gospodynie gwałca jak sie nawinie.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 17. Data: 2006-06-10 11:00:42
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > prokuratura odpowiada ze tak musi byc bo nie maja kim sprawdzic , i to dla

    skarga konstytucyjna?

> [...]
    > dokladnie zgloszeniu by zabierali ale pytaja , no a jak nie potrafisz
    > udowadnic legalnoci to maja inne wyjscie?

    no wiesz tylko w takim przypadku jest juz moim zdaniemuzasadnione
    podfejrzenie i maja prawo zabrac dysk + komputer (bez monitora) jako
    narzedzie sluzace do popelnienia przestepstwa, ale nie ottak by
    sprawdzic nie majac ku temu zadnych podstaw.
    Na zasadzie "dajcie czlowieka a my znajdziemy na niego paragraf"

    P.

  • 18. Data: 2006-06-10 18:59:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jacek23 [###j...@p...pl.###] napisał:

    O ile istnieją sensowne przesłanki winy osoby, u której się robi
    przeszukanie, to rzeczy mogą zostać zajęte jako tzw. tymczasowe
    zajęcie mienia.

  • 19. Data: 2006-06-11 10:11:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > Na forum policyjnym mi odpowiedzieli ze tak musi byc (ze nawet jak nie
    > znajda na miejscu to zabieraja sprzet i nie tylko) bo na miejscu nie maja
    > swoich informatykow zeby sprzwdzic.
    > podac linka?

    nie jest byc niegrzeczny ale link do wypowiedzi policjantow przyglupow
    ktorzy nie znaja isntrukcji do ktorych maja sie stosowac mnie nei
    insteresuje:
    ZARZĄDZENIE Nr 1426
    KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
    z dnia 23 grudnia 2004 r.
    w sprawie metodyki wykonywania czynności dochodzeniowo-śledczych przez
    służby
    policyjne wyznaczone do wykrywania przestępstw i ścigania ich sprawców
    art 99
    7. Przystępując do przeszukania systemu informatycznego, w przypadku gdy
    zasoby
    przeszukiwanego systemu lub połączonego z nim innego komputera są
    zaszyfrowane i niemożliwe jest
    zapoznanie się z nimi bez podania hasła lub klucza prywatnego, można
    użyć urządzeń lub programów
    komputerowych umożliwiających dostęp do informacji przechowywanych w
    systemie komputerowym.
    8. Na żądanie przeprowadzającego przeszukanie dysponent lub użytkownik
    systemu
    informatycznego obowiązany jest do ujawnienia hasła lub haseł
    umożliwiających dostęp, chyba że
    dysponentem lub użytkownikiem jest osoba, o której mowa w art. 74, art.
    182 lub art. 183 k.p.k.
    9. Przeszukania, o którym mowa w ust. 7 lub 8, dokonuje się przy udziale
    biegłego.
    Niedopuszczalne jest podczas przeszukania umożliwienie dysponentowi lub
    użytkownikowi
    bezpośredniego dostępu do urządzeń lub systemów.

    Pozdrawiam
    P.

  • 20. Data: 2006-06-11 11:05:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > nie jest byc niegrzeczny ale link do wypowiedzi policjantow przyglupow

    kurde, nie chce byc niegrzecznym mialo byc :)