  • 1. Data: 2009-11-19 09:22:09
    Temat: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jak informuje Gazeta Pomorska http://tinyurl.com/yf9zjlp [1] nasza
    Policja sprawdza numery IMEI aparatow (z artykułu wynika pośrednio, że
    używa się kodów typowych dla telefonów Nokia, więc być może tylko sprzęt
    tej firmy jest kontrolowany) w trakcie rutynowych kontroli różnej maści
    przypadkowych delikwentów ;)

    j.

    [1]pełny link:
    http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Uwaga-Policja-sp
    rawdzi-Twoj-telefon-na-ulicy,wid,11697847,wiadomosc.
    html

  • 2. Data: 2009-11-19 09:44:19
    Temat: Re: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: Skiraz <p...@o...pl>

    >z artykułu wynika pośrednio, że
    > używa się kodów typowych dla telefonów Nokia, więc być może tylko sprzęt
    > tej firmy jest kontrolowany)

    Ale przecież *#06# pokazuje IMEI w każdym telefonie (sprawdzane u
    różnych producentów)

  • 3. Data: 2009-11-19 09:59:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Skiraz napisał(a):

    > Ale przecież *#06# pokazuje IMEI w każdym telefonie (sprawdzane u
    > różnych producentów)

    To ok, myslalem, ze tylko Nokia.

    j.

  • 4. Data: 2009-11-19 10:03:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał
    > Jak informuje Gazeta Pomorska http://tinyurl.com/yf9zjlp [1] nasza
    > Policja sprawdza numery IMEI aparatow

    Bo od policjantów żąda się wyników, więc robią co mogą.
    Rutynowe sprawdzanie aparatów jest zdecydowanie wątpliwe prawnie.
    Art. 15 Ustawy o Policji reguluje jej uprawnienia, z którego jasno wynika,
    iż tylko w przypadku UZASADNIONEGO podejrzenia jest możliwa kontrola
    osobista, w tym przedmiotów osobistych.
    W innych wypadkach innteresowanie się tym jakie przedmioty człowiek ma w
    kieszeni czy torebce jest bezprawne. Tłumaczenie, że to tylko prośba jest
    ułomne. Po pierwsze organ państwowy może działać tylko i wyłącznie w
    zakresie ustawy. Po drugie jak obywatel odmówi, to co? Zacznie się
    "kombinowanie" jak go przymusić.
    Z kontrolą osobistą jest generalnie śliska sprawa, z tego względu, że z
    przyczyn praktycznych decyduje o niej tylko policjant, nie podlega ona
    raportowaniu do prokuratora jak przeszukanie. Niekótrzy policjanci uważają,
    że to nieskępowane rutynowe działanie... Przełożeni z kolei chcą mieć jak
    najwięcej sprawdzeń, jak najwięcej trafień i chyba guzik kogoś obchodzi
    jakim sposobem.

  • 5. Data: 2009-11-19 10:28:11
    Od: ER <e...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
> [...]
    > jest ułomne. Po pierwsze organ państwowy może działać tylko i wyłącznie
    > w zakresie ustawy. Po drugie jak obywatel odmówi, to co? Zacznie się

    Oki.
    Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi
    kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
    zdecydowanie mniej chodliwe.
    Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc
    automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

    Er

  • 6. Data: 2009-11-19 10:31:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    ER napisał(a) :

    > Oki.
    > Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi
    > kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
    > zdecydowanie mniej chodliwe.

    Jasne. Czemu nie. Można też na widok patrolu od razu wypatroszyć
    kieszenie. Znacznie ułatwi się Policji pracę. Nawet nie będą
    zatrzymywać i zagadywać widząc od razu, że nic nie masz w
    kieszeniach. I jak wydajność im wzrośnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 7. Data: 2009-11-19 10:32:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 11:28:11 +0100, ER napisał(a):

    > Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi
    > kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
    > zdecydowanie mniej chodliwe.

    Niewątpliwie masz rację.
    Podobnie można pokazać zawartość portfela, teczki, kartę zdrowia (ta
    pewnie zainteresuje raczej ubezpieczyciela) i jeszcze parę innych rzeczy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-11-19 10:39:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ER pisze:

> [...]
    > Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc
    > automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

    W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
    kontrolowanie traci sens.

  • 9. Data: 2009-11-19 10:42:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
    > kontrolowanie traci sens.

    Czy nalepki z IMEI też się zmienia?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-11-19 10:42:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ER" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oki.
    > Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi kod
    > IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda zdecydowanie
    > mniej chodliwe.

    Nie mam nic przeciwko. Wiesz, jednak wolałbym żyć w państwie, gdzie
    wymaganie skuteczności od organu nie musi być równoznaczne z przyzwalaniem
    mu na łamanie prawa, w państwie, gdzie by zrobić dobry biznes nie trzeba
    dokonać przekrętu itd... Nie winię policjantów, ale niech się ich przełożeni
    zastanowią czasem. Przytakiwanie przy łamaniu prawa prędzej czy późnej
    obróci się przeciw nam, jak nie nam to naszym dzieciom. To już lepiej zmieć
    zapis przepsiu, niż udawać, że działamy legalnie.