  • 1. Data: 2002-11-11 16:12:31
    Temat: Pogdybajmy... :-)
    Od: "Maciuś" <p...@s...pl>

    Znajomy wymyslił niedawno sprytne urządzonko mające na celu zabezpieczenie
    auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne
    powikłania zdrowotne złodzieja?
    __________________
    Ukłony, M.

  • 2. Data: 2002-11-11 16:20:47
    Temat: Re: Pogdybajmy... :-)
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 11 Nov 2002 17:12:31 +0100, Maciuś napisał/napisała:
> [...]
    > auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    > wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne

    Hmm gdybac jkazdy moze nawet ja (nie majacy zielonego pojecia).
    I wiesz co.. nie wiem co CI odpowiedziec :)
    Z jednej strony zlodziej sam ryzykuje (samochod moze byc niesprawny) a z
    drugiej, standardowe wyposazenie nie przewiduje gazu paralizujacego wiec..
    :>

    --
    * Oficjalnie kawaler * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-11-11 19:01:04
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Maciuś" wrote:
    [..]
    > powikłania zdrowotne złodzieja?

    Tak. Odpowiada.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-11-11 21:09:48
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Maciuś" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    > wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne

    Zależy, gdzie gaz się wydobywa.
    Jeśli wewnątrz samochodu i samochód jest
    pozamykany, to chyba nie będzie odpowiadał,
    bo nikt tam nie mógł się przypadkowo znaleźć.
    Tylko jak sam wsiądzie potem do auta bez
    dłuższego wietrzenia?

  • 5. Data: 2002-11-12 00:27:14
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 11 Nov 2002 17:12:31 +0100, "Maciu?"

    >Znajomy wymysli? niedawno sprytne urz?dzonko maj?ce na celu zabezpieczenie
    >auta przed kradzie??. Zintegrowa? z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    >wydobywa si? parali?uj?cy gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne
    >powik?ania zdrowotne z?odzieja?

    Pewnie informacji pisemna za 4 szybami dzwi -
    "wejscie osob nieuprawnionych do wnetrza grozi smiercia!"
    rozwiazalaby sprawe.
    Ale niech specjalisci sie wypowiedzia.

  • 6. Data: 2002-11-12 08:48:20
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Odpowiada. Tak samo jak włamie się Ci do domu i wpadnie w niezasłoniętą
    dziurę prowadzącą do piwnicy...zabije go ogrodzenie pod napięciem (nawet
    oznakowane) albo pies obrończy itp. Niestety nie zyjemy w USA gdzie można by
    strzelać do złodzieja naruszającego naszą własnośc... Dlatego jest tu tyle
    złodziejstwa...
    pozdrawiam
    Radek

  • 7. Data: 2002-11-12 11:13:37
    Od: m...@i...pl

> [...]
    > auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    > wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne

    Oczywiście wszystko zależy od ewnetualnych skutków zadziałania tego urządzonka,
    ale moim zdaniem stosowanie tego typu "pułapek" nie mieści się w granicach
    obrony koniecznej, zakreślonych przez kk. W myśl jego postanowień zamach na
    jakieś dobro i obrona przed tym zamachem, niezależnie od jej technicznego
    aspektu, muszą być ze sobą zintegrowane w czasie, dlatego też raczej
    niedopuszczalne jest podejmowanie tego typu zabiegów na tzw. wszelki wypadek. W
    rachubę więc mogła by wchodzić nawet odpowiedzialność karna.

    Marek

  • 8. Data: 2002-11-12 14:42:25
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    > auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    > wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne

    Generalnie tak - wyrządził mu bowiem szkodę.

    Pzdr
    Brodek

  • 9. Data: 2002-11-15 13:58:37
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    > Generalnie tak - wyrządził mu bowiem szkodę.

    tak na ścisłość, sam by sobie wyrządził :)

    no coż, złodziej ma prawo kraść i nie można go zaskakiwać jakimiś
    wihajstrami, których działania złodziej obejść nie umie,
    może gdyby napisał instrukcję obsługi wihajstra i przymocował ją w miejscu
    widocznym dla złodzieja...

    ach, szkoda palców...

    Błażej