  • 1. Data: 2003-03-07 10:52:07
    Temat: Podział majątku... pytanie ?
    Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm>

    Witam serdecznie :)
    Zwracam się do Was "oświeconych prawnie" o radę.
    Jestem obserwatorem pewnej sytuacji o której zaraz napiszę i chciałbym pomóc
    jakoś osobie poszkodowanej w tym zajściu.
    Mianowicie:
    jest mąż i żona, mieszkają razem w mieszkaniu zapisanym na męża, mąż
    pracuje, żona na rencie nie pracuje.
    Mąż chce aby żona się wyprowadziła. I tu leży pytanie: co mogłaby zrobić ze
    strony prawnej i czy wogóle cokolwiek może... ? :(
    z góry dziękuję serdecznie i pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2003-03-07 10:54:18
    Temat: Re: Podział majątku... pytanie ?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm> wrote in message
> [...]
    ze
    > strony prawnej i czy wogóle cokolwiek może... ? :(
    > z góry dziękuję serdecznie i pozdrawiam :)

    Mieszkanie kupione kiedy? przed ślubem, czy po ślubie?
    Żona ma tam stałe zameldowanie?
    Mają rozdzielność majątkową?

  • 3. Data: 2003-03-07 11:29:11
    Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm>

    > Mieszkanie kupione kiedy? przed ślubem, czy po ślubie?
    > Żona ma tam stałe zameldowanie?
    > Mają rozdzielność majątkową?

    Nie mają rozdzielności majątkowej, żona ma stałe zameldowanie, mieszkanie
    zostało przyznane im po ślubie z zakładu pracy męża.
    Dziękuję bardzo "KK" za zainteresowanie i pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2003-03-07 14:08:21
    Temat: Odp: Podział majątku... pytanie ?
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Lewandowski <t...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b49vq0$mnr$...@a...news.tpi.pl...
    > Nie mają rozdzielności majątkowej, żona ma stałe zameldowanie, mieszkanie
    > zostało przyznane im po ślubie z zakładu pracy męża.

    wykupili to mieszkanie od zakładu?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-07 14:13:31
    Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm>

    > wykupili to mieszkanie od zakładu?

    Nie, wynajmują i mają prawo pierwokupu

  • 6. Data: 2003-03-08 10:25:35
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > strony prawnej i czy wogóle cokolwiek może... ? :(
    > z góry dziękuję serdecznie i pozdrawiam :)

    Facet nic nie może zrobić legalnie. Może tylko podejmowac działania
    pozaprawne.
    W związku z tym należy je dokumentować skrupulatnie.

    O tym kogo wpuszcza sie do zameldowania decyduje raczej
    właściciel nieruchomości. Podobnie przy wymeldowaniu, do którego może dojść
    jedynie po faktycznym opuszczeniu mieszkania przez wymeldowywanego.
    Generalnie nie ma się czego obawiać.
    pzdr,
    JarekM

  • 7. Data: 2003-03-08 13:38:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm> napisał:

    >Mąż chce aby żona się wyprowadziła.
    Chciec moze i tylko chcieć. Może jej zapewnić inny (zastępczy) lokal i
    poprosić ją, by tam zamieszkała.
    Eksmisję wykonuje sie na podstawie wyroku sądu.

    Artur Golański